Výzkum odhalil časté rozpory finančního a IT oddělení. Jak je řešit?

18. 11. 2008
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Podle průzkumu společnosti Pricewaterhou­seCoopers (PwC) existuje rozpor ve vzájemném vnímání ředitele oddělení financí (ŘOF) a IT (ŘIT). Ti vnímají svou spolupráci odlišně. ŘOF je často názoru, že IT oddělení nedostatečně chápou strategii a finanční situaci firmy, oddělení IT je zase často nespokojené s nedostatečnou komunikací. PwC navrhuje, jak tyto rozdíly překlenout.

ŘOF a ŘIT často vnímají vzájemnou spolupráci a roli velice odlišným způsobem, prezentuje zjištěné informace společnost PwC, která se na toto téma zaměřila spolu s CFO Europe Research Services. Výzkum se zakládal na internetovém průzkumu a osobních rozhovorech s více než 130 řediteli finančních a IT oddělení z celé Evropy. Podle výsledků si členové týmu finančního oddělení o pracovnících z oblasti IT myslí, že nedostatečně chápou firemní strategii a finanční situaci firmy. Oddělení IT zase často pociťuje, že komunikace mezi těmito odděleními je nedostatečná. Z výzkumu vyplynul i fakt, že ŘOF mají o ŘIT horší mínění a považují jejich schopnosti za vynikající pouze v polovině případech než je tomu naopak.

Spolupráce těchto oddělení je přitom často klíčová a výrazně ovlivňuje výnosy firmy. ŘOF a ŘIT mají rozdílný pohled na svět. Nicméně pokud se snaží o vzájemné porozumění, mohou být tyto odlišnosti využity ku prospěchu firmy. Je důležité, aby ŘOF a ŘIT pravidelně hovořili o společném postupu. Oba obory jsou velmi specializované a komplexní, přesto je nezbytné, aby nalezli společnou řeč, aniž by se navzájem zahlcovali zbytečnými detaily, uvedl Jiří Halouzka, partner v oddělení Zvyšování výkonnosti podniku, Pricewaterhou­seCoopers Česká republika. Podle průzkumu se snaží některé firmy své IT zaměstnance ekonomicky vzdělat, což přináší pozitivní efekty pro větší pochopení mezi oběma stranami. IT oddělení by mělo mít rovněž zástupce v nejvyšším managementu, aby se ŘIT měl možnost podílet na dosahování stanovených strategických cílů. Podstatné je i nalézt hodnotící kritéria, která budou důkazem pro efektivitu nových technologií a přesvědčí tak finanční oddělení o návratnosti těchto investic.

Autor článku

Redaktor/ka již pro server Podnikatel.cz nepracuje. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).