Podání žádosti o ošetřovné je možné jediným postupem, který je povinný. Pro uplatnění žádosti o dávku ošetřovného musí žadatel o dávku vyplnit žádost a tiskopis po vyplnění podepsat a předat zaměstnavateli.
Zaměstnanec zaměstnavateli vždy musí předat originál tiskopisu, a to buď v elektronické podobě s kvalifikovaným elektronickým podpisem, anebo v tištěné podobě (např. po návratu do zaměstnání).
Zaměstnavatel na žádost o ošetřovné doplní své záznamy či je uvede na samostatném tiskopisu Záznamy zaměstnavatele k žádosti o ošetřovné při péči o dítě z důvodu uzavření výchovného zařízení, ke kterému žádost o ošetřovné přiloží. Zaměstnavatel následně předá žádost zaměstnance na příslušnou OSSZ.
Jak dlouho musí lejstra archivovat?
Žádosti a podklady zaměstnavatel převede do elektronické podoby a aspoň ve formě prosté kopie je předává okresní správě sociálního zabezpečení datovou zprávou. Originály bude archivovat po dobu 10 let následujících po roce, kterého se týkají