Dobrý den. Můžu vám nějak pomoci?
Asi nejčastější věta, kterou uslyšíte jako zákazník, když přijdete do nějakého obchodu s oblečením, botami, sportovním zbožím apod. A pokud jste prodejci či obchodníci, tak je to pravděpodobně věta, kterou používáte, když někdo zavítá do vašeho obchodu.
Ale funguje tato věta nebo naopak odrazuje potenciální kupce? A pokud ano, existuje lepší způsob jak oslovit lidi, kteří si prohlížejí zboží ve vašem obchodě?
Zkuste se zamyslet nad tím, kolikrát jste tuhle větu vyslovili. A kolikrát jste jako odpověď dostali. Ne, děkuji
. Čtěte také: Zákazník náš pán. Pravidlo, které ovlivňuje slušné chování na pracovišti
Jakmile takovou odpověď dostanete, s velkou pravděpodobností to znamená konec šancí na navázání hovoru s potenciálním zákazníkem. Což znamená jediné: když nebudete vědět, co zákazník potřebuje nebo po čem touží, nebudete mu to moci nabídnout a pravděpodobně skončíte oba nespokojeni.
Zkuste příště použít jinou otázku. Otázku, která vám umožní rozvinout hovor, a tak se dostat k cíli. Zeptejte se: Dobrý den. Už jste u nás někdy byl?
Pokud zákazník odpoví Ne
, můžete pokračovat a říct něco o vašem obchodu a zboží. A samozřejmě se zeptat, co přivedlo zákazníka do vašeho obchodu. To většinou stačí k tomu, aby vám zákazník řekl, po čem touží, nebo jaký problém potřebuje vyřešit a vy mu můžete nabídnout řešení. Čtěte také: Pravidelný a věrný zákazník – jak ho najít a udržet?
Pokud zákazník odpoví „Ano“, můžete pokračovat s informacemi o aktuálních akcích, slevách. A samozřejmě se zeptat, co přivedlo zákazníka do vašeho obchodu.
Samozřejmě, že to nezafunguje stoprocentně a někdy se s vámi zákazník nebude ani tak bavit. Ale určitě to zafunguje lépe než obligátní Dobrý den. Můžu vám nějak pomoci?
.
Autor článku: MARKETINGOVÁ KANCELÁŘ.CZ
Foto: www.isifa.com