100 řidičů – OSVČ nám teď dělá stejný obrat jako 300 řidičů zaměstnanců dříve. To je důkaz o fungování kapitalismu a socialismu, říká podnikatel Radim Jančura.
Švarc systém je, jestliže OSVČ dělá jen pro 1 dodavatele, s jeho výrobními prostředky - tedy má půjčené jeho auto a vykonává vše podle jeho pokynů - má služby, trasy apod. Jistěže je to pro zaměstnavatele lepší, je to přece "kapitalista", na lidech mu nezáleží. Takže žádná dovolená, žádné stravné, žádná nemocenská, žádné odstupné, žádné školení o bezpečnosti práce, žádné náhrady v případě pracovního úrazu. Žádná stanovená pracovní doba. Žádná zodpovědnost "zaměstnavatele", - návrat do 18.-19. století.
Asi by stálo za to, začít zase slavit 1. května jako svátek práce. Možná bychom si měli vzpomenout, za co naši předkové bojovali. My jsme to jediným mávnutím ruky - tedy náš milovaný stát svými zákony a vymáháním práva - hodili někam do nenávratna. Zejména, když podnikají lidé typu pana Švarce a pana Jančury.
soudruzko mamcoRBK, nevim za co bojovali vasi predci, ale moji za podelany komouse urcite ne.
chapete rozdil v tom, ze jancura jim nic neurcuje? on jim pronajima auta! ta trzba z taxiku nejde jancurovi! jde mu najem auta (fixni poplatek + amortizace xy korun za 1km) k tomu nejspis plati jeste poplatek za dispecink. on poskytuje zazemi a auto a vy jako osvc se starate abyste mela na faktury za pronajem.
dalsi blabol je o tom vasem vykoristovani osvc. jancurovi bude naprosto u zadku zda jezdite 12h denne nebo auto stoji, on dostane za pronajem auta a dispecinku penize od vas tak jako tak a kde je vezmete je vas problem.
osvc si muze delat co chce pokud to neporusuje podminky smlouvy kterou uzavrel, tak se vzpamatujte soudruzko a klidne si bezte na bolsevickej placek mavat 1. maje rudejma vlajkama.
Jančura se na lokální trati Bratislava - Komárno stal monopolním dopravcem, právě díky exkluzivní smlouvě bez výběrového řízení, udělenou oním "zkurveným státem" a oněmi politiky, kterým prý podle vlastního tvrzení nedává "krabice vína".
Na této trati se stal pobíračem státních dotací 3x vyšších, nežli tam braly před ním ŽSD.
K tomu navíc, letošního dubna mu onen "zkurvený stát" zadotuje 2 celé jízdní soupravy.
K tomu navíc mu "zkurvený stát" platí za důchodce a mládež, díky čemuž mu stouply tržby na této trati.
Je typické, že o tom všem se Jančura "zapomněl" zmínit, takže z celých slovenských státních dotací zmínil z těch mnoha jen jedinou, která na něj měla nepříznivý dopad - odliv cestujících na trati do Košic, kde se dotace na důchodce a studenty vztahují jen na ŽSD. To brečí jak želva, ale to že na jiné trati se dotace, navíc násobcích toho co dostával státní dopravce, a vztahují se jen na něj, o tom mlčí.
Zapomněl jsi se ovšem zmínit, že na té trati jezdí mnohem více spojů, vybudovala se parkoviště u zastávek a místo 810 apod. jezdí moderní soupravy. Ta lež bez výběrového řízení není taky úplně pravdivá, v tom totiž hrálo roli poměrně dost věcí, kdo chce, tak si to najde jak to bylo opravdu, proč tu trať "dostal" právě Regiojet.
A když nějaký šašek jako Fico kazí celý dopravní trh nesmyslným populismem a kupováním volebních hlasů, tak je to asi dobře, hlavně že žlutej nebude mít kšeft? Typické české závistivé myšlení lidí, co nikdy nepodnikali a jen druhým závidí a hážou na ně špínu. Běž si brečet na Káčko, tam Tě pochválí. To, že je rozdíl mezi tím, že do Komárna je to objednaná služba, kterou stát platit musí a to jízdné zdarma jen pro jednoho dopravce je úplně něco jiného, to už ani nebudu rozebírat.
Pokud se dá Jančurovi něco vytknout u vlaků, tak je to klimatizace/topení, s tím by měli hodně rychle něco dělat a nevěřím, že on osobně o tom problému neví.
"Tou tratí" míníš Blava - Komárno?
Tam nejezdí více spojů, tam jezdí jen monopol - Jančura.
Parkoviště "se" nevybudovala, parkoviště, spolu s celou tratí, postavil a modernizoval slovenský stát, za své, těsně před předáním monopolu Jančurovi.
Za podmínek, které dostal Jančura, by tam zcela jistě slovenské státní dráhy se starými 810 nejezdili - anebo snad chceš tvrdit, že by jim slovenský daňový poplatní nekoupil jako dárek nové soupravy, tak jako je právě teď kupuje prý "bez krabic od vína" (!) Jančurovi?
Si rozmysli, nejdřív plivneš "lež", a potom sám potvrdíš, že to lež není. Jó, ono u každé zakázky je více vlivů. To jsou takové ty prosté prostopravdy.
No a dál pindy "závist" nemá smysl komentovat, to bych se jen namočil v tvé špíně, co kolem sebe kydáš.
Když to je těžky. Vy neumíte rozlišovat mezi slovy "spoj" a "provozovatel". Více vlakových spojů neznamená to samé, jako více provozovatelů vlakových spojů.
S takovým "chápáním" textu lze jen těžko brát vážně vaše komentáře a "faktické výklady". Protože jste měl asi dost pravděpodobně problém už s pochopením informací, které jste někde slyšel či četl a které tu teď po svém vykládáte.
Mimochodem, soustřeďte se pro začátek na pilování formy oslovení. Neoslovujeme pane Novák, pane Jančura, nebo pane Svoboda.
Naučte se oslovení "pane Nováku, pane Jančuro, pane Svobodo".
Pomíjím shodu podmětu s přísudkem "státní dráhy .. nejezdily", nikoli "nejezdili".
Pak se teprve pouštějte do složitějších úkolů.
"Český stát se už snaží tři roky donutit ČD k podepsání smlouvy o uznávání jízdních dokladů. Tato dohoda říká, že jakmile se otevře trh a budou tady jezdit další dopravci, budou ČD uznávat jízdenky těchto dopravců a dopravci samozřejmě taky lístky ČD."
Ale to přeci už více než 10 let dobře funguje. U všech ostatních dopravců.... kromě Jančury. Vlastně už asi 150 let, pokud hovoříme o mezinárodních vlacích.
Ono je to ve skutečnosti tak, že stát řekl, že se mají firmy vzájemně dohodnout. ČD se se všemi dohodli, kromě Jančury. Zpočátku, v roce 2013, se nechtěl dohodnout Jančura, kvůli 10% provizi z prodaného lístku, o kterou nechtěl přijít.
Na vzájemnou dohodu musí být dva. Kdyby stát natvrdo nařídil firmě "do 1.8.2015 musí být dohoda", tak to dopadne úplně přesně stejně, jako když jel Rath kupovat listinou památku na dražbu. Předem do tisku vyhlásil, kolik má limit peněz. A protistrana, prodávající, už se postarala, aby v dražbě nakoupil přesně těsně u tohoto limitu. ČD by byly nuceny přistoupit na cokoli, s čím Jančura přijde. Se všemi důsledky pro daňového poplatníka - majitele firmy.
A Jančura to moc dobře ví. Proto také tlačí na to, aby nějaký hlupák tohle ČD nařídil.
Což jen ukazuje, o co Jančurovi jde. Na nějaký čestný boj, úspory pro daňového poplatníka, na to Jančura kašle.Dámy a pánové, nemylte se, Jančura hájí svoje zájmy. A Jančurovi zájmy jsou v protikladu s vašimi zájmy, zájmy daňového poplatníka.
Já osobně si myslím, že ČD toho Jančuru potřebovaly "jak prase drbání". Byl to spolek bafuňářů, kostnatý podnik. Jejich koženkové vlaky páchly, zpožďovaly se, byly přecpané. Konkurence je posunula kupředu, dnes již nejsou ostuda a kvalita je opravdu viditelná. A že Jančura používá unfair chvaty a PR - no a co? Každý máme svého Jančuru, kterému se musíme sami bránit. A to, že někdo řekne že Jančura je darebák, nikdo se s ním nebavte - to opravdu nefunguje a nic nepřináší.
Bohužel ale ČD jsou stále socialistickým státním podnikem, jehož zaměstnanci jsou jako řečtí státní zaměstnanci. Mají své jisté a oddělají si jen to nejnutnější. Nejnověji mi kamarádka popisovala, jak v Hranicích čekala na Žlutý vlak do Olomouce, protože zaměstnanci Čekám Dlouho ji odmítli opakovaně s pomocí vysoukat se do vlaku. Prý si měla zamluvit plošinu předem. Neochota a kyselé obličeje mají u ČD snad v popisu práce, přitom já se na ně vždy rád usměji...Abych je nas.ral.
Možná ti jednou dojde, že to kafe plácáte furt dokola jenom vy od ČD či šotouši, ve skutečnosti ho skoro nikdo neřeší.
Ale je fakt že dostat kafe v tom báječném Railjetu, o kterým tu básníte za 99,- nebo u Jančury myslím zdarma nebo za nějakou desetikačku, už rozdíl je. Ovšem vlak si podle toho vybírá málokdo.
Ale chlapče proč píšeš něco co nebylo napsáno?
byla podminka, že se musí VŠICHNI DOHODNOUT NEBO NIC, Jančura se omítl dohodnout, takže ŽÁDNÁ dohoda nebyla vytvořena. Tedy nemůže existovat ani mezi zbytkem, protože požadavek státu zněl VŠICHNI.
Máš mozek na něco jiného než dělat reklamu na netu Jančurovi a to ještě lživou?
...A těchto 100 řidičů udělalo stejný obrat jako 300 předtím...
Ale:
- za 300 řidičů firma odváděla daně, SP a ZP
- 100 řidičů nyní odvádí min. SP a ZP a v zásadě žádné daně
Výsledek:
- podnikatel p. Jančura má vyšší výnosy a žádné odvody
- leasingovky mají svoje úroky
- stát má min. odvody a nule se blížící daně, za tichého přihlížení finančního úřadu
- zákazník má stejné služby jako od jakéhokoliv jiného taxi, jen jsou trochu dražší
- externí taxikáři mají nepochybně parádní stres, neboť když neplní, jsou jim odebrána auta a předána jiným
- pokračovat dále netřeba
Dokonalý "švarcsystém" v praxi, ne kapitalismus, s tím to nemá nic společného.
No, já především nechápu, a pan Jančura to ani nenaznačil, jak je to možné. Tedy naznačil: motivace. Jenže to je zjevně blbost, musí to být v něčem jiném.
Proč? Zaměstnanec co může, a co nemůže? Má v autě gps sledovačku a možná i kameru. Takže nejde, aby se někde za garážemi zašil a spal. A nejde, aby jen tak jezdil městem, nikoho nebral, padla a domů. To by neobhájil, stání i prázdné ježdění. Výnosy... řidič zaměstnanec jezdí za stejnou cenu, se stejným dispečingem, stejně atraktivním vozem, jako řidič Švarcsystém. Takže výnos na hodinu, resp. km, řidič neovlivní.
Takže základní parametry jsou stejné. Co mohou odlišit? Pracovní dobu, zaměstnanec jezdí 8 hod + zákonné přesčasy, Švarcsystém omezení nemá, alespoň nevím o tom, že by měl řidič "kolečka", jako v kamiónu, či autobusu. Jenže den má jen 24 hodin, a někdy se vyspat musí.... takže tady jde zvýšit obrat o desítky procent, krátkodobě až 100%, ale rozhodně ne o 200%.
Osobní lepší přístup? Do jisté míry ano, zákazník si může oblíbit konkrétního taxikáře, což zlepší vytížení.... ale na to je město příliš veliké, a doba nasazení byla příliš krátká, takže rozdíl maximálně v procentech (A ať si každý odpoví sám na otázku, s kým pojede radši. A uštvaným řidičem co jezdí 16-tky, nebo s řidičem v dobré kondici a náladě, co jezdí 8-mičky.)
Takže co zbývá... jen ta doba. Že by se na autě střídali 24 hodin denně na jedohno Švarce více řidičů? No teoreticky, tady se na těch 200% už dostaneme. Ale má to háček: předpokládá to, že pan podnikatel je debil, a svoje auto nechá 2/3 dne a 2/5 týdne k tomu, zahálet, protože práci neorganizuje tak, že se na něm střídá více řidičů.
Takže co se ve skutečnosti skrývá za tím trojnásobkem?
- Jo, takže živnostník efektivně přemístí auto i sebe za 30 minut ze Zličína na Černý Most.... no asi v podvěsu pod vrtulníkem. Jinak by to za 30 minut nestihl. (Leda v hluboké noci, a i tak při porušování předpisů.)
Ostatně to je mi efektivita, posílat vozy desítky km kvůli nejspíše nekolikakilometrové jízdě. To by si nevydělali ani na slanou vodu.
- Od čeho je dispečing a vetší množství vozů? Asi k tomu, podle tebe, aby posílal za zakázkou ty nejvzdálenější vozy. To si taxíkář může rovnou dát inzerát do Zlatých stránek, a čekat, jestli ho někdo z celé Prahy a okolí zavolá.
Něco lepšího tam nemáš, trolle?
PS: Podnikat desítky km jízdu v Zlič na ČM, to bych, na neefektivitu dispečinku nehledě, a nesplnitelnost zadání v daném čase, spíše čekal od zaměstnance. Tomu může být buřt, že propálí palivo, ojede vůz, v promarněném čase přijde o jiné kšefty, a to vše po dobu takového přesunu bez výdělku. Zaměstnanec přijde maximálně o podíl z tržeb - má-li ho ve smlouvě.
Živnostník, co platí nájem za auto, palivo, placen je z tržeb, ten je k takovému neefektivnímu jednání motivován ještě výrazně méně.
Čemu nerozumíte? Tomu, že se ze 300 zaměstnanců stalo 100 živnostníků s 300% výkonem? Kdyby takto postupovala každá firma, tak se ekonomika státu zhroutí během několika měsíců. Je to nebezpečný precedent pro ostatní. Nebezpečnější o to, že se tím firma chlubí a stát jen nečinně přihlíží.
Nerozumím tomu, jak se mohly výnosy zvýšit na trojnásobek, když jsem popsal, snad pro každého srozumitelně, že navýšením výkonu na 300% se to stát nemohlo.
Daňová otázka je zase zcela jiná věc. Ale to už není chyba Jančury, ale Kalouska, co to takhle nesmyslně zavedl, a všech co byli po něm, že to nezměnili.
No, v článku se píše o "obratu", nikoli o výnosu (zisku), a to pro podnik páně Jančury. Víc jsme se nedozvěděli.
Nicméně, kamarád se svého času taxikařením živil, a to nějaký čas jak jako zaměstnanec, tak později jako OSVČ. U prvního modelu (zaměstnaneckého) měl jako základ "hodinovku" někde kolem 9,5 tis. Kč/měsíc (píši o době kolem r. 2000 - 2005) a pohyblivou částku podle toho, co podniku "vyjezdil". Když se večer společensky unavil, tak se sice v práci ohlásil, leč při první příležitosti se přesunul na nějaký "klidnější štafl", a jezdil jen to, co přišlo "samo", nebo z dispečinku. A na víkendy jezdil "na venkov", přičemž auto pak stálo. Měl své jisté, byť ne vždy velké.
Později přišel podnik s tím, že zaměstnancům snížil pevnou část mzdy na minimální a dal vyšší část pohyblivou (ale nikoli úměrně). A současně nabídl, že těm co mají zájem, dá auta do pronájmu. Nájem měl pevnou část a část za ujetý kilometr. Tedy v podstatě jako "auto z půjčovny".
Jestli kamarád jezdil sám, jako živnostník, nebo jestli jezdil jeho syn jako spolupracující osoba, případně další známý jako zaměstnanec (resp. na dohodu), to bylo majiteli auta jedno. Jen vyžadoval, aby řidiči měli potřebná oprávnění, pojištění, atd. A samozřejmě, aby nájemce platil nájem za auto...
Pokud si to dobře vybavuji (kamrád zemřel v r. 2008), tak mi říkal, že ve třech udělali na tom taxi za měsíc skoro 5x větší tržby a i po zaplacení nájmu auta na tom byl finančně o dost lépe. Ale "musel makat", neb jeho zaměstnanec mohl jezdit jen o víkendech a syn studoval, čili také jen občas....
Čili shrnuto - vyššímu "obratu o 300 %", neb zde mluvíme o příjmu, který obdržel majitel pronajatého auta jako nájem od nájemce tohoto základního prostředku, celkem věřím.
Jistě. Jak jsem napsal výše, aby ten trojnásobek byly možný, vyžaduje to zcela nesmyslné výchozí nastavení podmínek pro zaměstnance, a následně jeho opravu. Která ovšem nijak nesouvisí s způsobem zaměstnávání, jak hlásá Jančura i titulek, ale se způsobem motivace, o čemž ovšem není ani slůvko.
Potom, je-li to tento případ, o čemž můžeme jen spekulovat, je to o neschopnosti Jančury a jeho managementu. A ne o zaměstnaneckém poměru, či už naprosto nesmyslně o socialismu a kapitalismu, jak hlásá titulek.
Ach jo. A co výroba zlata z olova za svitu Luny a tajné příměsi, jež nám Jančura neprozradí?
Hele, to je těžké se s tebou bavit, když nepoznáš co možné je, a co je zjevně nesmysl. Ostatně jak je podrobně uvedeno a spočítáno v jiném příspěvku.
Jo, nejlépe se oblbují a vládne blbcům....
No a v jiném příspěvku máš reálnou zkušenost, že to jde. Strýc dělal léta taxikáře za fixní plat v bývalém okresním městě a vím, že se min. v noci zašíval a liboval si, jak se v práci vyspí a ještě dostane zaplaceno. No a podobnou zkušenost mám u známé pracující u ČD. Sice je stará více než deset let, ale tehdy pracovala ve výdejně zavazadel, ve které se také hezky v noci prospala a přes den měnila cedule s cílovou stanicí na vlacích. No a za to brala tehdy 17 tisíc čistého. Plat jsem uvedl záměrně abys záviděl.
Když dělala ve výdeji zavazadel, tak přijímala a vydávala zavazadla do a z výdejny. Zvláštní, co? Nevím, zda je to plošné, ale její místo zrušili. Dokonce se chválila, že v noci "ze strachu" vůbec neotevírala okýnko. App...Dokonce i hasiči v práci spí. Ale jejich práce není zbytečná a hlavně PŘEPLACENÁ. Ale proč by v ČD nerozhazovali, když to nejde z jejich peněz a jak se říká..."Z cizího krev neteče." Líbilo se mi, když oficiálně oznamovali, že hospodařili kterýsi rok s přebytkem a zapomněli dodat, že jen díky štědrým dotacím z ministerstva. Před pár lety se mi chválil kamarád, že má 25 t. čistého coby štiplístek. Tak by se dalo pokračovat dál...No a potom přijde jakýsi Jančura a ukáže jim, jak jsou neefektivní. To nas.ere. :-)
nevěděl jsem, že jsou průvodčí tak bohaté, nechápu proč ta má vzdálená příbuzná má problém se po rozchodu s partnerem uživit, ale možná mluvíte pravdu
každopádně vím kolik bere jeden jihomoravský hasič a je to jen 18 tis., takže i z tohoto pohledu mi přijdou vámi zmiňované částky nikoliv závistihodné (naopak, stále se jedná o malou českou mzdu neporovnatelnou ani s minimálkou ve vyspělé evropě), ale nepravděpobné na české poměry
Znám člověka, který bere přes mega měsíčně a je stále v mínusu. Na druhou stranu znám dost lidí, kteří neberou ani průměrnou měsíční mzdu a ještě stačí něco málo naspořit. Je to o ekonomice provozu domácnosti. Velice často ti, kteří vyřvávají do okolí, jak nemůžou vyjít s penězi, nejvíce utrácejí za zbytné věci.
Tak Jančurův dispečink dával zamestnancům trasy o x kilometrech, a najednou převedením na OSVČ dává trasy o 3x kilometrech? Zázrak?
Ze začátku jsem Jančurovi i věřil, ale poslední dobou od něho neustále slysším, my ten monopol chceme za těch a těch podmínek.
Kdo si dnes vzpomene, jak neustále brečel o "dodacích" tras, kde měl autobusové trasy od drach, ale když sám dělal to samé vůči konkurentům autobusových drach, najednou je to podnikání co nesmí stát omezovat? Kurna, takže co muže jeden podnikatelský subjekt (i když státní) vůči němu je sviňárna, ale když to dělá on, je to normální teh?
Jančura, je další parchat co zneužívá pomluvama, polopravdama a lží PR.
"Čemu nerozumíte? Tomu, že se ze 300 zaměstnanců stalo 100 živnostníků s 300% výkonem? Kdyby takto postupovala každá firma, tak se ekonomika státu zhroutí během několika měsíců. Je to nebezpečný precedent pro ostatní. Nebezpečnější o to, že se tím firma chlubí a stát jen nečinně přihlíží."
No to je zase blbina :-D Proč by se proboha měla hroutit ekonomika státu? Kdyby takto postupovala každá firma, tak jediné, co by nastalo, by bylo, že stát by měl o něco méně prostředků na rozhazování za nesmysly.
Není to pravda.
3x větší DPH ano, ovšem pouze za předpokladu, že je každý řidič plátcem DPH. O čemž u Švarcsystému pochybuji. Takže ve skutečnosti, ale to by bylo nutno znát, jak má Jančura smlouvy, a znát daňová přiznání všech jeho řidičů, to sice může znamenat 3x větší odvod DPH, anebo naopak dokonce pouze vratky na DPH, žádné platby. I přes 3x větší "obrat".
Větší daně? Které? Jedině daň ze zisku, tam je pravděpodobné, že bude vyšší. Celkově ale odvedené daně, včetně odvodů, což jsou fakticky daně, díky Švarcsystému a paušálům, s velmi vysokou pravděpodobností klesnou. Otázka je, jestli 200% navýšení "obratu" dokáže alespoň vyrovnat pokles daný Švarcem.
Poplatky? Jaké?
Ono je už na začátku nejasné, co míní Jančura termitem "obrat"
https://cs.wikipedia.org/wiki/Obrat_(%C3%BA%C4%8Detnictv%C3%AD)
Pokud má Jančurův podnik 3x větší obrat (předpokládejme, že je tím míněno 3x větší tržby), a je plácem DPH, což určitě je, tak DPH, zaplacená Jančurou, bude zkrátka 3x vyšší.
A je jedno, zda to Jančura vybral prostřednictvím svých zaměstnanců od jednotlivých cestujících, nebo od nájemců vozidel jako nájemné. A to bez ohledu na to, zda jednotlivý taxikáři plátci jsou, či nejsou. Pravda, pokud jsou, může být Jančurv odvod DPH teoreticky nižší, neb si tím pádem Jančura může odečíst nějakou daň na vstupu. Ale zase si to nemohou odečíst ti taxikáři-plátci, pokud poskytují službu neplátcům.
Jinak zrovna u provozování taxíků, pokud je to náležitě řešeno operativním leasingem (pronájmem) vozidel jednotlivým živnostníkům s vlastní koncesí, bych zrovna o švarcsystému moc nehovořil. Taxislužba není fabrika s uzavřeným navazujícím procesem, ale individuálně (primárně jednotlivcem - řidičem) poskytovaná služba ve veřejném prostoru. Čili její poskytování byť i pronajatým automobilem ve vlastní režii nájemce je "košer".
ach boze, dalsi mudrlant co tomu nerozumi, ale musi psat prispevky.
takze polopate extra pro vas, je naprosto fuk zda je vas odberatel platce ci nikoliv, fakturujete vy (jancura) ridicum za najem + kilometry, pokud by to totiz bylo naopak, ze by trzbu kasiroval jancura a ridici by mu fakturovali jen svuj podil z km, tak by na tom byl jeste hure, pac by faktury od neplatcu sice mel v nakladech, ale nemel by narok na odpocet dph = platil by na dph jeste vic.
tak jako tak na tom stat rozhodne neni bit, pokud by se mu to se zamestnancema nerentovalo, tak by firmu zavrel a stat nemel nic. ted sice nema odvody sp/zp ze mzdy, ale ma vyssi dph, dpfo/po,spotrebni dan z benzinu, 100+ lidi co maji praci a kteri take neco plati (minimalne sp/zp jako osvc) + milion dalsich veci na poplatcich za licence, prukazy ridice .......
az si toto lidi uvedomi, ze firma bud zanikne nebo utlumi provoz kvuli vysokym danim a odvodum misto aby fungovala, ikdyz platila min, ale odebere ze systemu lidi co se o ne musi starat stat, tak bude dobre.
Na tu ideologickou vložku nemá smysl reagovat.
A co se týče odpočtu DPH, nákladů pro výpočet zisku atd., tak vycházíš z předpokladu, že si to Jančura vzájemně nastaví tak, že si budou výájemně přefakturovávat a odvádět, aby zaplatil co nejvíce. Což je, slušně řečeno, zcela nereálný předpoklad. Můžeš mi vysvětlit, proč počítáš právě a pouze s ním?
vy danim a ucetnictvi moc nehovite, ale mate potrebu se k tomu stale vyjadrovat.
tak znovu. nevim co si budou prefakturovavat, z toho co je znamo, tak jancura poridi na operativni leasing auta, provozuje dispecink a pronajima auta osvc. ta jezdi se zakaznikama a ty kasiruje. na konci mesice se udela scot a jancura nafakturuje osvc najem za auto + sazbu za km podle realne ujetych, osvc fakturu zaplati a co ji zustane je jeho. v teto situaci fakturuje jancura a tudiz prijem (od osvc) je s dph, stejne jako naklady na vyse popsane cinnosti (ol, dispecink, rezie ...).
vzorec by pak byl
nafakturovane dph - nakladove dph = odvedene dph
pokud by byl model takovy, ze vse co by osvc pres den v taxi utrzila odvezla vecer na nejakou pokladnu jancury (byl by to prijem) a nasledne az na konci mesice by osvc vyfakturovala svuj domluveny podil podle ujetych km jancurovi, pak by byl vzorec
dph ze vsech trzeb - (nakladove dph - naklady za faktury osvc neplatcu) = odvedene dph (v tomto pripade vyssi)
tento druhy pripad ale lze skoro vyloucit, jelikoz ticktack pronajima auta osvc a dalsi fakturace z druhe strany ci vzajemne zapocty faktur jsou zbytecna administrativa
proste funguji stejne jako pujcovna aut, jen k tomu ridic dostane dalsi sluzby jako je dispecink.
je to jednoduche a proste.
Můžeš mi vysvětlit, proč počítáš právě a pouze s ním?
nechapu co tou otazkou myslite.
"Není to pravda.
3x větší DPH ano, ovšem pouze za předpokladu, že je každý řidič plátcem DPH. O čemž u Švarcsystému pochybuji. Takže ve skutečnosti, ale to by bylo nutno znát, jak má Jančura smlouvy, a znát daňová přiznání všech jeho řidičů, to sice může znamenat 3x větší odvod DPH, anebo naopak dokonce pouze vratky na DPH, žádné platby. I přes 3x větší "obrat"."
Aaa, máme tady odborníka. Fakturuje Jančura, takže DPH platí Jančura, ne řidiči.
Jinak bych tě rád upozornil, že nižší daně = více peněz u lidí, kteří ty peníze utrácejí a tím pádem podporují ekonomiku a zaměstnanost. Vyšší výpalné v podobě daní znamená akorát tak více prostředků na buzerace občanů a zašantročení, v čemž je státní správa nepřekonatelná.
Zajímalo by mě, zda to vám socialistickým mozkům a závistivcům vůbec někdy dojde.
Otázka je, jestli 200% navýšení "obratu" dokáže alespoň vyrovnat pokles daný Švarcem
Nejedná se o export proboha. Co navýší Jančura na obratu, to ubyde u jiné taxikářské firmy. Poptávku na celkovém trhu ovlivní podnikatel v tomto oboru minimálně a jen v extrémních situacích (kdyby např. dříve jezdily jen firmy s špinavými taxíky a pak začali jezdit čisté a i zde by to šlo na úkor např. mhd)
Ovšem to není problém Jančury (a tisíců dalších firem, kde se jede na ŽL) ale právě státu, že odvody za zaměstnance jsou nechutně vysoké. Řeším stejný problém - hodil by se mi člověk do firmy, rozjelo se to, ale kvůli odvodům se mi totálně nevyplatí ho vzít, takže se to řeší brigošema na dohodu nebo ŽL když mají.
Cože, v Německu zaměstnanci ještě státu doplácejí?
Tady jsou odvody ve výši 50-60 % mzdových nákladů na zaměstnance (tj. rozdíl mezi tím, co musím jako zaměstnavatel na zaměstanace vyčlenit a kolik on dostane čistého - pochopitelně počítám jen daň z příjmu a sociální a zdravotní pojištění).
Jestli tohle je čtvrtina toho, co v Německu, tak jsem se asi učil jinou matematiku.
co treba byt konkretnejsi?
na 20k cisteho ktere dostanete na ruku, musite statu nasypat 15k na dovodech, coz sice neni 50-60% ale 43%.
pokud to je 1/4 toho jak tvrdite v nemecku, tak potom nemecka firma za cistou mzdu 4k € vyplacenou zamestnanci odvadi 12k € statu a to je nesmysl.
uz v prispevcich vyse jste ukazal, ze ekonomickym vecem vubec nehovite, proto vam to i zde vysvetlim jako malemu diteti.
jestlize tvrdite, ze je u nas odvod proti nemecku 1/4 a ja jsem vam dodal presne cislo 43% jez jsou odvody u nas a k tomu jeste nazorny priklad 20k cista mzda vs 15k veskere odvody z teto mzdy, to aby to i clovek vaseho razeni pochopil a vy to zacnete v pomatene mysli prepocitavat na eura ackoliv jste mel uvedeny hned pod tim priklad vypoctu podle vaseho blabolu o 1/4.
takze mam tu pro vas slovni ulohu, syn podobne resil ted v 5. tride tak to snad date
- v cr je podle *hvezdicky odvod ze mzdy 1/4 toho co v nemecku
- odvod v cr je 43% oproti ciste mzde (napr. 20k vs 15k)
- helmutovi prijde na zacatku mesice na ucet plat ve vysi 4000€
- vypocitej kolik € byl odvod z jeho mzdy
ps: ano povazuji se za chytreho ve vecech kterym rozumim, muzete me nachytat na opraveni motoru auta, nedokazu operovat mozek, nemluvim japonsky .... prave proto se taky nemotam mechanikum, lekarum ci lingvistum do jejich prace.
Já už bych ho dál nekrmil, prokázal, že ničemu nerozumí, ale vydává to za jedinou svatou pravdu. A hlavně že si kopnul do Jančury, jak je ve světě modrých závistivých šotoušků obvyklé. Ovšem na rozdíl od nich, ten RJ aspoň něco vytvořil, kolik fungujících firem mají chytráci jako pan diskutující? Nula nula nic.
Demagogie v praxi, to umíš. Stydno má být státu, který nedokáže efektivně hospodařit, má vysoké odvody za zaměstnance. Asi je pro něj užitečnější člověk na úřadu práce než v zaměstnání nebo nedejbože podnikatel, který se uživí sám a bez úředníků, to je totiž jejich noční můra, že nebudou potřeba, nebudou moci rozhodovat o jiných.
A pokud jde o daně, to že nezaplatí někdo daň z přijmu neznamená, že neplatí daně. Ale to už je na obhájce sociálního státu asi moc těžká úvaha. Zkus zapřemýšlet co se stane když vyděláš peníze. Utratíš je za zdaněné zboží. Stát je tedy na svém, nikdo o nic nepřijde jen ten co si daně optimalizoval je na tom líp, ovšem to je zase pro úředníky a stát špatně, protože mu neukradli peníze hned.
to je taky demagogie, vůbec není tak jasné, kolik peněz stát vydělal. Kdyby většina zboží v obchodech byla českého původu, tak budiž. Jenže takhle stát dostane jen DPH a zbytek částky docela často odejde do zahraničí. Tedy kdyby ji stát odvedl sobě na daních a neutratila se např. v kauflandu, tak by na tom stát mohl býti lépe. Ale to jen pro ilustraci, že ta úvaha je mnohem složitější, ty peníze se točí několikrát. Zásadní rozdíl proti Něměcku a vyspělému světu je spíše ve výši těch výplat. On je rozdíl srovnávat procenta odvodů a konkrétní výši odvodu za zaměstnace.
"Odvody ve výši 1/4 odvodů v sousedním Německu se ti zdají "nechutně vysoké"?
No tak to budeš muset jít někam do jihovýchodní Asie. Ale pozor, Čína je drahá, Barma je drahá, Thajsko také.... snad nějaká horší oblast Bangladéše by tvé vedení unesla....
Že ti není stydno."
Tolik nesmyslů v několika větách. Ty zřejmě podporuješ okrádání občanů státem. Že ti není stydno.
Milý pane, máte pravdu. Ale na druhou stranu si neuvědomujete, že soukromá firma není sociálka, aby živila darmožrouty co mají své jisté a díky tomu nakonec chcípla :), protože vydělávající firma = firma generující daně. Zkrachovalá firma = zátěž pro stát, např. v tom, že všichni zaměstnanci jdou na ÚP a pobírají dávky nebo v tom, že od firmy, která nevydělala, nedostane daně ap.
Trochu víc přemýšlet to chce. Sociální jistoty zajišťují jiné instituce ;)
tak nejenom matematika, ale i cestina resp. chapani psaneho textu vam dela problemy.
o vysi vyplaty nepadlo ani slovo, rec byla o procentuelnich odvodech z mezd, tak se tu nesnazte mlzit a priznejte jaky blabol jste napsal o tom, ze v nemecku je odvod 1/4.
ps: pokud jde o vysi odvodu ve vasem prikladu, tak ta je stejna pro frantiska i helmuta to jest 40%. je to totiz stejne, jakobyste s v obchode stezoval, ze vam prodavacka namarkovala 4x vetsi prirazku za ty 4 kila jablek nez pani pred vami ktera si koupila jen 1 kilo.
Přečti si ten můj příspěvek ještě 10x, pak běž a nafackuj si.
Pokud by někdo chtěl poukazovat na reálnou hodnotu odvodů, tak je to idiot, protože jaksi i platy v Německu mají cca 4x vyšší. Odevzdání 100 jablek ze 400 je rozhodně pro dotyčného mnohem výhodnější, než odevzdání 25 jablek ze 100.
Nevim co se to sem dostalo za praseci pojmy. Lidske zdroje nepracuji, ale slouzi. Tfuj. Hnus a smrad. Ja jsem taky OSVC a nikomu neslouzim! Ani statu, ani tomu kdo po me neco chce, ale pracuju a vykonvam praci. Co to je zase za nechutarnu, aaah ten ceskej kapitalizmus a pokrytectvi, jste ze v ty Republica da Banana nejsem.
Já nevím, proč slovíčko "služba" vás tak popouzí. Není na tom nic dehonestujícícho. Je spousta profesí, které lze označit za službu: taxi, kadeřník, vrchní, barman, prodavač.. prostě někdo někoho obsluhuje, stará se o jeho potřeby. To máte nějaký mindrák, že se potřebujete takhle vymezovat?
Služby musí být placené jedině hodinovou nebo měsíční mzdou, aby za něco stály a musí být interně kontrolována jejich kvalita.
Ten radikální nárůst výkonu při "úkolovce" (přechod na OSVČ) je jednoznačně zaplacen z kapsy, které se říká KVALITA.
Znám to sám od sebe - IT administrátor. Když jsem měl měsíční fix, tak jsem dostal zadání a se systémem si opravdu vyhrál, aby byl nejen funkční, ale zabezpečený, odladěný, každý detail fungoval a občas jsem vyřešil i něco úplně mimo zadání jenom proto, že to zákazník potřeboval a nebylo to extrémně náročné. Ano, jednotlivých případů jsem třeba zvládl půlku, ale zákazníci se rozplývali až do nebe a neměli problém platit jakékoliv částky.
Pak nějaký blbeček ve vedení vymyslel "úkolovku" a prostě, abych nešel s polovičním platem, tak to funguje tak, že vyřeším jenom PRIMARNI požadavek a musím letět dál. Přitom ale vím, že problém je třeba hlavně někde jinde, ale to už není v zadání zakázky, takže se tím nemám čas zabývat.
Výsledek? Sice jednou tolik zakázek je hotových, ale firmě klesl příjem víc než o třetinu, stále to padá a zákazníci odcházejí...
Zkrátka ve službách nejde dělat "úkolově". Zrovna tak nemůže třeba "úkolově" dělat doktor, aby si na každého pacienta bral jenom pár minut a léčil mu jenom to, co mu pacient nahlásí, ale dál nic nezjišťoval...
Taxikáře jsem nikdy nedělal, ale dokážu si představit jak to po přechodu na OSVČ bylo - překračování povolené rychlosti, jízda jako prase, místně neznalé tahání delší trasou a jiné "osvědčené" praktiky taxi.
On nepřiznal že odvádí nedokonalou práci, naopak, stěžuje si že ho vedení nutí odvádět nedokonalou práci, to je rozdíl.
Nárůst obratu taxi svědčí pouze o tom, že zaměstnanci nemají stejné podmínky k práci, jako OSVČ. Když zadáte oběma skupinám stejné podmínky, pojedou stejně, jsou to stejní lidé a většina OSVČ byla v minulosti zaměstnancem. Když dáte OSVČ fixní odměnu jako má zaměstnanec plat, bude 300 procent v háji. Nezáleží na tom, jestli je řidič zaměstnanec nebo OSVČ, ale na tom, jaké mu nastavíte podmínky k práci a jak dovedete využít jeho potenciál.
To je sranda, to nebyli řidiči, kdo vypínal ........ , když se jelo do zahraničí, ani si řidiči nezkracovali peníze na demotivující částky pro pár dní dovolené a neřvali na sebe, když si dali power nap v noci, aby to do někoho nenapálili na svých řekněme třeba nařízeně prodloužených původně 12-ti hod. směnách, když se nic nedělo (zkušenost). Člověk to nepozná dokud nezkusí, ale když jedete a vidíte jeden pruh dvakrát a nejde s tím nic udělat.. To mu nikdo nic neukázal, jen pochopil, že měl nápad udělat něco napůl. Snaha byla potrestána a podvádění přehlíženo, každý se tak naučil kašlat na výsledky. Řidičům dnes nikdo nediktuje, které dny mají jezdit. Ti nejlepší dnes mohou jezdit v ty nejvytíženější časy, mohou si jezdit autem domů, auto, které po sobě vyčistí, ráno zase najdou čisté atd. Za tyto výroky se nestavím, píši jen pro pobavení a doporučuji tomu nevěřit a nešířit to, ať jsem z obliga. HAHAHA :D
nezda se vam to? zridte si taxisluzbu nebo jiny podnik, naberte vsechny co muzete z pracaku a dejte jim aspon 50k mesicne at nestradaji. nebudte jako jancura, nestrkejte si nic do kapes a ukazte nam jak se takto da prosperovat a byt spolecnosti vyhodnejsi.
tak dejte vedet az to rozjedete
To víte, že se několika jednotkám Jančurů špatně podniká, ale celému slovensku se lépe dýchá. Veřejná doprava by ostatně měla být zdarma všude a pro všechny (protože jedině masivně využívaná veřejná doprava má ten správný smysl a může zvládnout poskytovat dostatek spojů tak, aby naopak zase byla pro cestující atraktivní).
A v Holandsku se asi také špatně podniká, protože tam dopravdu zdarma pro studenty také zavedli, prý proto, že nechtěli, aby jejich děti stopovali. Inu jiné kraje, jiné mravy. Kam se na naše zlaté česko takové země hrabou.
A ta narážka s tím vínem, k tomu k Vaší smůle zatím jen jedna poznámka pane Jančura...v česku se všechno vykecá a není dobré mít v teamu slabé povahy, které se z tíhy svého svědomí svěřují užvaněným milenkám a to prosím pěkně do nejmenších podrobností :-)
Hezký den :-)
proc by to melo byt v holandsku dobre? ti jsou ve stejne socialisticke unii jako my ci slovaci tudiz neni divu, ze se tam provozuji tu vasi dopravu "zdarma". kdopak ji asi plati kdyz je zdarma? zrejme nikdo. spravce koleji je zadarmo udrzuje, vyrobci vlaku dodavaji zadarmo vlaky....
by me zajimalo jak byste pistel, kdyby vam vas zamestnavatel rekl "tento mesic delas zdarma, musime prispet na vlaky zdarma".