Vytváříme stránky na Facebooku: Stránky bez osobního profilu

20. 7. 2010
Doba čtení: 6 minut

Sdílet

Autor: 258398
(1. díl) Stále více podnikatelů si uvědomuje, že internet je v jejich podnikání důležitý. Hlad roste také po firemních stránkách na Facebooku. Tu si můžete vytvořit i bez toho, aniž byste si museli zřizovat osobní účet.

Připravili jsme pro vás seriál článků, který vás provede uživatelským nastavení firemních účtů v rámci sociálních sítí. Založíme si postupně stránky a účty na třech nejrozšířenějších službách Facebook.com, Twitter.com a YouTube.com a přidáme tipy, jak stránky používat k aktivní komunikaci se zákazníky a také vychytávky, které váš účet oproti konkurenci zviditelní.

Sociální síť Facebook je zlo, myslí si ti uživatelé, kteří mají rádi své soukromí. To je ostatně velmi diskutabilním tématem této sociální platformy, která obzvlášť v Česku nabírá na popularitě. V současné době Facebook používá 2 686 040 Čechů (Zdroj Fejsbůček.cz, 19. 7. 2010). Kvůli ochraně soukromí ostatně Facebook přikročil k úpravě nastavení soukromí a také do světa vypouští osvětu, jak si své soukromé, tedy citlivé informace hlídat lépe. Čtěte více: Češi jsou mistři světa v hokeji a facebookové blbosti

To však nemusí řešit ti podnikatelé, kteří chtějí sociální síť využít pouze pro propagaci vlastní firmy či značky. Facebook umožňuje vytvořit tzv. Pages (Stránky) i bez registrace osobního profilu. K založení nové stránky pak stačí jen vyplnit e-mail a datum narození. Proč datum narození? Facebook chce mít jistotu, že je správce stránky dostatečně starý na to, aby mohl stránku provozovat legálně.

Důvod, proč Facebook vyžaduje datum narození

“Vyžadujeme datum narození, protože se potřebujeme ujistit, zda jste dostatečně staří, abyste mohli legálně vlastnit a udržovat tento účet. Je to pouze z bezpečnostních důvodů a datum narození nebude nikde zobrazeno.”
Zdroj: Facebook.com

Vzhledem k tomu, že Facebook může i firemní stránku smazat bez předchozího upozornění, pokud porušíte jejich podmínky používání, doporučuje se vyplnit vždy pravdivé informace. V případě e-mailu pak nejlépe firemní e-mail, který bude indikovat jednoznačnou spojitost s propagovanou značkou. Jak služba ujišťuje, datum narození nebude nikomu zobrazováno.

Začínáme, úvodní stránka

Prvním krokem pro vytvoření firemní stránky na Facebooku, v případě že nemáte již na něm účet a registrovat se nechcete, je zobrazení hlavní stránky sociální sítě. Tu nehledejte pod koncovkou “.cz” ale vždy s koncovkou “.com”. Jazyková verze služby je ve vašem prohlížeči automaticky detekována a stránky www.facebook.com se otevřou rovnou v českém překladu (ten však není dokonalý, občas narazíte i na odkazy, které nejsou počeštěny, to platí především u novinek).

Stránka ihned nabízí založení osobního profilu. V tomto bodě si těchto registračních údajů nevšímejte, jinak se dostanete do kolotoče, který vás od vytvoření stránek odradí. Důležitý je proto v tomto případě pouze odkaz pod čarou “Vytvořit stránku” (obr. Úvod). Požadovaný e-mail a datum narození budete vyplňovat až v dalších krocích. Čtěte více: Naučte se, jak zviditelnit svůj byznys zadarmo

01 Facebook Pages - úvod

obr. Úvod

Název stránky

Dalším krokem je již tvorba samotné stránky. V tomto bodě Facebook nabízí vytvoření buď Oficiální stránky, či Komunitní stránky. Z pohledu firmy vás zajímá pouze Oficiální stránka. A i zde máte na výběr. Stránka může buď propagovat firmu, značku, nebo známou osobnost (této možnosti si nevšímejte rovnou). Jakmile si vyberete, Facebook nabídne ještě rozbalovací menu, které ještě více přiblíží okruh působení vaší firmy či značky. Vybírejte pečlivě, po registraci stránky tuto volbu není možné změnit. To ostatně platí i v případě názvu stránky. Pokud chcete propagovat například e-shop, doporučuje se v případě názvu stránky použít i koncovou doménu, tedy například “Hracíkostky.cz”. U kamenných obchodů, které mají k dispozici také online verzi obchodu, pak záleží vždy na rozhodnutí, zda chcete propagovat značku (bez koncovky) či prodej po internetu (s koncovkou). Po nabrání minimálně 25 fanoušků si pak budete moci vytvořit i vlastní URL stránky na Facebooku, která pak bude vypadat například takto: www.facebook.com/hra­cikostky (o tom ale v některém z dalších dílů). Čtěte více: Nové zákazníky hledejte také na Facebooku. Poradíme, jak na to

Pak už jen si stačí pročíst Podmínky používání služby Facebook (v některých případech se zobrazují pouze v anglickém jazyce) a volbu potvrdit.

02 Facebook Pages - tvorba

obr. Registrace stránky

Základní účet na Facebooku

Facebook sice nabízí vytvoření firemní stránky bez možnosti registrace osobního profilu, ale i přesto požaduje některé informace, které bude mít v případě pochybností jako pádný argument k tomu, aby stránku smazal v případě, že porušíte některých z podmínek užívání.

Nejdříve zaškrtněte volbu “Nemám na Facebooku účet”, vyplňte nejlépe firemní e-mail, heslo, datum narození, opište kontrolní kód, opět si přečtěte podmínky používání a zásady ochrany soukromí, potvrďte volbu a registrace je hotova.

Kdo by měl stránky registrovat?

Ten, kdo firemní stránky registruje, se také stane jejich automatickým správcem. V rámci nastavení již vytvořené stránky pak máte možnost přidat další správce, kteří budou účet obsluhovat také. Doporučuje se proto, aby stránky vytvářel skutečný zástupce firmy či značky. Nenechávejte proto stránky vytvořit svoji asistentkou a najděte si čas stránku vytvořit sami. Asistentku, jako obsluhu účtu, můžete poté přidat kdykoli později.
03 Facebook Pages - registrace

obr. Registrace účtu

Registrace ještě nekončí. Aby stránky mohly začít fungovat, musíte nejdříve potvrdit příchozí e-mail, který obsahuje odkaz, na který musíte kliknout, aby služba potvrdila vaši totožnost.

04 Facebook Pages - email

obr. Potvrzení registrace

Jsme na Facebooku

Kliknutím na výše uvedený odkaz jste právě aktivovali vaši novou firemní stránku. Hned na úvodní stránce nabízí Facebook novinku, která vás krok po kroku povede nastavením daného profilu. Právě proto, že se jedná o novou záležitost, počeštění průvodce ještě není kompletní.

V první fázi si nejdříve nahrajte obrázek, nejlépe pak logo vaší firmy. I když Facebook neříká, jak by měl být obrázek velký, je dobré mu podstrčit pro něj ideální rozměry. Obrázky totiž zmenšuje a ořezává sám na maximální šířku 200 pixelů, délka je pak poměrně upravena k šířce. Protože profilové obrázky Facebook velmi komprimuje (zmenšuje na pro něj přiměřenou datovou velikost), doporučuje se proto vložit obrázek již rovnou o šířce 200 pixelů (na délce nezáleží), a to nejlépe ve formátu jpg/jpeg, na který Facebook všechny profilové obrázky převádí bez ohledu na to, jaký byl původní formát. Pokud vám bude nahraný obrázek připadat například jinak barevný než váš původní (méně intenzivní odstíny barev), moc s tím neuděláte. O kvalitě obrázku rozhoduje pouze Facebook.

Napište ještě pár základní informací o vaší stránce (například historii vaší firmy, viz 2. bod úprav “Provide some basic information”) a zatím změny uložte. K dalším bodům se dostaneme v druhé části seriálu.

05 Facebook Pages - stránka

obr. Vytvořená stránka

skoleni_8_1

<fb:facepile max-rows=„5“></fb:f­acepile>

AKTUALIZACE 9.9.2010: Facebook omezuje vytváření stránek bez osobního profilu. Namísto administračního centra pro správu stránky je možné, že uvidíte požadavek na zaplacení reklamního prostoru. Pokud tomu tak je, doporučujeme si vytvořit zpětně osobní profil a stránku si zaregistrovat zno­va.

ikonka

Zajímá vás toto téma? Chcete se o něm dozvědět víc?

Objednejte si upozornění na nově vydané články do vašeho mailu. Žádný článek vám tak neuteče.

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).