Zas bych ty jejich testy moc nežral.. prostě je potřeba trochu selského rozumu. Např. jeden test od nich kdy 10 výrobků.. 1. místo vyhrál nějaký a na 7. skončil jiný.. problém je, že je to ten stejný výrobek jen má jinou barvu plastu a na něm obchodní nálepku. Kdybych to "překrytoval", tak nikdo nic nepozná..prostě stejná fabrika, stejná linka jen na konci tomu dá někdo jinak barevnej kryt ... a oni, že to uvnitř je hlučnější a vyšší spotřeba a podobné bláboly. Opravdu fundované testy.. asi tak jako kdyby testovali SGS3 bílou a černou na jedne byla napsano S a druhem N a ve výsledku ruzná hodnocení.
Jojo, taky jsem předplatitelem dTestu, ale úroveň srovnávání jednotlivých výrobků je úděsná. V článku sice zveřejní poměry jednotlivých kritérií, ta jsou ale naprosto nejasná, podle čeho výrobek srovnávají? Zcela nejasný způsob výběru, na trhu je 1000 šamponů, vyberou 10, podle čeho se rozhodovali, že vyberou do testu zrovna těchto 10 šamponů? Podle prodejnosti? Takto netransparentní testy jsou pro mě zcela nedůvěryhodné.
Zajímavé je, že jsou lidi, kteří se podle výsledků dTestu řídí a nakupují podle něj. Svatá prostoto!
Občas se objeví užitečná informace, ale myslím, že by se k testům mělo přistupovat zodpovědněji a články nechat psát odborníky, nebo si je aspoň nechat někým kontrolovat. To se třeba týká článků o zdravé výživě, ovoci, zelenině, vitamínech. Kdo ty články píše, proboha?
Články z finančního poradenství a články právních otázkách jsou průměrné, finanční poradce nebo právník vám řekne, že v obsahu bývají chyby.
Celkově bych dal dTestu známku "3", mají v redakci co zlepšovat. Ale chápu, že bez peněz není mnoho muziky.
Je hezké a prospěšné hovořit o "něčem" tak fundovaně jako Vy. Názor odborníka nikdy nezaškodí. V blízkosti mého bydliště je také jedna poradna. Dříve tam býval výčep. Dnes je to bar, ale odborníci uvnitř se moc nemění. Pracují tam často až do úplného vyčerpání těla. Ale vážně. Také tam vědí všichni všechno a to ani nedělají testy. Stačí jim k tomu jen ten Vámi zmiňovaný selský rozum.
Hodnotit pouze sepsané podmínky je opravdu diletanství ať si autor tvrdí cokoliv. Pokud by šlo o bulvární článek, šlo by to označit za lenost. Jenže dTest se snaží působit seriozně Přinejmenším by bylo vhodné srovnat alespoň jak sepsané podmínky odpovídají skutečnosti. Zdali je v podmínkách pouhé zákonem stanovené minimum a přístup obchodníka je rychlý bezproblémový a nad rámec povinností, a nebo podmínky jsou královsky napsané, ale něco vyreklamovat je prakticky nemožné a jakýkoliv dotaz trvá týdny.
Předpokládám, že zúžení okruhu výrobků probíhá stylem co se mi dneska povedlo nakoupit v místním obchodě, případně stylem kdo nám byl co ochoten poslat na srovnání s konkurenčním výrobkem a kolik k nám k tomu přidal jako bonus, ať ho v hodnocení trochu vyleštíme. Nepředpokládám, že by se k tomu redakce dTestu v některém čísle či veřejně na webu někdy vyjádřila. Proto taky sleduji testy z vícero zdrojů a jen okrajově a spíše dávám přednost sledování špatných osobních zkušeností s danou firmou/výrobkem.
Vy jste to taky vůbec nepochopil. Nejen, že věta "jak sepsané podmínky odpovídají skutečnosti" nedává žádný smysl, ale navíc ten test vůbec nebyl o tom, zda obchodník udělá snad nad rámec svých VOP a zákonných povinností zákazníkovi nějaký "favor" - takové kritérium je naprosto zcestné, neobjektivní, nevyhodnotitelné a zákazníkovi v zásadě k ničemu, pokud nevyplývá z nějakého statisticky relevantního vzorku zkušeností (minimálně stovky případů). A takovýhle "favor" mu bude zcela určitě k ničemu, pokud se dostane věc k soudu, až tam začnete naříkat nad tím "no ale Franta na Heuréce psal, že mu to ochotně vyměnili", tak se soudce tak akorát zasměje.