V minulém díle jsme si vysvětlili termíny jako jsou klíčová slova, klik či reklamní text. Dnes se podíváme, jak reklamní kampaň vytvořit krok za krokem, konkrétně v systému Google AdWords. Tento princip pak zůstává podobný i ostatních systémech.
KROK I. Vytvoření účtu
Google AdWords je samoobslužný reklamní systém, který umožňuje spravovat online kampaně ve vyhledávání i na partnerských webech, které jsme si představili v minulé lekci. Pro jeho správu je potřeba založit AdWords účet a vytvořit první kampaň.
- Jděte na adwords.google.cz a klikněte na tlačítko “Začít nyní”.
- V záložce Vytvořit účet Google si vyberte odpovídající možnost.
- V záložce Nastavit časové pásmo a měnu vyberte odpovídající možnost (Pozor! Měnu není možné později změnit, vybírejte proto pečlivě).
- Potvrďte ověření účtu.
KROK II. Vytvoření struktury kampaně
Jak jsme si už vysvětlili, u internetové reklamy je nejdůležitější její relevantnost. Proto je klíčová především struktura vašich kampaní. Ta je následující:
- Účet
- Kampaň
- Reklamní sestava
- Klíčová slova a jim odpovídající texty
Představme si například obchod se sportovními potřebami, jehož sortiment je rozdělen do 3 oblastí: turistika, potápění a cykloturistika. Příklad si můžete vzít z následujícího obrázku:
Detailnější informace naleznete v Nápovědě Google AdWords.
KROK III. Vytvoření kampaně
Pokud máme strukturu kampaně, můžeme ji zadat do systému.
Po přihlášení do vašeho nového účtu je třeba nastavit důležité parametry kampaně:
- Cílení: Uživatele které země chce podnikatel oslovit?
- Jazyk: Jakým jazykem tito uživatelé mluví?
- Rozpočet: Jakou maximální částku je inzerent ochoten za den utratit?
A pak se dostáváme k vytvoření seznamu klíčových a reklamních textů:
Tipy na vytvoření seznamu klíčových slov:
- Přemýšlejte jako uživatel: Co může zadat do vyhledávače, potřebuje-li koupit vaše zboží?
- Klíčová slova by měla být relevantní textu vašeho inzerátu (a tak i tématu vaší reklamní sestavy)
- Další informace najdete v nápovědě Google AdWords
Tipy na vytvoření reklamního textu:
- Jasně formulujte vaši nabídku a zdůrazněte její jedinečnost
- Snažte se uživatele upoutat jasným, ale přitom atraktivním sdělením
- Uveďte slevové akce či speciální nabídky
- Váš inzerát by měl uživatele přímo přivést na tu část vašeho webu, o kterém je v něm řeč
- Další informace najdete v nápovědě Google AdWords
V posledním kroku je třeba si stanovit, kolik je inzerent ochoten zaplatit za jeden klik. Částku lze kdykoliv změnit.
KROK 4. Nastavení fakturace
Aby byla reklama spuštěna, je třeba zadat a potvrdit fakturační údaje. Každý uživatel služby Google AdWords má na výběr z několika platebních možností, které jsou v nabídce vysvětleny.
Volbou „Uložit a aktivovat“ se kampaně spustí.