Jenže bary "Barbar" nic nevykrádají a slovo "Barbar" není žádnou ochranou známkou - je to zvukomalebné slovo staré několik tisíc let před naším letopočtem (stejně jako brr, auu, bůůů atd.) a význam "neotesanec, hrubián atd.", v jakém se používá dnes, dostalo cca 500 let před naším letopočtem!
Takže slovo "Barbar" je OBECNY NAZEV starý tisíce let a nemůže být samostatně ochrannou známkou ani ničím majetkem!
To, že si někteří lidi z populace při slově "Barbar" vybaví pouze béčkový film z USA "Barbar Conan", (nebo si dokonce myslí, že slovo pochází z tohoto filmu!!) je jenom ukázkou jejich nevzdělanosti a je to k pláči!
Bohužel, žijeme v době nevzdělanců a není dobré používat názvy odkazující se na historii nebo klasická umělecká díla. Už jsem zažil i situaci, kdy ve společnosti přišla řeč na ruského spisovatele Puškina a jeden pán se mě zeptal jestli si to jméno dal podle "toho pití", protože jediné, co znal, byla stejnojmená vodka...
Dobrý den,
děkujeme za názor. Souhlasím s vámi, že v případě Barbar barů nejde o vykrádání, jelikož jde o obecný název. V tomto případě však jde o druhou variantu, které se doporučují odborníci vyhnout, tedy o neoriginální název. Jinak si dovolím oponovat k filmu Barbar Conan :-))) Osobně mám ten film rád, v daném žánru podle mě patří k tomu lepšímu a především hudba Basila Poledourise patří k těm nejlepším filmovým vůbec.
S pozdravem
Daniel Morávek
Neoriginalita u Barů Barbar zmíněná v článku spočívá v tom, že jsou v České republice minimálně 4 podniky tohoto jména. Když už někoho napadne tak "krásně vtipné a zvukomalebné označení", mohl by si aspoň zkontrolovat, zda ho to napadlo jako prvního... O Conana v tomto případě vůbec nejde :-).
jako xyz & partners, i když tam žádný partner není, nebo xyz group, i když to žádná podnikatelská skupina není, nebo se dávají okázalé cizí jména i když nabízí banální, běžné služby, náš barák zatepluje Holborn Group, krásný název pro třebas zahraniční finanční skupinu založenou pánem Holbornem, né českou stavebku, která si najímá pochybné rusáky, ukrajince, slováky, kde je každé druhé slove v jejich komunikaci bľaď. Líbí se mi, když kouknu na název firmy nebo obor provozu a firmy a pan majitel nebo pan vedoucí má korespondující jméno, často jsem to videl v medicíně, u gynekologů třebas.
K těm zprofanovaným Partnerům a Grupám bych ještě přidal "invest". Tuším vsetínská ČSAD se transformovala na ČSAD Invest. Nevím jestli tím chtějí dát najevo, že hodně investují do svých autobusů či co...
také jsem dost dlouho přemýšlel nad všemi faktory jsem z k.varů a mělo to znít snadno a krátce a mělo to znít optimisticky...KV TREND byl na světě....trend symbolizuje nejen oblíbenou věc ale i vývoj což jsme pak hezky dali i do loga...
"Dobré" názvy pro firmu jsou taky ty, které mají zvláštní význam v cizím jazyce, jako například "F-Art agency" jednoho internetového všeuměla (fart = anglicky "prdět") a zasmál jsem se i nad reklamou firmy "Auto-sklo servis", kde jednotlivá slova pod sebou se zvýrazněnými prvními písmeny jistě upoutala pozornost nejednoho zahraničního turisty (ASS = "pr*el") :-)
Souhlasím s jedním z příspěvků nademnou, znal jsem jednu paní co v kutlochu 2x3 metry provozovala "Cestovní agenturu" a na webu o sobě mluvila v množném čísle ("my", "naše kancelář"....a přitom to byla "one-woman show").
A nakonec bych vzpomněl úryvek ze Saturnina:
"Bývaly doby, řečnil, kdy člověk, který šil boty, říkal si švec. A nejen že si to říkal, měl to také napsáno na vývěsním štítu, kde vedle obrázku vysoké dámské šněrovací boty bylo napsáno třeba: Alois Krátký, švec. A ten pan Krátký, mistr ševcovský, sedával večer u piva a vedl takovéhle řeči: "Milej zlatej, když já vám ušiju nový boty, můžete v nich jít pěšky na pouť na Svatou horu a zase zpátky za jedinej den, a až se vrátíte, tak nebudete línej a přijdete mi poděkovat, i kdyby to bylo v deset hodin večer. Takový já šiju boty."
Jak víte, povídal dále doktor Vlach, ševci vymřeli. Nestalo se to tím, že by na ně přišla nějaká nemoc nebo že je zničila Baťova továrna. Přišla horší pohroma. V příští generaci se z nějakých naprosto nepochopitelných důvodů začal švec stydět za to, že je ševcem, truhlář, že je truhlářem, zámečník, že je zámečníkem.
Syn mistra Krátkého pracuje na tátově verpánku v témže kumbálku, ale na firmě má napsáno: výroba obuvi...."
Dobrý den, žádám o radu. Můj dotaz se týká e-shopu s oblečením vlastní módní značky. Jaké úkony jsou nutné pro založení módní značky? Pokud by toto oblečení vyráběli členové mé rodiny (zaměstnaní, v důchodu) a studentky bez živnostenského oprávnění, musejí si ho bezpodmíněčně pořídit? Jaký druh živnostenského oprávnění bych si musela pořídit já? Děkuji za odpověď. Tereza
Doporučil bych Adminovi serveru zapojit mozek a před smazáním odkaz zkontrolovat. Odkaz souvisel s tématem článku (výběr názvu firmy/webové stránky) a provozovatel na něm nabízí racky a webhosting. Žádný vulgarismus se v odkazu nevyskytoval.
Dobrý den,
omlouváme se za smazání, máte pravdu. Administrátor pochybil, zřejmě odkaz nerozklikl a automaticky mazal.
Vracím sem váš příspěvek:
"
A co myslíte, že se nabízí na http://www.sracky.cz/"
S pozdravem
Daniel Morávek
Haha, tak to si aspoň každý zapamatuje. I když rozhodně by bylo lepší, kdyby se za danou doménou skrývala firma vyvážející žumpy (to by bylo opravdu originální :) ).
Prostě kouzlo nechtěného.
Já jsem zase před měsícem viděl tak dlouhý název firmy, že se málem nevlezl z boku na celou dodávku :) (měl asi 4 slova a byl od nárazníko do nárazníku :) ).