Tradiční marketingové metody jsou v dnešní době již příliš drahé a čím dál tím méně efektivní. Význam online marketingu je v současnosti vysoký a dál roste. Pokud podnikatelé online marketing zanedbávají nebo ho dokonce z celkové marketingové strategie úplně vynechávají, přicházejí o mnoho obchodních příležitostí a zajímavých výsledků, které může efektivní online strategie přinést.
Nezávisle na tom, jestli s internetovým marketingem právě začínáte, nebo si chcete oprášit své znalosti, může tento článek posloužit jako základní průvodce nastavením a realizací úspěšné strategie v internetovém marketingu.
Stanovte si správná klíčová slova
Stanovení klíčových slov je základní a nejdůležitější součástí online marketingové strategie. Klíčové slovo nebo frázi používáme k vyhledávání potřebných informací na internetu. Lidé zadávají klíčová slova do vyhledávačů Google, Seznam nebo na sociálních sítích, jako je Facebook, LinkedIn nebo Twitter.
Stále více spotřebitelů nachází prodejce zboží a poskytovatele služeb prostřednictvím vyhledávání na základě klíčových slov. Tohoto nástroje můžete využít ve svůj prospěch a optimalizovat své webové stránky a profily na sociálních sítích na ta klíčová slova, která jsou relevantní pro váš byznys a která zákazníci používají, aby vás na internetu našli. Není úplně jednoduché přesně zjistit, která klíčová slova jsou ta relevantní a přivedou na vaše stránky nejvíce návštěvníků, ale existují způsoby, jak zjistit popularitu a frekvenci zadávání konkrétních klíčových slov.
Je také možné zkoušet a posléze analyzovat, jak efektivně fungují různá klíčová slova právě pro vás a zda k vám přivádějí skutečné zájemce o vaše zboží nebo služby. Jako vlastník firmy se musíte ujistit o tom, že vás navštěvují ti správní lidé. Definování účinných klíčových slov je průběžný a dlouhodobý proces, který vám pomůže navýšit návštěvnost vašich stránek a ještě vám ušetří spoustu peněz, které byste jinak museli zaplatit za PPC reklamu.
Čtěte speciál: Marketingové tipy
Vytvořte si seznam 3–5 klíčových slov, která jsou relevantní pro váš obor podnikání a zkuste přitom přemýšlet jako potenciální zákazník, který se snaží najít váš produkt prostřednictvím online vyhledávače nebo sociálních sítí. Pro malé a středně velké firmy není samotný název vaší firmy zároveň vaším klíčovým slovem. Místo toho přemýšlejte nad slovy nebo krátkými frázemi, které nejlépe charakterizují váš produkt nebo vámi nabízené služby.
Vyberte správná klíčová slova na základě jejich relevance a konkurence – některá velmi obecná klíčová slova, jako například firma nebo marketing, mají velmi vysokou konkurenci, a tak je těžké dostat se díky nim na první stránky vyhledávačů. Pokud jste malá nebo středně velká firma, vyberte si klíčové slovo, které je méně konkurenční, více specifické a více relevantní pro váš obor podnikání (long-tail). Čím je dané klíčové slovo více vyhledávané, tím je i více konkurenční. Existuje několik nástrojů, s jejichž pomocí lze zjistit konkurenci na dané klíčové slovo, jedním z nich je například Google Keyword Tool.
Dalším velmi důležitým faktorem pro výběr klíčového slova je jeho relevance vzhledem k oboru vašeho podnikání. Je důležité najít rovnováhu mezi konkurencí a relevancí. Klíčová slova nemusí být perfektní hned na první pokus, můžete vyzkoušet různá a později je vyhodnotit, pak uvidíte, co pro vás funguje nejlépe.
Poté co jste vybrali ta správná klíčová slova, měli byste je vložit do vaší webové prezentace.
Optimalizujte váš web na vybraná klíčová slova
Snažte se být ve vyhledávačích na první stránce. Abyste byli na internetu více vidět a vaši zákazníci vás lehce nalezli, musíte své webové stránky optimalizovat pro vyhledávače. Snažte se dostat na první místa nebo alespoň na první stránku prostřednictvím vámi vybraných klíčových slov. Dosáhnete toho pomocí SEO optimalizace. Ta se skládá z optimalizace on-page a také off-page faktorů. On-page faktory vypovídají o tom, jak zajímavý je obsah vašich stránek pro vyhledávače. On-page optimalizace může být provedena prakticky okamžitě.
Off-page vypovídá o celkovém postavení vašeho webu na internetu, tj. co o vás „tvrdí“ ostatní webové stránky. Off-page optimalizace může trvat nějaký čas. Zjistěte, jak dobře jsou vaše stránky optimalizované pro vyhledávače prostřednictvím nástrojů, které jsou dostupné na internetu a ve většině případů jsou zdarma. V dalším článku se budu věnovat základním bodům on-page a off-page optimalizace.