Pro restaurace: Jak získat certifikaci Czech Specials

15. 7. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Certifikace Czech Specials prochází změnou. Má nové podmínky, aby zvýšila kvalitu služeb restaurací a zvýšila se tak spokojenost zákazníků. Na nové podmínky certifikace upozorní i marketingová kampaň.

Naším cílem je navýšit počet certifikovaných restauračních zařízení Czech Specials na konci letošního roku ze současných 163 na 250, zároveň ale podstatně zvýšit nároky na kvalitu, uvedl k novým certifikačním pravidlům generální ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška.

Na základě nových pravidel by měla restaurace podle Vondrušky dostat certifikát např. v případě, že má stavebně oddělenou kuřáckou část od nekuřácké. Novinkou je také povinné nahlášení Asociacím změnu šéfkuchaře či informace o celém projektu v tištěné podobě v dané restauraci. Certifikace se udělují na tříleté období začínající rokem certifikace.

Kromě povinných certifikačních kritérií vznikla i širší doporučení: Například rozsah jídelníčku by neměl překračovat třicet položek, personál by měl umět hovořit alespoň jedním cizím jazykem, pokrmy by měly odrážet sezónnost surovin a jejich lokální charakter.

Czech Specials je projektem agentury CzechTourism ve spolupráci s Asociací hotelů a restaurací ČR a Asociací kuchařů a cukrářů ČR.

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).