V podcastu pro portál Lupa.cz to řekl Ondřej Hájek, spolumajitel společnosti eHub, která patří mezi pět hlavních tuzemských affiliate sítí.
Prodej přes affiliate marketing nepatří k hlavním způsobům prodeje, ale jde o stabilní formu. Zatímco během koronavirové krize obchodníci snižovali rozpočty na jiné marketingové formy, v případě affiliate se tak nedělo,
řekl v podcastu Hájek.
Poslechnout si podcast můžete zde:
V rozhovoru popisuje také to, jak se postupně profesionalizovali i affiliate partneři, tedy ti, kteří si zveřejňováním odkazů vydělávají. Patří mezi ně různé srovnávače, slevové portály, autoři blogů, influenceři, nebo i zpravodajské weby.
Někteří partneři e-shopů to už berou jako normální byznys, založili si na to firmu. Do systému jsou ale zapojení třeba i studenti vysokých škol a ti to berou jako přivýdělek,
říká Hájek.
Jeho firma každý měsíc zveřejňuje na svém webu i částky, které si partneři e-shopů (používá se pro ně označení publisher) vydělávají. Například za červen tak získal nejúspěšnější publisher přes 320 tisíc korun.