Budu dost ošklivý, vykrmujeme na úřadech lidi, kteří jenom vypisují statistiky a hlášení a na pořádnou práci není dost lidí.
Jako člověk co se pohybuje po úřadech, nejednou načapu hordu lidi v nějaké kanceláří, kde se pije kafe a doslova se žerou chlebíčky a řeší blbosti.
Kvalitní lidé, kteří něco umí a znají raději odcházejí do soukromé sféry za lepšími výdělky, zde zůstávají lidé co jsou k ničemu.
Chodím na různá pravidelná školení a když začneme-přednášejícího tvůrce či spolu autora vyhlášky či nařízení dotazovat a řešit problémy z praxe do 10-15 minut, začne blekotat a neví doslova, která bije a listuje ve vyhlášce a takový lidé tvoří a přednášejí legislativu?
Náš stát převezme od EU nařízení, místo převzetí základního obsahu k tomu přidá ještě hordu nesmyslu a ve výsledku z toho vyjde vyhláška, zákon či předpis s totálními hovadinami, často v rozporu z dalšími věcmi či i v několikanásobné duplicitě v jiných vyhláškách či předpise.
Nebo se občas dočtete vyhláška odkazuje na příslušné ČSN, kde se máte dočíst příslušné hodnoty s tím související, ale jako normální občan se k těmto normám nedostanete, pouze bud zakoupením normy či zaplacení mastného poplatku za dálkový přístup a nahlížení do norem.
Jinde se říká, normy související s vydanou vyhláškou mají být zdarma přístupny, co dělá náš stát pověřená instituce si za to nechává mastně platit.
Proč se některé normové hodnoty z vyhlášek mažou např. viz stavební zákon a prováděcí vyhlášky, proč normové hodnoty mizí a nahrazují je odkazem na příslušné normy, pak k dané vyhlášce potřebuje i 10-20 norem k jedné problematice.
Všichni nadáváte na komunisty, ale musím jim nechat v tomhle měli sakra propracovaný systém a řád, co dávalo patu a hlavu.
Dnes je načase vzít do prádla od občanského zákoníku přes trestní právo, daňové zákony a další legislativu a doslova projít hubnoucím procesem, jelikož v naší judikatuře a zákonech, předpise, novelách atd. nevyznají ani samy renomovaní právníci ani soudci mají velké problémy se v našem systému vyznat.
Nutná redukce do jednoduché a srozumitelné podoby všechny zákony , vyhlášky, nařízení.... odhadem redukce minimálně o 30-40% a po teto redukci do daňových a účetních zákonu, vyhlášek atd.... minimálně 5 let zásadně nezasahovat.
Mino oprav chyb či nutnosti doplnění, hlavně z daňových zákonu nezasahovat vyházet hlavně výjimky.
Potom to bude jednoduché v tomto státě mít čas podnikaní a rozvoj podniku či živnosti, zmenší se počet soudních sporu a jasné nastavené podmínek, jednoduchost a přehlednost systému usnadní, rychlou jasnou kontrolu a tím to nebude lidi či podniky svádět k podvodům a unikům + bych zlikvidoval dotace do segmentu podnikání, schvaluji dotace na dopravní a technickou infrastrukturu nevyhazovat dotace nesmyslně.
Také jsem pro to, že by technické normy měly být přístupny bezplatně, alespoň ty, na které odkazují právní předpisy (argumentuje se však autorskými poplatky).
Co se týče vámi uvedeného právním předpisem stanoveného požadavku, že normy mají být přístupné zdarma, předpokládám, že máte na mysli ustanovení § 196 stavebního zákona. Má informace nemusí být zcela aktuální, ale pokud je mi známo, tak se to týká pouze čtyřech technikcých norem, tedy těch, jež jsou závazné podle stavebního zákona a jeho prováděcích předpisů (je na ně odkazováno výlučným odkazem). Takže žádná výhra.
Dostupnost norem zdarma je problém, pro ty co jej řeší a potřebují jen nahlédnou a ověřit si informaci je sic nepohodlná cesta, ale možná cesta zajít si do knihovny zdarma nahlédnout. Ze stránek Úřadu pro technickou normalizaci, metrologii a zkušebnictví je přístup na online aplikaci. Pokud nechcete tisk, tak za 6 měsíců dáte 1000 kč (možno platit kartou, zřízení obratem). A můžete číst a pracovat se všemi ČSN.