To, jak plní internetoví obchodníci své informační povinnosti vůči spotřebitelům, podrobilo průzkumu Sdružení obrany spotřebitelů (SOS). Nejmenší problémy mají obchodníci s uváděním identifikačních údajů. Nejčastěji však chybí informace o tzv. rozporu s kupní smlouvou.
Ze stovky testovaných internetových obchodů v deseti odvětvích splnilo pět zkoumaných kritérií v průměru 73 procent obchodníků. Drtivá většina tak zveřejňuje totožnost podnikatele, úplné informace o možnosti spotřebitele odstoupit od smlouvy během zákonné lhůty 14 dní bez udání důvodu, uplatnit reklamaci a informace o nezpoplatnění (ne)oprávněné reklamace automaticky. Oproti loňskému roku je to zlepšení o více než šest procent.
Stále však zůstává prostor k dalšímu zdokonalování obchodních podmínek internetových prodejců, a to zejména v informování spotřebitelů o možnosti uplatnění rozporu s kupní smlouvou,
říká Jiří Žůrek, právník SOS . Naráží tak na skutečnost, že tyto informace uvádí pouze 33 procent zkoumaných internetových obchodů.
Nejlepší skóre získaly obchody s mobilními telefony a textilem (80 procent). Nejvíce své povinnosti zveřejňovat uvedené informace zanedbaly obchody se sportovními potřebami a obchody s počítači a PC hrami (65 procent). Čtěte více: Chybí vám na webu identifikační údaje? Může se to vymstít