Vlákno názorů k článku Jak se v praxi poprat s žádostí o výmaz zákazníka podle GDPR? od Nemo - Vzhledem k tomu, že stát přenesl na firmy/podnikatele...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 12. 2018 9:52

    Nemo (neregistrovaný)

    Vzhledem k tomu, že stát přenesl na firmy/podnikatele důkazní břemeno a to ve vícero oblastech (oblast daní, diskriminace/“rov­nost”......) tak do doby “promlčení” bude velmi málo údajů, které nebudou “oprávněným zájmem”, protože nikdo neví kdy a na co bude třeba “prokazovat svoji nevinu”.

    Nebo to máme chápat tak, že jedním zákonem stát nařídí údaje vymazat a druhým zákonem udělí flastr, neboť “subjekt neustál důkazní břemeno”?

  • 18. 12. 2018 12:14

    Petr Gondek, GDPR Support s.r.o. (neregistrovaný)

    Stát na vás nic nepřenesl. Už od roku 2000 máte nějaké povinnosti. Správce v žádném případě nenese odpovědnost za rozpor legislativy. GDPR Vám pouze říká - nespracovavej na co nemáš nárok. Průměrný podnikatel spravováva 99% údajů ze zákonných a smluvních důvodů.

  • 19. 12. 2018 10:07

    nemo (neregistrovaný)

    jak "nepřenesl"? Vy ani nevíte v kolika oblastech (daňové řízení, diskriminace, "rovnost", řízení s ČOI......) nese podnikatel/fir­ma/zaměstnava­tel důkazní břemeno? A jelikož není znám rozsah údajů, které by teoreticky bylo potřeba použít na "obhajobu vlastní neviny", tak naopak obtížně budeme hledat údaj, který lze vymazat, aniž by byl poškozen "oprávněný zájem" firmy/podnika­tele/zaměstna­vatele. (Tedy do doby promlčení - obvykle 10 let.)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).