Ano, reklama bohužel světu vládne a bojím se dne, kdy se reklama stane větším byznysem než samotný produkt, který prezentuje :-)
Myslím, že si rozumíme a pochopili jsme navzájem své pohledy.
Jen malou poznámku bych měl. Osobně pociťuji velký rozdíl mezi reklamou a nevyžádanou reklamou. Pokud mám reklamní tácek na stole, nebo vidím reklamní plakáty na wc, nebo reklamní poutač, nevadí mi to. Jak jinak mají sdělit firmy, co vlastně dělají a proč je jejich výrobek dobrý. Pokud takovou reklamu zaregistruji, pak buď mě zaujme a je to moje rozhodnutí se tou reklamou více zabývat, nebo nezaujme a jednoduše ji pohledem přejdu. Nevyžádaná reklama je pro mě ale taková, kterou mi někdo aktivně podsouvá a já musím něco udělat, abych se ji zbavil. Musím čekat, až bude pokračovat film, přerušený reklamou, musím hledat ten miniaturní křížek, který v mém prohlížeči zavře celoplošnou reklamu (banery na kraji stránek mi nevadí, nevšímam si jich), abych se mohl dostat k obsahu, musím odklepnout celoobrazovkovou reklamu v mobilní aplikaci. Nevyžádaná reklama je ale čím dál více prosazována právě proto, že je to lepší byznys... pro distributory reklamy není důležité, jestli reklama zaujme, ale jistota, že si ji uživatel všimne a nejlépe "proklikne" (třebaže nechtěně) ;-)