Internet přináší obrovské výhody pro byznys, kde mohou obchodníci prezentovat své zboží a služby. Ne všichni o to však stojí.
Na základě analýzy společnosti Bisnode, která se zaměřila na tuzemské firmy kontrolované zahraničními majiteli z 91 různých zemí světa, vyšlo najevo, že mezi ekonomickou vyspělostí země, ze které pocházejí zahraniční vlastníci českých firem, a podílem firem, které mají vlastní webovou stránku, existuje úzký vztah.
Minimální podíl firem s webem je značný mezi čínskými, ukrajinskými nebo vietnamskými společnostmi. Webovými stránkami disponují jen výjimečně také společností s jordánským, iráckým či íránským vlastníkem.
Webové stránky mají přilákat zákazníky
Existence webových stránek naznačuje, že má firma zájem o to, aby přivedla další nové potenciální zákazníky. Pokud firmy vlastní webové stránky nemají, jsou výrazně hůře kontaktovatelné, ale také jsou méně nebo vůbec podnikatelsky aktivní. To dokazuje i fakt, že mívají častěji obrat nižší než jeden milion korun,
říká analytik Bisnode Milan Petrák.
Čtěte také: Za posledních 7 let se počet českých firem ovládaných zahraničním vlastníkem zvýšil téměř o polovinu. Odkud vlastníci nejčastěji pocházejí? České firmy pod vlivem zahraničních vlastníků. Jejich počet stále narůstá
Podle statistiky Bisnode má 58 % japonských firem v Česku webové stránky, následují skandinávské státy Finsko, Švédsko a Norsko. Dobře si vedou i země, které jsou považovány za daňový ráj. Do první patnáctky se vešlo Lucembursko a Malta.
Na nejnižší příčce ze zemí s rozvinutou ekonomikou se umístil Izrael následovaný Jižní Koreu, Itálií, Řeckem a Austrálií. Silně rozdílné hodnoty vykazují sousedé České republiky. Nejlépe si vede Rakousko před Německem, Slovenskem, Polskem a Maďarskem. Zřídka mívají firemní web společnosti s vlastníkem ze zemí bývalého Sovětského svazu. U Rusů, kteří jsou nejčastějšími zahraničními vlastníky českých firem, webové stránky nemají ani 4 firmy ze 100,
uzavírá Petrák.
Čtěte také: Eseróčka se učí skrývat vlastnictví pomocí kmenových listů