Sdružení obrany spotřebitelů zpracovalo přehled kontaktních linek společností, které poskytují telekomunikační služby. Oslovilo také samotné subjekty s žádostí o vyjádření v případě, že společnost neposkytovala zelené linky pro reklamace či poskytovala linku zdarma pouze zájemcům o nové služby.
Sdružení obrany spotřebitelů vypracovalo přehled zákaznických linek společností, které poskytují telekomunikační služby. Zároveň také oslovilo jednotlivé společnosti s prosbou o vyjádření v případě, že daný subjekt zelenou linku například pro reklamace nemá nebo linku poskytuje pouze zákazníkům, kteří chtějí navést novou službu. Sdružení tak reagovalo na ohlasy spotřebitelů, kterým při řešení reklamace nezbývalo než použít linky pro zákazníky, která byla v šesti případech placená. Čtěte více: Více účinku za méně peněz? Pozor na klamání spotřebitele
Dle vyjádření Sdružení obrany spotřebitelů nadpoloviční většina operátorů oproti očekávání mile překvapila rozsahem dostupnosti kontaktních center, která byla často v činnosti 24 hodin denně nebo alespoň do pozdních večerních hodin. Tento přístup ke spotřebitelům považujeme za velmi vstřícný a přátelský. Operátoři, poskytující telefonní služby, by měli užívání zelených linek považovat podle našeho názoru za minimální standard,
uvádí mluvčí SOS Ivana Picková.
Spotřebitel může podle § 598 Občanského zákoníku požadovat úhradu nákladů vzniklých při uplatňováním práv z odpovědnosti za vady. Důležitým faktorem je ale zda operátor reklamaci uzná a zda bude považovat vzniklé náklady za nutné. Společnosti často ze situace „vybruslí“ tím, že reklamaci neuznají. Spotřebitel tedy nemá nárok náhradu nákladů požadovat. Ve svém vyjádření tak subjekt ale uvede, že v rámci zkvalitňování služeb vyřeší stížnost zákazníka kladně, náhradu nákladů už ale neuzná.