"Český stát se už snaží tři roky donutit ČD k podepsání smlouvy o uznávání jízdních dokladů. Tato dohoda říká, že jakmile se otevře trh a budou tady jezdit další dopravci, budou ČD uznávat jízdenky těchto dopravců a dopravci samozřejmě taky lístky ČD."
Ale to přeci už více než 10 let dobře funguje. U všech ostatních dopravců.... kromě Jančury. Vlastně už asi 150 let, pokud hovoříme o mezinárodních vlacích.
Ono je to ve skutečnosti tak, že stát řekl, že se mají firmy vzájemně dohodnout. ČD se se všemi dohodli, kromě Jančury. Zpočátku, v roce 2013, se nechtěl dohodnout Jančura, kvůli 10% provizi z prodaného lístku, o kterou nechtěl přijít.
Na vzájemnou dohodu musí být dva. Kdyby stát natvrdo nařídil firmě "do 1.8.2015 musí být dohoda", tak to dopadne úplně přesně stejně, jako když jel Rath kupovat listinou památku na dražbu. Předem do tisku vyhlásil, kolik má limit peněz. A protistrana, prodávající, už se postarala, aby v dražbě nakoupil přesně těsně u tohoto limitu. ČD by byly nuceny přistoupit na cokoli, s čím Jančura přijde. Se všemi důsledky pro daňového poplatníka - majitele firmy.
A Jančura to moc dobře ví. Proto také tlačí na to, aby nějaký hlupák tohle ČD nařídil.
Což jen ukazuje, o co Jančurovi jde. Na nějaký čestný boj, úspory pro daňového poplatníka, na to Jančura kašle.Dámy a pánové, nemylte se, Jančura hájí svoje zájmy. A Jančurovi zájmy jsou v protikladu s vašimi zájmy, zájmy daňového poplatníka.