Některé položky internetových formulářů jsou pro uživatele nepochopitelné. Jak vyplývá to z průzkumu chování uživatelů na internetu, kterou realizovala konzultační agentura Dobrý webu, označení povinných polí v online formulářích jen pomocí tučného písma nebo hvězdičky není dostatečné a významné množství uživatelů smysl tohoto značení nechápe.
Pro více než 60 % uživatelů je také problematické vyplňování ochranného pole, tzv. CAPTCHA. Označení povinných polí v online formulářích jen pomocí tučného písma nebo hvězdičky není dostatečné a významné množství uživatelů smysl tohoto značení nechápe.
Jak dále z průzkumu vyplynulo, téměř tři čtvrtiny respondentů uvedly, že používají pouze několik oblíbených hesel ke všem svým internetovým účtům. Jakékoliv požadavky omezující jednoduchost hesla je obtěžují. Potvrzování hesla při registraci považují lidé spíše za užitečné – přes 90 % uživatelů to vnímá pozitivně nebo neutrálně. Dalším zajímavým příkladem je otevírání odkazů v novém okně, které podle průzkumu obtěžuje 50% uživatelů. Přes 82 % si umí odkaz do nového okna otevřít.
Dobrý web realizoval průzkum začátkem letošního roku a zapojily se do něj bezmála tři tisíce respondentů.