Uplne ze vseho nejhorsi je postup v czc.cz koupite objednate. Potud je to oukej ale zbozi vam prijde az za 2-3 dny. To ale neni vse. Udelate nakup a mate na mobil deset spamovych zprav za den. Mile czc.cz pc kupuji jednou za 5 let a ne 100 denne. Nevim, czc ani alzu nebrat. Budu to zkouset jinde. Tam kde jim zakaznik neni u p-dele.
Ano, take velice bezna praxe. Nastesti na ustupu. Bezne ale na videjnim miste deset regalu a obsluha zbozi hleda protoze proste jeden nakup neni napr. V jedne igelitce. Kdyz nemate kde zaparkovat, hodite svyho plechacka na travu je kazde zdrzovani stresujici. To ale pohodovou obsluhu nezajima. Musi se prece nejdriv vykecat s nejakym svym znamim. To plati pro alzu i pro czc. Alza ma vchod do pobocky hned vedle parkovaciho automatu. Nekdo by se mohl zasmat. Pro me dost zavazny detail. Zakaznik musi mit natazeny "cerveny koberec" je v zajmu obchodnika mlatit urednika klackem. Je to predevsin urednik kdo hazi ty klacky. Ne klacky ale sekvoje.
kdyby jste oba šli tahat na pás, nemusela by se instalovat ta opičárna na šikanu řidiče a podnikatele. Ušetřilo by se za parazity a koneckonců i obecní finance. Všechny tyto sofistikované moderní výdobytky dnešní doby které měli sloužit v zájmu dobré věci, vždy zneužije úředník s IQ banánové šlupky.
S Alzou bojuji už řadu let - i když si vypnete všechny volby pro zasílání reklamy, stejně vás obtěžují s tím, že si máte vybrat věrnostní body, tedy pod záminkou vám opakovaně dostanou do pošty svoje logo. V následné korespondenci, kterou si nikdy neodpustím, se vymlouvají, že nejde o nabídku zboží. To sice ne, ale jde o nabídku služeb věrnostního programu, do kterého jsem nevstoupil a ze kterého se nejde vyvázat.
Mám dvě metody - píšu a nutím je vysvětlit mi tu situaci znovu a znovu, podrobně, dotazuji se na názor jejich právního oddělení a pod. Nutím je, aby mi posílali dlouhé maily.
V druhém případě telefonuji na číslo libovolného pracovníka ve vyšším postavení, a tážu se ho, jak se mohlo stát, že mi přišel spam. On mi vysvětluje, že s tím nemá vůbec nic společného, já mu zase dlouze a podrobně vysvětluji, že jinou možnost, jak to zastavit, mi nedávají. V poslední době už ani neskrývám, že cílem je vzít jim čas, jako ho oni vzali mě.
Řeknete si, že i mě to stojí čas, to jo, ale mám vyloženě dobrý pocit, že pochopí, že ten jeden arogantní spam s logem neměli zadarmo.
Všechno co bylo napsáno v článku je pouze zanedbatelná nepříjemnost.
Mnohonásobně horší je když o prodávaném zboží není dostatek informací. Jak pak mám vůbec vědět, jestli to je to co chci? A neobjednám přece zajíce v pytli. V kamenném obchodě se na to můžu aspoň podívat a snadno zeptat.
Další problém většinou u menších e-shopů je nedostatečný způsob třídění zboží. Ten totiž umožňuje snadno filtrovat zboží podle toho co hledám.
Další problém je, že občas se v e-shopech nacházejí chyby v parametrech, které tam obvykle zanese někdo, kdo se v daném oboru vůbec nevyzná.
No a nakonec vidím ještě jeden obrovský problém, který se týká malých i velkých e-shopů a neskutečně mě vytáčí: místo relevantních informací o zboží jsou v základním popisu bezcenné a zcestné žvásty, například při výběru fotoaparátu: buďte kůl, okouzlete všechny, tiskněte fotky, dávejte si je tam a tam.......... no fuj, když hledám foťák tak mě zajímají parametry a rád bych je viděl už v přehledu výrobků.
Nebylo by lepší napsat článek o těchto SKUTEČNÝCH problémech e-shopů? ;-)
Jak by jinak mohl napsat, že chce nejdřív vybrat dopravce a až adresu? Vyberu dopravce a zadám adresu na kterou tento dopravce nedoručuje (např. Slovensko)? To nejde. Adresa musí mít přednost, aby systém věděl jaké dopravce nabídnout. V opačném případě Vás bude nutit vrátit se zpět a změnit dopravce, což je ještě horší.