Jaký benefit firmy nejčastěji poskytují zaměstnancům? Stravenky to nejsou

21. 3. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 397604
Přestože stravenky patří mezi nejrozšířenější benefity, tím nejčastějším nejsou. Dále se různí benefity, které zaměstnanci dostávají a kterých si nejvíce cení.

Za nejhodnotnější zaměstnanecký benefit považují pracovníci jeden, či dva týdny dovolené navíc. Dále si zaměstnanci cení možnosti práce z domova (tzv. home office), pružné pracovní doby a využívání automobilu i pro soukromé účely. Týden dovolené navíc a pružná pracovní doba se zároveň řadí i mezi nejčastější benefity, které zaměstnavatelé poskytují. Vyplynulo to z výsledků studie Salary & Benefits Guide 2011–2012 mezinárodní personální agentury Robert Half.

Ptejte se odborníka v poradně Mzdové účetnictví
PhDr. Dagmar Kučerová
mzdový poradce

Preference zaměstnanců se mění

Oproti předchozím rokům tak dochází ke změně preferencí. Zatímco před několika lety si zaměstnanci cenili především příležitosti dalšího vzdělávání, dnes preferují možnost delší dovolené a flexibilitu práce. Zaměstnanci velmi oceňují, pokud jim zaměstnavatel umožní využívat pružnou pracovní dobu nebo home office (možnost práce z domova), uvádí Aleš Křížek, ředitel společnosti Robert Half International pro Českou republiku.

Nejčastěji poskytované benefity se výrazně nemění. Kromě zmíněných 5 týdnů dovolené a pružné pracovní doby zaměstnavatelé nejvíce nabízejí stravenky, notebook a občerstvení a nápoje na pracovišti. V první pětce nejčastěji nabízených benefitů už druhým rokem chybí jazykové kurzy a odborné vzdělávání. Možnost dalšího vzdělávání však zůstává v TOP 10 nejrozšíře­nějších benefitů

Průzkum dále ukázal, že v loňském roce pokračovalo omezování nabídky benefitů. Takřka polovina respondentů (48 %) potvrdila, že firmy nabídku benefitů zúžily. Pokud k odebírání docházelo, týkalo se to nejčastěji jazykových kurzů a 13. platů, upřesnil Aleš Křížek. Čtěte také: Tradiční zaměstnanecké benefity neohrozí ani krize, ani zákon o DPH

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

Co odvětví, to jiné benefity

Nejčastěji poskytované benefity se také liší dle jednotlivých odvětví. Například v oblasti financí a účetnictví zaměstnavatelé nejčastěji poskytují 5 týdnů dovolené, stravenky, občerstvení na pracovišti, pružnou pracovní dobu a jazykové kurzy. Oproti tomu v rámci obchodních a marketingových pozic patří mezi nejrozšířenější benefity notebook, 5 týdnů dovolené, mobilní telefon k soukromým účelům, stravenky a pružná pracovní doba.

V IT sektoru dostávají zaměstnanci především možnost pružné pracovní doby, 5 týdnů dovolené, stravenky, notebook a občerstvení na pracovišti. Administrativní pracovníci, zaměstnanci v logistice a v právním odvětví pak nejčastěji mají 5 týdnů dovolené, stravenky, občerstvení na pracovišti, jazykové kurzy a pružnou pracovní dobu. Čtěte také: Motivujte své zaměstnance volitelným začátkem pracovní doby

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).