Český zákazník je rýpal a chce SMS/e-mail o všem, co se s objednávkou děje. Ale já jsem rád, protože tento proces se dá zautomatizovat do velké míry a hlavně PŘENÁŠÍ TO ZODPOVĚDNOST NA ZÁKAZNÍKA!
Nikdo se mi tak nemůže vymlouvat, že "nevěděl, zapoměl, myslel", když si může on-line 24 hodin zjišťovat kdy přesně k němu zásilka dorazí, nemusím zodpovídat dotazy "kdy už to přijde" atd.
Pokud zákazník ví, že mu zboží přijde 23.1. mezi 9:00 a 10:00 a není v tu dobu doma, tak je odpovědnost přenesena na něj, protože reklamovat, že nebyl doma může maximálně u sebe.
S čím mám ale daleko větší problém, tak je skutečnost, že většina lidí v ČR nezná svoji adresu!! Pokud je v ulici dům s adresou například Ulice 16/62 a Ulice 62/16, tak 95% lidí mi není schopno říct jaká je ta jejich a to přesto, že tam bydlí třeba celý život.
Takže si pak připadnu jak detektivní kancelář, protože musím k dokončení objednávky hledat adresu na mapě a satelitním snímku, případně si otevírat katastr nemovitostí a pokládat otázky jako: "Máte hned vedle domu nějaký památník?; Je Váš soused pan Kozelka a pan Novotný?"
Luxusní je taky odpověď na otázku "Kam to chcete doručit?", kdy se mi dostane odpovědi "Ke mně domů!", kdy se následně zákazník podivuje tomu, že nevím, kde bydlí :-DD