Názory k článku Jak jsem začínal podnikat aneb nejlepší nápady se rodí na WC

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 31. 3. 2015 9:42

    boiko (neregistrovaný)

    osobne tuto sluzbu nesnasim. Kdyz uz tu wifi davaji zdarma, tak se chci pripojit a jet. A ne otvirat prohlizec, datlovat email ( pote cekat reklamni emaily) a vrchol vseho je ze hodne aplikaci na tuhle wifi nereaguje. Jeste ze uz LTE je za dobry penize :P Jinak ale hodne zdaru panu Sigutovi v dalsim podnikani.

    PS: kdyby mi po pripojeni na wifi jen vyskocila mensi reklama jako u aplikaci zdarma, tak bych to jeste bral. Ale tohle je mensi parazitovani na spotrebiteli, ktery tak jako tak (vetsinou) si neco, v te prodejne kde tu wifi zdarma poskytuji, koupi.

  • 31. 3. 2015 11:47

    Milan (neregistrovaný)

    Tak nějak souhlasím. Vždycky jsem si myslel, že wifi v restauracích je vlastně bonus, který mě přesvědčí, abych si dal kafe/čaj, právě v dané restauraci. Považuji to dnes za stejný standard, jako příjemné prostředí nebo příjemná obsluha. Kdybych do takové restaurace náhodou zavítal, tak bych určitě tuto službu nevyužil, naopak příště bych si vybral takový podnik, kde se prostě připojím a jedu.
    Mobilní internet je už dnes čím dál více dostupný, takže osobně moc nadějí na život tomuto projektu nedávám. Trochu mi uniklo, co z toho má zákazník restaurace, ale pravda moc jsem to nestudoval... ;)

    PS. Svému bratrovi bych věřil asi nejméně ;)

  • 1. 4. 2015 8:06

    Milan (neregistrovaný)

    Já jsem nikdy neměl problém s tím, že by mi heslo nesdělili na požádání. Já pro zaheslovanou wifi mám pochopení, protože nezaheslovaná wifi se dá zneužít a přece jen wifi signál nekončí zdmi restaurace. Jako restauratér bych wifi chtěl poskytovat jen zákazníkům. Jednou týdně bych heslo na wifi měnil.

  • 1. 4. 2015 10:04

    Netspot

    No vidíte a přesně tohle dost podle našeho výzkumu vadí nejen obsluze (heslo musí říci x-krát denně), ale především zákazníkům. Nedej bože ještě každý týden jiné heslo, čekat na obsluhu (nikde samozřejmě není napsané), ptát se na něj, navíc někdy obsluha ještě přinese lísteček, protože si ho nepamatuje...

    A to (nejen) nám přijde úplně zbytečné. Díky Netspotu je pro podnik výhodné ono "parazitování na wifi", protože na každém uživateli podnik vydělává. V době, kdy má podnik zavřeno, je možné zobrazovat jen reklamu bez možnosti připojení k internetu. Takže opět vydělává na sousedech, kteří se na jeho internet marně snaží připojit.

    A podnik pro sebe může mít paralelní zaheslovanou interní síť, oddělenou od té veřejné.

    "Free WiFi" má být dnes ale dle našeho názoru bezplatná a nezaheslovaná. A proč na ni nevydělávat z pohledu provozovatele..

  • 1. 4. 2015 22:32

    Milan (neregistrovaný)

    Jsou i jiné způsoby, například umožnění nezaheslovaného přístupu, které má svou platnost po omezený čas (např. 2h) a poté přístup přerušen až do následujícího dne (podobně jak je to na letištích). 99% lidí si nedokáže měnit každé 2h MAC adresu svého zařízení.
    Tvrdíte, že "Free Wifi" má být dnes bezplatná a nezaheslovaná. S tím souhlasím, protože kdyby nebyla bezplatná a nezaheslovaná, tak to nejspíše není "Free Wifi" ;-) Ale dám-li žerty stranou, pak bych naopak oponoval tím, že by dnešní free wifi neměly otravovat zákazníky reklamou, to už pak totiž není tak docela free.
    Samozřejmě uznávám, že je to další hezký nápad, jak vydělat na cizí reklamě, jenže co z toho má zákazník restaurace? Ale proč ne, když to někteří provozovatelé žádají. To Vám nevyvracím... ale není to win-win.
    Nicméně, pokud například vytvořím nějakou mobilní aplikaci, poskytnu ji zadarmo a rozumně do ni přidám reklamu, tak to beru. Programátor věnoval spoustu času programování a za tuto vytvořenou hodnotu je spravedlivé, aby dostal odměnu. Restauratér není internet provider a poskytnutím wifi přístupu nevytváří žádnou hodnotu, nevidím důvod, proč by měl zákazníky otravovat jen proto, aby za nic získal odměnu. Jak bych to přirovnal... máme pro vás čistý ubrus, čisté nádobí a příjemné servírky, ale pokud tohoto chcete využít, tak vás několikrát vyrušíme a dáme vám k nahlédnutí nějakou reklamu.
    Zdá se mi že v naší zemi je stále nadmíra "vyčůraných" lidí. Mnozí restauratéři chtějí hlavně vydělat a pletou "brand" s pouhým logem či vizuálním stylem restaurace. Zákazníci jsou také vyčůraní a nejraději by chtěli všechno zadarmo. Váš projekt je v dnešní "vyčůrané" době dobrý nápad. Nemyslím si ale, že je to ten správný směr.

  • 1. 4. 2015 10:08

    Netspot

    Email vkládat nemusíte, je volitelný. Mnohé služby, jako například emailový klient, fungují i bez přihlášení.

    Odkliknutí reklamy (anebo sdělení samotného podniku) je pro Vás otázka pár sekund.

    Podívejte se na to ale z pohledu podniku – provozování WiFi tak jako tak něco stojí. A Netspot dokáže podniku tyto náklady kompenzovat –nejvíce na těch reklamách vydělává právě samotný podnik.

    Ale i Vy, jako zákazník z toho můžete mít profit – právě díky Netspotu mnohé podniky svou WiFi síť posilují nebo budují. Takže Netspot přináší WiFi internet i tam, kde dříve nebyl.

    A Vy se aspoň nemusíte ptát obsluhy na heslo k WiFi :)

  • 1. 4. 2015 8:26

    wor (neregistrovaný)

    Nechápu proč deformace? Mělo by být běžné aby lékař fungoval na nějaké síti nebo mejlu. Změřit teplotu, tlak a jiné banality člověk svede také. Mnohdy na lepší úrovni než hluchý osmdesátiletý obvoďák který ještě léčil Lenina a který má problém postavit se od stolu aby vám zkontroloval plochost nohou a zvedl razítko a vypsal recept na léky běžně dostupné. Tak se dokáže léčit každý debil a bez čtyřhodinového čekání před ordinací v šumu důchodcovských rad. Už za první republiky došel lékař až za pacientem. Dnes vám doktor není schopný nastavit ani optimální dávkování. Pořád maj keců ale aby se někdo z nich pustil té pralesní liány a začal ordinovat na netu, to né. To by bylo moc práce. A pak, neměli by čas listovat v katalozích zahraničních zájezdů placených farmaceutickým distributorem.

  • 1. 4. 2015 10:18

    Kateřina (neregistrovaný)

    To víte, zisk je zisk. Provozovat restauraci není nic jednoduchého a každá koruna do jejího rozpočtu se mi hodí.

  • 1. 4. 2015 22:48

    Milan (neregistrovaný)

    To je přesně ono ;) "zisk je zisk". Já uznávám, že provozovat restauraci není vůbec nic jednoduchého. Já sám bych se do toho neodvážil jít. Největší výhra je, když máte štěstí na lidi a nebo si je umíte najít... dobrého poctivého kuchaře a ostatní personál, který Vám nebude krást suroviny a který bude kopat za celou restauraci jako fotbalový tým.
    Není snad lépe hledat cesty, jak přilákat spokojené hosty, než přemýšlet jak s jejich pomoci vydělat nějakou korunku navíc?
    Jestli jste někdy viděla reality-show Pohlreicha, určitě se mnou budete souhlasit, že reklama na wifině není ten správný směr jak udržet restauraci naživu.
    Každopádně Vám přeji hodně štěstí v podnikání

  • 1. 4. 2015 23:00

    Milan (neregistrovaný)

    ... jinak článek sám o sobě je vlastně hezká cílená reklama... kolik čtenářů Podnikatele.cz jsou restauratéři? ;-) ... tak se omlouvám, jestli to nějak sabotuji... přál bych si, aby mé komentáře byly pojímány pouze jako zpětná vazba. Podnikání je hold boj a lesní cesta bez klacků je podezřelá. ;-)
    Jinak panu Šigutovi samozřejmě fandím... přál bych všem, aby se mohli živit tím a dělat to, co je baví a naplňuje a aby se jim v tom dařilo.

  • 2. 4. 2015 9:34

    Netspot

    Asi se shodneme na tom, že svět bez reklam by nás bavil více. Třeba by se dalo občas podívat i na televizi. Ale situace je jiná, jak píšete o rušení s reklamou – přesně to se přece děje:

    Přijdu do restaurace, na dveřích vidím spoustu reklam. V předsíni projdu kolem reklamních plakátů. Usadím se ke stolu, kde je reklama na pivo, horký nápoj a zákusek. Porozhlédnu se kolem a vidím totéž i u baru. Jdu na wc, i tam občas narazím na reklamní plakát. Na Netspotu může propagovat svá sdělení i podnik - napríklad pozvánku na plánovanou akci, pobídku k odpolední kávě apod.

    Jsou případy, kdy „win” platí i pro zákazníka. Jednak postupně mizí zaheslované WiFi a jednak pro mnoho podniků je právě Netspot impulsem pro vybudování WiFi sítě v jejich podniku, nebo posílení špatně fungujícího internetu. To, proč to děláme, není jen podnikatelský záměr samotný, ale i snaha dostat internet do míst, kde doteď třeba nedával provozovatelům až takový smysl. A zdaleka nejde jen o restaurace.

    Zpětná vazba je pro nás důležitá. Reklama vládne světu (bohužel) a je-li právě inzerce cestou, jak dostat Free internet na místa, kde doteď nebyl, pak to podle nás má smysl.

  • 3. 4. 2015 7:47

    Milan (neregistrovaný)

    Ano, reklama bohužel světu vládne a bojím se dne, kdy se reklama stane větším byznysem než samotný produkt, který prezentuje :-)
    Myslím, že si rozumíme a pochopili jsme navzájem své pohledy.
    Jen malou poznámku bych měl. Osobně pociťuji velký rozdíl mezi reklamou a nevyžádanou reklamou. Pokud mám reklamní tácek na stole, nebo vidím reklamní plakáty na wc, nebo reklamní poutač, nevadí mi to. Jak jinak mají sdělit firmy, co vlastně dělají a proč je jejich výrobek dobrý. Pokud takovou reklamu zaregistruji, pak buď mě zaujme a je to moje rozhodnutí se tou reklamou více zabývat, nebo nezaujme a jednoduše ji pohledem přejdu. Nevyžádaná reklama je pro mě ale taková, kterou mi někdo aktivně podsouvá a já musím něco udělat, abych se ji zbavil. Musím čekat, až bude pokračovat film, přerušený reklamou, musím hledat ten miniaturní křížek, který v mém prohlížeči zavře celoplošnou reklamu (banery na kraji stránek mi nevadí, nevšímam si jich), abych se mohl dostat k obsahu, musím odklepnout celoobrazovkovou reklamu v mobilní aplikaci. Nevyžádaná reklama je ale čím dál více prosazována právě proto, že je to lepší byznys... pro distributory reklamy není důležité, jestli reklama zaujme, ale jistota, že si ji uživatel všimne a nejlépe "proklikne" (třebaže nechtěně) ;-)

  • 2. 4. 2015 13:25

    V.V. (neregistrovaný)

    Pro mě osobně je reklama velmi otravná, na internetu ji blokuji, na televizi se nedívám, snažím se jí vyhýbat, ALE myslím, že můžeme rozdělit reklamu na tu, které je otravná nebo dokonce škodlivá více (např. silniční billboardy prokazatelně přispívají k větší nehodovosti, protože rozptylují řidiče) a na tu, která je škodlivá méně, neboli, která představuje jen nutné zlo, bez kterého by provozovatel nemohl fungovat (např. televize).

    Pokud mi jako zákazníkovi bude někdo poskytovat službu navíc a zadarmo, tedy např. Wi-Fi v restauraci, v prostředku hromadné dopravy, nebo v nějakém parku chápu, že k tomu nelze přistupovat jako k samozřejmosti a člověk by se za to mohl odměnit tím, že akceptuje reklamu bez větších keců. Tohle je podle mě fér.

    Stejně tak si myslím, že v restauraci je lepší několikavteřinová reklama, než zaheslované Wi-Fi. Jasně, kdo opravdu chce na net, tak nemá problém si o to heslo říct, ale určitě nejsem sám, kdo při čekání na objednávku má jen takové letmé nutkání mrknout na mail, ale přitom to není tak nutné, aby musel vstávat a někoho otravovat s prosbou o heslo...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).