Zdravím,
úvodem - moc pěkná článek.
Dnes je nutné webové stránky dělat pro zákazníka, co nejjednodušeji a hlavně s hlavní myšlenkou, k čemu má sloužit.
Důležité je si uvědomit, že webové stránky jsou potřeba propagovat. Jinak o nic nikdo neví.
Shrnuto - web je nutné mít jednoduchý, hezký, prodejný s jasným cílem. Po dokončení webové stránky začíná neustálá organická propagace a následně měření návštěvnosti a konverze.
Souhlasíte?:-)
Tomáš Koudelka
Myslím, že článek obsahuje vše podstatné. Ovšem největší problém nastává v okamžiku, kdy se snaží klient určovat pravidla, co má kde být, jak to má vypadat a nenechá si poradit nebo vysvětlit navržené řešení. Řada připomínek může vnést do realizace řadu klíčových poznatků, ale také se díky tomu může naopak stát, že klient si stojí za body, které jsou v jeho případě zcela nevhodné či zbytečně vnášejí do webu nepřehlednost atd.
Zde nakonec vzniká docela častý problém a zároveň mnohdy i znehodnocení investice, kterou klient do www stránek vkládá. Bohužel znehodnocení vytváří klient sám.
Je třeba se zamyslet, zda si chcete vytvořit www stránky pouze pro sebe nebo pro potenciální zákazníky a dle toho také při tvorbě webu a spolupráci s realizátorem postupovat.
Mám tu zkušenost, že firmy, které nedbají na svou webovou prezentaci, obvykle poskytují ve svém oboru velmi kvalitní služby. Webová prezentace není to, co je živí, takže na ni nedbají, o to více se ale pak věnují právě kvalitě jimi odvedené práce. Většinou ani nereagují na nabídky firem, které jim říkají, že jejich web stojí za prd a že jim ho udělají tak, jak to má být, protože to obvykle nepotřebují - mají práce už tak až nad hlavu a nové zákazníky by neutáhly - a ani nepotřebují utáhnout.
Velmi často to funguje i naopak (není to ale zdaleka takové „pravidlo“ jako to výše zmíněné opačné) - navrch huj a vespod fuj. Má-li někdo až příliš vypiplaný web (naprosté minimum chyb nebo vůbec žádné), je u mě podezřelý, protože se velmi významně věnoval „vábničce“.
to máte těžké.. když dnes každá "druhá firma" se shlédla v jakémsi "božském principu" web alá Word Press šablona.. velká, nepřehlédnutelná tlačítka, minimum textu.. pozadí obří fototapeta .a to i takové jako ČSA.cz.. to se pak těžko argumentuje tím, že web má hlavně prodávat a dávat info, kvůli kterému jinak voláte na infolinku.. uplne mě dostala reakce jistého "odběratele" a jeho webu.. kde už naprosto ichtylně měl veškeré texty skrze jakýsi skript vč. stínování (nešlo to zobrazit ani v MSIE 8) .. a na námitku, že jim to kazí obchody, protože celá řada lidí zvyklých (v té době na Win XP) si nemůže na svůj comp nainstalovat MSIE 9 a ostatní FF atd. se jim nepáčí.. vám docela sebevědomě odvětí, že je to vůbec nezajímá, že to je modní trend a každý má možnost přejít na Firefox či Chrome.. já být majitelem té společnosti, dám mu do držky a vyrazím ho na hodinu..