... jinak článek sám o sobě je vlastně hezká cílená reklama... kolik čtenářů Podnikatele.cz jsou restauratéři? ;-) ... tak se omlouvám, jestli to nějak sabotuji... přál bych si, aby mé komentáře byly pojímány pouze jako zpětná vazba. Podnikání je hold boj a lesní cesta bez klacků je podezřelá. ;-)
Jinak panu Šigutovi samozřejmě fandím... přál bych všem, aby se mohli živit tím a dělat to, co je baví a naplňuje a aby se jim v tom dařilo.
Asi se shodneme na tom, že svět bez reklam by nás bavil více. Třeba by se dalo občas podívat i na televizi. Ale situace je jiná, jak píšete o rušení s reklamou – přesně to se přece děje:
Přijdu do restaurace, na dveřích vidím spoustu reklam. V předsíni projdu kolem reklamních plakátů. Usadím se ke stolu, kde je reklama na pivo, horký nápoj a zákusek. Porozhlédnu se kolem a vidím totéž i u baru. Jdu na wc, i tam občas narazím na reklamní plakát. Na Netspotu může propagovat svá sdělení i podnik - napríklad pozvánku na plánovanou akci, pobídku k odpolední kávě apod.
Jsou případy, kdy „win” platí i pro zákazníka. Jednak postupně mizí zaheslované WiFi a jednak pro mnoho podniků je právě Netspot impulsem pro vybudování WiFi sítě v jejich podniku, nebo posílení špatně fungujícího internetu. To, proč to děláme, není jen podnikatelský záměr samotný, ale i snaha dostat internet do míst, kde doteď třeba nedával provozovatelům až takový smysl. A zdaleka nejde jen o restaurace.
Zpětná vazba je pro nás důležitá. Reklama vládne světu (bohužel) a je-li právě inzerce cestou, jak dostat Free internet na místa, kde doteď nebyl, pak to podle nás má smysl.
Ano, reklama bohužel světu vládne a bojím se dne, kdy se reklama stane větším byznysem než samotný produkt, který prezentuje :-)
Myslím, že si rozumíme a pochopili jsme navzájem své pohledy.
Jen malou poznámku bych měl. Osobně pociťuji velký rozdíl mezi reklamou a nevyžádanou reklamou. Pokud mám reklamní tácek na stole, nebo vidím reklamní plakáty na wc, nebo reklamní poutač, nevadí mi to. Jak jinak mají sdělit firmy, co vlastně dělají a proč je jejich výrobek dobrý. Pokud takovou reklamu zaregistruji, pak buď mě zaujme a je to moje rozhodnutí se tou reklamou více zabývat, nebo nezaujme a jednoduše ji pohledem přejdu. Nevyžádaná reklama je pro mě ale taková, kterou mi někdo aktivně podsouvá a já musím něco udělat, abych se ji zbavil. Musím čekat, až bude pokračovat film, přerušený reklamou, musím hledat ten miniaturní křížek, který v mém prohlížeči zavře celoplošnou reklamu (banery na kraji stránek mi nevadí, nevšímam si jich), abych se mohl dostat k obsahu, musím odklepnout celoobrazovkovou reklamu v mobilní aplikaci. Nevyžádaná reklama je ale čím dál více prosazována právě proto, že je to lepší byznys... pro distributory reklamy není důležité, jestli reklama zaujme, ale jistota, že si ji uživatel všimne a nejlépe "proklikne" (třebaže nechtěně) ;-)