Názor k článku Jak přijmout a vyřídit reklamaci s úsměvem od Pepper - Prodejce nikdy není pouze prostředník, ale je to...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 7. 2008 14:57

    Pepper (neregistrovaný)
    Prodejce nikdy není pouze prostředník, ale je to ten, kdo má odpovědnos za vady prodané věci viz. občanský zákoník. Jakým způsobem prodejce reklamace řeší je jeho věc, ale vždy by to mělo být v souladu s příslušnými zákony.
    Je pravdou, že vztah mezi obchodními partnery vymezuje obchodní zákoník, ale tento nijak nevymezuje záruční podmínky tzn. vyrobci/dovozci/dodavateli Vám mohou reklamaci vrátit např. za 35dnů, ale taky jí s Vámi nemusí řešit vůbec.
    Proto je nejlepší uzavřít s dodavatelem obchodní podmínky, ve kterých se přesně stanoví záruční podmínky, kde už si můžete stanovit co chcete a právě např.: "dodavatel vyřídí reklamaci vč. odeslání zboží zpět na provozovnu xxx nejpozději do xxx od doručení xxx".
    Dále pokud není reklamace vyřízena do 30dnů od uplatnění reklamace, má zákazník nárok na odstoupení od kupní smlouvy. Myslím, že pro každého prodejce je výhodnější v takovém případě např.29 nebo 30den uznat reklamaci jako oprávněnou a vyměnit mu zboží za nové. Zákazníkovi tak vrátíte pouze "nákupní cenu" a marže Vám zůstane v kapse.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).