Trendy internetových reklam v Česku se mění. Klasickou inzerci začíná stále více nahrazovat více efektivní Pay per click (PPC). Mezí hlavní výhody online reklamy přitom patří snadná měřitelnost, rychlost a široké možnosti zacílení. České firmy utratily v loňském roce za inzerci na internetu 5 miliard korun. Všechna tato témata se probírala na včerejší odborné konference Internet Advertising Conference 2009, která se účinností reklamy v době krize zabývala.
Efektivita internetové reklamy klesá díky větší konkurenci zadavatelů. Cena online reklamy roste a rozšiřuje se také reklamní prostor na internetu. PPC nabízí řešení díky kontextovému cílení a nastavitelné ceně za proklik. V současné době je to pro nás jednoznačně nejefektivnější reklamní nástroj,
uvedl Martin Rozhoň, ředitel společnosti Vivantis, která provozuje internetové obchody.
Kontextová PPC reklama je bezesporu efektivním komunikačním kanálem s dosud ještě plně nevyužitým potenciálem. Na druhou stranu její možnosti nejsou neomezené a je využitelná jen v určitých případech, což si někteří inzerenti ne zcela uvědomují. Všechny typy internetové reklamy proto doporučuji vnímat jako doplňující se možnosti, které se musí vhodně kombinovat, aby přinesly kýžený výsledek,
sdělil Ján Simkanič, předseda výkonné rady Sdružení pro internetovou reklamu, které konferenci pořádalo. Čtěte více: Sbohem, Pane Vajíčko! Reklama se dnes dělá jinak.