Jak na online marketing? Podrobný průvodce pokračuje

26. 2. 2013
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: www.isifa.com
Ilustrační obrázek
Víte, jak vybrat slova, která na vaše stránky přivedou nejvíce zákazníků? Čtěte, jak nejlépe nastavit svůj vlastní online marketing.

Blog je velmi silným marketingovým nástrojem, který vám pomůže přivést na vaše stránky více návštěvníků. Webová stránka bez blogu je jako brožurka, která se moc často neaktualizuje. Přidáváním nových článků do blogu se vaše stránka stává dynamičtější. Vyhledávače oceňují pravidelné přidávání nového relevantního textu na vaše stránky a berou na tento faktor ohled při posouvání stránek na vyšší pozice. 

Ilustrační obrázek
Autor: www.isifa.com

Optimalizujte pro mobilní přístroje.

To vám přivede více návštěvníků a obchodních (příležitostí) leadů. V první řadě bude nutné vybrat platformu pro psaní blogu. Není důležité, zda se jedná o platformu zpoplatněnou nebo poskytovanou zdarma, důležité je, aby blog byl začleněn do vaší webové prezentace. Mezi nejdůležitější komponenty úspěšného blogu patří lákavý název článku, dobře napsaný a správně formátovaný text, nabídka multimediálního obsahu, umístění odkazů a tzv. call-to action komponent

Zveřejňujte obsah prostřednictvím sociálních sítí

Sociální sítě poskytují platformu pro přímou komunikaci s klienty, potenciální cílovou skupinou a zaměstnanci. Navíc jsou hlavními prostředky distribuce článků (textu) a podpory znalosti značky online.

Proměňte návštěvníky vašich webových stránek na obchodní poptávky

Co dělat, když již máte dostatek návštěvníků na svých webových stránkách, ale tyto návštěvy se neproměňují v obchodní poptávky? Zaměřte se na konverzi. Nabídněte návštěvníkům neodolatelné služby, vytvořte call-to-action komponentu a vytvořte tzv. landing page neboli speciální stránku s vaší nabídkou a jednoduchým formulářem, abyste získali základní informace o vašich návštěvnících.

Prvním krokem je výběr správné nabídky. Nabídka je nejdůležitější součástí vaší kampaně. Je to prvotní pobídka, která zaujme návštěvníky vašeho webu. Vaše nabídka by měla zaujmout právě tu cílovou skupinu zákazníků, o kterou stojíte. Typické obsahové nabídky mají v sobě zabudované například zprávy z různých anket nebo výzkumů, elektronické brožury nebo postupy, návody, manuály, či prezentace nebo pozvánky na webináře. 

Nabídky na zboží mohou obsahovat konzultace zdarma, zkušební verzi nebo demo verzi vašeho produktu. Samozřejmě se nemusíte držet typických příkladů, použijte cokoliv, o čem si myslíte, že na vaši cílovou skupinu zafunguje. Pak vytvořte call-to-action link nebo tlačítko, které bude směřovat na vaši landing page neboli speciální stránku. 

Tato tlačítka neboli hypertexty můžete umístit na stránku nebo do e-mailu, blogu či nabídky. Na landing page umístěte jednoduchý formulář, kde mohou návštěvníci zadat své základní kontaktní údaje pro případ, že by žádali více informací o vašich produktech. Prostřednictvím vyplnění tohoto formuláře se zájem návštěvníků může proměnit v obchodní poptávku, kontakt na potenciálního klienta neboli lead. Takovýto lead již může být udržován vaším obchodním týmem. Jistě ne všechny obchodní leady budou mít stejnou kvalitu, a tak časem je bude nutné ohodnotit a přiřadit jim určité skóre.

Čtěte speciál: Marketingové tipy

Zásobujte vaše leady hodnotnými a cílenými informacemi

Průzkumy ukazují, že 50 % obchodních poptávek je sice kvalifikovaných, ale jejich zadavatelé nejsou ještě připraveni k nákupu. S leady je potřebné vybudovat obchodní vztah, protože pak existuje velká šance, že v průběhu času se promění v reálnou zakázku. Proto je tak důležité s potenciálními zákazníky komunikovat. Zjednodušeně řečeno je v této chvíli vhodné pustit se do zásobování informacemi formou automatizovaného a cíleného e-mailingu. 

Podívejte se na strukturu obchodních poptávek a stanovte délku nákupního cyklu, resp. jak dlouho trvá obchodnímu leadu, než se promění v zakázku? Na základě těchto informací můžete vytvořit efektivní soustavu kampaní a použít tak základní a účinný nástroj online marketingové komunikace pro zajištění kvalitních leadů pro váš obchodní team. Posílejte e-mailové zprávy pouze tehdy, pokud jsou informace, které obsahují, relevantní pro vaše obchodní poptávky. 

Co k vám původně zákazníka přivedlo? Jak můžete jeho zájem uspokojit? Ujistěte se, že vaše zprávy budou pro něj hodnotné. Zkuste se vžít do požadavků příjemce vašeho mailu a odhadněte, co by ho mohlo zajímat. Posíláte mu zprávy jenom proto, abyste sdělili, jak jsou vaše produkty skvělé? Nebo nabízíte pomoc s vyřešením nějakého konkrétního problému? 

Prezentujte svůj záměr jasně v předmětu zprávy. Nespoléhejte se příliš na obrázky. Mnoho e-mailových klientů nestahuje obrázky automaticky, takže pokud váš e-mail bude obsahovat jeden velký obrázek, tak příjemce nebude ani tušit, co mu chcete sdělit. Ujistěte se, že máte dostatek kvalitního a hodnotného textu pro sdělení a interaktivní obrázky používejte pouze jako doplněk. Měřte úspěšnost svých e-mailových kampaní prostřednictvím CTR (click-through-rate) a množstvím žádostí o odhlášení z korespondence. Zásobování vašich leadů hodnotnými informacemi nemusí být ale pouze prostřednictvím e-mailingu. Můžete s nimi komunikovat i prostřednictvím sociálních sítí nebo jiných platforem, které jsou dnes veřejností hojně využívané.

Optimalizujte pro mobilní aplikace

Mobilní platformy se stávají čím dál používanější, to je jasné. Předpokládá se, že prodej chytrých telefonů, tabletů a notebooků bude do roku 2015 každoročně růst o 26 %, proto je nutné brát jejich důležitost v úvahu. Optimalizovat svůj web pro mobilní aplikace můžete dvěma způsoby: můžete vytvořit úplně jinou verzi svých webových stránek pro mobilní uživatele a nastavit přesměrování anebo můžete použít mobilní CSS, které vám umožní změnit architekturu vašeho webu pouze na mobilních aplikacích. Důležité body při optimalizaci pro mobilní aplikace: stahování a velikost souborů, video, e-mail, landing pages. Berte ohled na telefonní náklady uživatelů mobilních aplikací a skutečnost, že ne všude je k dispozici síť wi-fi.

Analyzujte a upravujte svůj marketingový plán

Je nutné průběžně hodnotit, jak se vašemu online marketingu daří. Identifikujte ty nejúspěšnější a eliminujte nebo dokonce drasticky modifikujte neefektivní součásti vaší online marketingové strategie. Prvním krokem je zabudování analytického programu, nejlépe Google analytics, který vám pomůže analyzovat návštěvnost vašich stránek. Zjistěte si, jaké jsou možnosti a co chcete zlepšit. Chcete více návštěvníků, nebo chcete více obchodních poptávek? Všechny vaše kampaně by měly být měřitelné. 

Analyzujte výkonnost svých stránek, abyste mohli dosáhnout stanovených cílů. Pokud něco ve vaší marketingové strategii změníte, dejte tomu čas a pokračujte v měření a analýze dosahovaných výsledků. Body ke zlepšení: analyzujte kvalitu návštěvníků na základě stanovených klíčových slov, upravte on-page SEO, zaměřte se na konverzi svých stránek, zjistěte, které texty a obsah přináší nejkvalitnější leady a návštěvnost, podpořte své stránky na sociálních sítích, ohodnoťte svůj e-mail marketing – možná posíláte e-maily moc často, nebo jich posíláte příliš málo. Možná zvolená call-to-action komponenta není pro vaši cílovou skupinu vhodná.

Pro začátečníky může vypadat koncept internetového marketingu složitý. Pokud se ale budete detailně zabývat každou součástí zvlášť, bude váš byznys úspěšnější a v dohledné době začnete vidět obchodní výsledky. 

Autor článku

Jana Koutná je inženýrkou ekonomie a zakladatelkou marketingové agentury Out of Office.

Máte tip na článek? Pište na: jana.koutna(zavináč)marketing-poradenstvi.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).