Názor k článku Jan Vetyška: Český zákazník je náročný, e-shopy si vychoval do nadstandardních služeb od PF2011 - Pane Morávku, očekával bych spíš nestrannost a ne...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 2. 2011 12:09

    PF2011 (neregistrovaný)
    Pane Morávku, očekával bych spíš nestrannost a ne urputnou snahu o překrucování významů.

    Jsem rád, že jste připustil, že mnou citovaná věta je autentická a budu ještě raději, pokud se budete držet fakt a nikoliv dojmů. Pan Vetyška zcela jasně uvedl, že náročnost českých zákazníků NUTÍ eshopy k hraní ke slovíčky, přičemž všichni víme, že "hraní se slovíčky" je v tomto kontextu akorát politicky korektně "lhaní".
    Takže pan Vetyška nepopisoval skutečnost, že " vzhledem k velké konkurenci a náročnosti zákazníků, se e-shopy uchylují k hrám se slovíčky", jak se snažíte podsouvat, ale zcela jednoznačně napsal, že český náročný zákazník k této "hře" (čtěte "lhaní") e-shopy NUTÍ.

    Přitom, jak jsem se snažil už několikrát vysvětlil, je to neskutečně zdegenerovaný pohled. Náročný český zákazník nikoho nenutí lhát, ale chce mít k dispozici korektní údaje. Samozřejmě, že pro bandu podvodníků je nejjednodušším způsobem, jak nalákat zákazníka, co chce zboží skladem, prostě libovolné zboží jako skladové označit a hotovo. Případně to ještě komplikovat externími sklady, distribučními sklady, sklady u dodavatele apod., jen aby nenapsal, že skladem nemá nic. Ale udělat z této situace to, co z toho udělal pal Vetyška, je příšerné. Pokud by chtěl být fér, tak větu formuluje tak, že náročnost českého zákazníka měla za důsledek to, že podvodníci, kteří nebyli schopni přání zákazníků plnit, se snížily ke lhaní a zkreslování. On nic takového nenapsal, ale zcela jasně se jich zastává, opakuji, že "ke hraní se slovíčky jsou NUCENI".

    Mimochodem, kdyby mu tak šlo o to, že "Naše asociace se snaží, aby o dodání obchodníci informovali jasně", tak je v pravidlech APEKu jasně deklarováno, že zboží skladem je takové, které má dodavatel na vlastním skladě a je schopen ho okamžitě expedovat. A při nedodržování následuje odebrání certifikace a vyloučení za APEKu. Jenže to by členové APEKu hudrali, že když mohou o skladové dostupnosti lhát ostatní, bylo by nefér, aby oni taky nemohli.

    Pokud mi to nevěříte, namísto podsouvání svých názorů si náhodně vyberte 10 e-shopů členů APEKu, podívejte se k nim na stránky, zavolejte si, zda ono nedostatkové zboží "skladem" si můžete teď přijet vyzvednout a uvidíte sám. Pokud vám to nestačí, tak si od těch 10 e-shopů prohlédněte obchodní podmínky a garantuji vám, že u 8 z 10 (při náhodném výběru) v obchodních podmínkách najdete něco jako "zboží skladem se expeduje do 2-3 pracovních dnů", což není nic jiného než "zboží skladem nemáme, ale když si ho objednáte, objednáme ho u svého dodavatele a do 2-3 dnů jsme schopni ho poslat". Sám e-shop provozuji, takže vím velmi dobře, že když si skladové zboží někdo objedná, jsem schopen ho vyexpedovat do maximálně 24 hodin (to v případě, že objednání přišlo až poté, co si spediční služby a pošta provedly svoz zboží a další svoz bude až zítra). Velmi často objednané zboží odchází ještě ten samý den. Protože skladem pro mě znamená, že skladník zajde do skladu a zboží z něj předá na expedici, ne že dodavatel sudodavatele dodavatele někde v Číně něco drží skladem.

    Takže není lepšího důkazu, že APEK se o nic snažit výše naznačeného nemůže, když sami jeho členové zhusta ony "hrátky se slovíčky" zneužívají. Vypustí si kapři sami rybník?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).