Zastávat se můžete, nicméně vyjádřil se poměrně jednoznačně. Dovolím si citaci přímo z článku:
"Náročnost tuzemského zákazníka, ta jeho “rejpavost”, nutí e-shopy třeba v oblasti skladovosti snažit se jim co nejvíce vyhovět a občas si hrát se slovíčky."
Jinými slovy a méně politicky korektně "obchody jsou ke lhaní ohledně skladovosti donuceni náročností tuzemského zákazníka".
Panu Vetyškovi naprosto uniká, že zákazníci požadují korektní informace o skladovosti, nikoliv fiktivně uspokojit. Jakkoliv rozumím tomu, že když jsem se doteď bez dejme tomu 3D HD kamery obešel, týden navíc mě nezabije, stejně dobře rozumím tomu, že když jsem se pro zboží nadchl a těším se na něj, chci ho mít doma co nejdřív a pak při nákupu logicky upřednostním obchod, kde je skladem. A věřte, že nic nenaštve víc, když koupíte něco "skladem", třeba i zaplatíte předem a pak se dozvíte, že máte co do činění s podvodníkem, co vám za týden bude volat, že "právě doprodali poslední kus a další čekají za 14 dnů" a všechno to dělá jen proto, že doufá, že objednávku nestornujete a počkáte si.
Logika pana Vetyšky je totiž srovnatelná s logikou autobazarníků: lidi chtějí málo ojetá auta, tak jim stočíme tachometry. Jenže stejně jako lidi nechtějí vidět na tachometru málo km, oni chtějí, aby ta auta ve skutečnosti nebyla ojetá, tak zákazníci e-shopů nechtějí vidět u zboží "skladem", oni chtějí, aby to zboží i skladem opravdu bylo.
Nezbývá mi než zopakovat, že je smutné a hrozivé zároveň, když podobným způsobem uvažuje někdo, kdo je hlavou profesního sdružení e-shopů. Ryba prostě smrdí od hlavy a těžko od členů APEKu něco očekávat, když sám šéf si stěžuje, že ke "hraní se slovíčky" e-shopy nutí nároční zákazníci. Použil jsem jeho přesně slova tak, jak jste je dali do článku.