Pisete, ze pro zakazniky je vyhoda, kdyz do eshopu nemusi chodit. Ja to naopak vidim jako nevyhodu. Kolikrat bych si nejake zbozi v eshopu i koupil, ale mam strach, ze v realu se mi nebude libit. Chci si ho osahat, vyzkouset a kdyz to nejde, tak jej radeji nekupuju.
Myslim, ze po boomu eshopu se pomalu zase vratime k obchodnim domum (resp. cekam, kdy nekdo z nejvetsich "core" eshopu za velkeho halasu otevre prvni obchodni dum). Pred nedavnem jsem se vratil z Japonska a zaujalo me tam, ze ac se jedna o jednu z nejvyspelejsich zemi na svete, tak obchodni domy jsou tam 100x vetsi s neuveritelnou nabidkou fyzickeho zbozi...
Ostatne, tento trend je myslim dobre videt na bankach. Zhruba 10 let zpatky byl trend "zrusime vsechny pobocky a vse bude jen na internetu". Ted postupne zase ty pobocky oteviraji, protoze zjistili, ze pres internetbanking se spatne prodavaji doplnkove produkty...
Tlak na prodejnost roste. Někteří dodavatelé tlačí neúměrně na obrat tolik, že donutí Internetové prodejce snížit marže na minimum. Je to věc o které se tolik nemluví, ale trápí každý e-shop - "stáčeči cen". Ano, nejlevněji za jakoukoliv cenu! Někteří prodejci neváhají prodávat zboží za 5.000,- i s marží 50ti korun. Takoví prodejci jsou rizikem pro zákazníka, který by si měl lohicky položit otázku - jsou schopni vůbec vyřešit reklamaci, nezkrachují do 1/2 roku ...?
Je tu i varování pro dodavatele - umožnění minimalizace marže nede ke zničení prodejní sítě a znehodnocení výrobků.