Jak dlouho musíte archivovat podklady týkající se žádosti o ošetřovné?

13. 11. 2020
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
Finální předání žádosti a podkladů o ošetřovné podává ČSSZ zaměstnavatel. Jak dlouho poté musí lejstra archivovat?

Podání žádosti o ošetřovné je možné jediným postupem, který je povinný. Pro uplatnění žádosti o dávku ošetřovného musí žadatel o dávku vyplnit žádost a tiskopis po vyplnění podepsat a předat zaměstnavateli. 

Zaměstnanec zaměstnavateli vždy musí předat originál tiskopisu, a to buď v elektronické podobě s kvalifikovaným elektronickým podpisem, anebo v tištěné podobě (např. po návratu do zaměstnání).

Zaměstnavatel na žádost o ošetřovné doplní své záznamy či je uvede na samostatném tiskopisu Záznamy zaměstnavatele k žádosti o ošetřovné při péči o dítě z důvodu uzavření výchovného zařízení, ke kterému žádost o ošetřovné přiloží. Zaměstnavatel následně předá žádost zaměstnance na příslušnou OSSZ.

Jak dlouho musí lejstra archivovat?

Žádosti a podklady zaměstnavatel převede do elektronické podoby a aspoň ve formě prosté kopie je předává okresní správě sociálního zabezpečení datovou zprávou. Originály bude archivovat po dobu 10 let následujících po roce, kterého se týkají

Autor článku

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).