Jaro přináší řadu nových módních trendů

12. 5. 2008
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

Autor: 293493
Móda na jaro a léto je plná nových trendů. I kostýmek pro formální příležitost může mít letos doslova lesk. Zkrátka nepřicházejí ani muži - v této sezóně je in třeba obleková vesta. Vše podtrhává šátek nebo kravata z luxusního hedvábí.

Podnikatelům i podnikatelkám poskytuje kvalitní oblek či kostým stylový vzhled od pracovního dne až po formální večerní příležitosti. S přicházející sezónou jaro/léto 2008 přinášejí módní návrháři spoustu nových trendů. Z velké nabídky si každý může vybrat příjemné a pohodlné oblečení a zároveň jej skloubit s dress code.

pietro1_small

Dámská business móda

Dámská móda pro formální příležitosti, ať už pracovní či společenské, přináší v letošní sezóně jaro léto řadu nových trendů, sděluje business serveru Podnikatel.cz Magdaléna Drsová z pietro filipi. Tyto trendy doslova rozjasní dámský šatník: nosit se totiž budou elegantní kovové a perlové lesky, objeví se lurexová vlákna, satén a další materiály s třpytivou povrchovou úpravou. Střihy oděvů pro tyto příležitosti zůstanou v klasické siluetě, ovšem trendově vyštíhlené a s promyšlenými detaily.

Typickými barvami jsou temná vesmírná modř a odstíny stříbřitě šedé a antracitové, doplněné bílou. Pláště, kostýmy se sukněmi, krátkými i dlouhými kalhotami, šaty, halenky, topy i svetříky jsou velmi ženské. Najdeme zde řadu detailů, například zdvojené klopy a manžety, zkřížené lemy na rukávech nebo prošívané saténové lemy.

pietro2_small

Dále se objevuje nová nebo spíše znovuobjevená silueta kabátků do A, které se nosí v kombinaci s úzkými sukněmi nebo kalhotami. Na druhé straně je zde silueta velmi štíhlého saka s kalhotami, které jsou širší, s pukem a záložkami. Pokračuje trend dámských „pánských“ kostýmových vestiček, zdůrazňujících pas. U kabátů se vrátil ve velkém stylu klasický trenčkot, přepásaný a ve štíhlé, přiléhavé siluetě.

Pánská business móda

Může se zdát, že se pánské módní trendy nemění tak výrazně, jako se proměňuje dámská móda. Když se ale podíváme na pánskou business módu v perspektivě uplynulých několika sezón, uvidíme, že změna je více než patrná. Pánové stále více dokáží najít i v oblekové uniformitě svou vlastní individualitu, vysvětluje Magdaléna Drsová. Vliv trendů se projevuje například ve dvouknoflíkové fazóně sak, která mají – stejně jako kalhoty – štíhlejší siluetu. Obleky díky tomu působí „mladším“ a elegantnějším dojmem. Do módy se vrátila obleková vesta, která je i v této sezóně in.

Pánské businessové oděvy – tedy obleky – jsou již tradičně založeny na kvalitě. Pánové, pro které je oblek dennodenním „pracovním oděvem“, většinou rychle přijdou na to, že investice se zde rozhodně vyplatí. Ani v nadcházející sezóně se nesplete nikdo, bude-li se držet neutrální barevné škály černých, šedých a hnědých odstínů a klasických dezénů, jako je proužek na košilích a decentní puntík a proužek na kravatách.

pietro_3_small

Mezi prvotřídními materiály budou hrát prim 100% vlna u obleků, 100% hedvábí u kravat a 100% bavlna u košil. Tyto materiály často procházejí speciálními úpravami, které zaručují jemnost, teplotní komfort při celodenním nošení a nemačkavost. U obleků je velmi žádaná úprava „twisted“ – jedná se o kroucené vlákno z čisté vlny. Díky tomu získá „tvarovou paměť“ a po zmačkání se velmi rychle vrací do původní podoby. Nově se objevuje i použití směsí s bavlnou nebo lnem, které dodávají oděvům ležérnější vzhled.

Charakteristickým znakem kvalitních obleků jsou propracované detaily, jako je například náznak ručního prošívání na sakách, a to jak např. na klopách, tak i ve vnitřním vypracování. Na tradiční krejčovské zpracování upozorňuje i efektní prvek – stehování v ramenní partii.

A v čem vyrazit do města?

Styl městského oblečení, nazývaný „smart casual“, což přesně vystihuje spojení elegantního (smart) s uvolněným (casual) stylem, lze popsat jako neformální, ležérně elegantní a přitom sofistikovaný. Je určený ženám a mužům, kteří nemusí chodit každý den do práce ve formálním kostýmu či obleku. Tento styl je založený zejména na kombinacích formálních oděvů jako je oblek, košile a kravata s neformálními jako svetr nebo tričko.

Dámská móda ve městě

Prvním výrazným trendem je inspirace rostlinnými motivy a přírodními poddajnými materiály, ovšem nově zpracovanými tak, aby vytvářely dojem komfortního luxusu. Barevná škála je založena na tlumených zemitých odstínech s akcentem stříbrošedé nebo zlatožluté. Materiály jsou převážně přírodní – bavlna, len a hedvábí – a zaručují tak příjemné nošení. Objevují se na nich módní stříbřité odlesky, které vytvářejí pocit výjimečnosti, ovšem v poddajném, na omak příjemném provedení.

pietro_4_small

Další návrhářskou inspirací je život na baltickém pobřeží, který spojuje sportovní pohodlný vzhled s tradicemi. Barvami jsou přírodní neutrální odstíny – béžová škála pobřežních písků, průzračně modrá barva chladné vody, len vybělený severským sluncem. Jako doplňkové barvy zde nalezneme červenou, světle zelenou a azurovou. V použitých materiálech převažuje bavlna a len, které umocňují ležérní vzhled.

Návraty k oblíbeným dekádám minulého století nekončí ani v nové sezóně a tak se opět setkáme s inspirací 60. a 70. lety, nespoutaností „zlaté mládeže“ na francouzské Riviéře, šarmem mladé Brigitte Bardot a sladkou bezstarostností života u moře. Barvami tohoto trendu jsou tmavá denimová, bílá, stříbrná a odstíny růžové od tmavě lososové až po pastelové „panenkovské“ tóny. Dominantním materiálem je denim, upravený měkčením. Zachovává buď velmi tmavou klasickou barvu bez opíraných efektů nebo je naopak bílý.

Posledním výrazným trendem jsou hedvábné šátky – ale zdaleka nejen na krku. Z hedvábných materiálů s typickými šátkovými vzory jsou ušity v nové sezóně šaty, sukně i topy, a to v pestřejších barvách, např. v provedení červená – růžová – oranžová, nebo v tlumenější variantě v béžovo – šedo – hnědé.

MM 25 baliček

Pánská móda ve městě

Jednou z inspirací pro návrháře se staly kultovní filmy z 50. let a nedbalá elegance hvězd jako Alain Delon nebo Robert Redford. Luxus, aristokratický šarm, jachta kotvící v Cannes… Barvami tohoto trendu jsou stylová černá, tmavě šedá a námořnická modř, doplněné světle šedou, bílou a růžovou, použitou například na košilích a tričkách. Materiály jsou převážně přírodní s jemným zpracováním: mercerovaná bavlna, měkčený len, pravá kůže, směs s hedvábím. Obleky mají mladistvě štíhlou siluetu, košile jsou s měkkými límci, umožňujícími nošení s kravatou i bez kravaty.

pietro5_small

Dalším výrazným trendem pro tuto sezónu je „obyčejný svět“ života na pobřeží Baltu. Základní škála barev je přírodní, jakoby vybledlá sluncem. V kontrastu se objevují červenooranžová, světlá azurová a námořnická modř. Prolíná se zde městský a ležérní sportovní styl, formální oděvy se objevují v neformálním pojetí, často s „opotřebenými“ efekty nebo přirozeně pomačkané. Kromě klasických přírodních materiálů, jakými jsou bavlna, vlna nebo len, je zde použito například také bambusové vlákno. Použití nových přírodních materiálů je obecně velmi in. Obleky jsou v souladu s trendem štíhlé, ale jejich silueta je ležérně splývavá.

pietro6_small

Orientujete se v módě?

Autor článku

Redaktor/ka již pro server Podnikatel.cz nepracuje. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).