Jak funguje affilite marketing? Některým e-shopům tvoří až 15 % obratu

16. 7. 2020
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ondřej Hájek (eHub)
Ondřej Hájek (eHub)
Prodej přes affiliate marketing využívá řádově tisíce tuzemských e-shopů. Některým tvoří tento způsob prodeje až 15 procent obratu.

podcastu pro portál Lupa.cz to řekl Ondřej Hájek, spolumajitel společnosti eHub, která patří mezi pět hlavních tuzemských affiliate sítí.

Prodej přes affiliate marketing nepatří k hlavním způsobům prodeje, ale jde o stabilní formu. Zatímco během koronavirové krize obchodníci snižovali rozpočty na jiné marketingové formy, v případě affiliate se tak nedělo, řekl v podcastu Hájek.

Poslechnout si podcast můžete zde:

V rozhovoru popisuje také to, jak se postupně profesionalizovali i affiliate partneři, tedy ti, kteří si zveřejňováním odkazů vydělávají. Patří mezi ně různé srovnávače, slevové portály, autoři blogů, influenceři, nebo i zpravodajské weby. 

Někteří partneři e-shopů to už berou jako normální byznys, založili si na to firmu. Do systému jsou ale zapojení třeba i studenti vysokých škol a ti to berou jako přivýdělek, říká Hájek.

Jeho firma každý měsíc zveřejňuje na svém webu i částky, které si partneři e-shopů (používá se pro ně označení publisher) vydělávají. Například za červen tak získal nejúspěšnější publisher přes 320 tisíc korun.

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).