No, já především nechápu, a pan Jančura to ani nenaznačil, jak je to možné. Tedy naznačil: motivace. Jenže to je zjevně blbost, musí to být v něčem jiném.
Proč? Zaměstnanec co může, a co nemůže? Má v autě gps sledovačku a možná i kameru. Takže nejde, aby se někde za garážemi zašil a spal. A nejde, aby jen tak jezdil městem, nikoho nebral, padla a domů. To by neobhájil, stání i prázdné ježdění. Výnosy... řidič zaměstnanec jezdí za stejnou cenu, se stejným dispečingem, stejně atraktivním vozem, jako řidič Švarcsystém. Takže výnos na hodinu, resp. km, řidič neovlivní.
Takže základní parametry jsou stejné. Co mohou odlišit? Pracovní dobu, zaměstnanec jezdí 8 hod + zákonné přesčasy, Švarcsystém omezení nemá, alespoň nevím o tom, že by měl řidič "kolečka", jako v kamiónu, či autobusu. Jenže den má jen 24 hodin, a někdy se vyspat musí.... takže tady jde zvýšit obrat o desítky procent, krátkodobě až 100%, ale rozhodně ne o 200%.
Osobní lepší přístup? Do jisté míry ano, zákazník si může oblíbit konkrétního taxikáře, což zlepší vytížení.... ale na to je město příliš veliké, a doba nasazení byla příliš krátká, takže rozdíl maximálně v procentech (A ať si každý odpoví sám na otázku, s kým pojede radši. A uštvaným řidičem co jezdí 16-tky, nebo s řidičem v dobré kondici a náladě, co jezdí 8-mičky.)
Takže co zbývá... jen ta doba. Že by se na autě střídali 24 hodin denně na jedohno Švarce více řidičů? No teoreticky, tady se na těch 200% už dostaneme. Ale má to háček: předpokládá to, že pan podnikatel je debil, a svoje auto nechá 2/3 dne a 2/5 týdne k tomu, zahálet, protože práci neorganizuje tak, že se na něm střídá více řidičů.
Takže co se ve skutečnosti skrývá za tím trojnásobkem?