"Zákazník musí při vrácení zboží také počítat s tím, že ponese náklady na dopravu." Bohužel to není pravda, zákazník má bohužel i právo na vrácení poštovného v přiměřené míře.
Takže klasika, zákazník si objedná zboží v eshopu pak ho ve 14denní lhůtě vrátí (samozřejmě si to zboží krásně vyzkouší) a poté si nechá zaplatit i poštovné (rozuměj, má právo na vrácení částky poštovného obchodníka co posílal i zákazníka co posílal zpět, takže obchod proplatí 2x poštovné a nic neprodal). Naštěstí je takových zákazníků málo, ale stává se nám to :-(
Takže eshop je krásně ve ztrátě..
Smysl zákona, respektive důvod jeho existence, je zmíněný. Bohužel pro obchodníky se platná legislativa opravdu zabývá pouze jedním rozhodujícím bodem, kterým je moment uzavření kupní smlouvy. Je-li tedy smlouva uzavřena přes internet (pomocí prostředků komunikace na dálku), nárok na odstoupení od kupní smlouvy existuje bez ohledu na způsob odběru zboží. Jiné vyjádření, než to které je v souladu s platnou legislativou, podle mého názoru nejde očekávat.