Certifikace Czech Specials prochází změnou. Má nové podmínky, aby zvýšila kvalitu služeb restaurací a zvýšila se tak spokojenost zákazníků. Na nové podmínky certifikace upozorní i marketingová kampaň.
Naším cílem je navýšit počet certifikovaných restauračních zařízení Czech Specials na konci letošního roku ze současných 163 na 250, zároveň ale podstatně zvýšit nároky na kvalitu,
uvedl k novým certifikačním pravidlům generální ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška.
Na základě nových pravidel by měla restaurace podle Vondrušky dostat certifikát např. v případě, že má stavebně oddělenou kuřáckou část od nekuřácké. Novinkou je také povinné nahlášení Asociacím změnu šéfkuchaře či informace o celém projektu v tištěné podobě v dané restauraci. Certifikace se udělují na tříleté období začínající rokem certifikace.
Kromě povinných certifikačních kritérií vznikla i širší doporučení: Například rozsah jídelníčku by neměl překračovat třicet položek, personál by měl umět hovořit alespoň jedním cizím jazykem, pokrmy by měly odrážet sezónnost surovin a jejich lokální charakter.
Czech Specials je projektem agentury CzechTourism ve spolupráci s Asociací hotelů a restaurací ČR a Asociací kuchařů a cukrářů ČR.