Poplatníci se často obrací s dotazem, zda lze za elektronickou formu podání přiznání považovat také naskenování vyplněného daňového přiznání v listinné podobě a zaslání na mailovou adresu příslušného finančního úřadu.
Finanční správa však upozorňuje, že tento způsob možný není. Vyplněné a vlastnoručním podpisem podepsané daňové přiznání nelze naskenovat a zaslat finančnímu úřadu prostřednictvím e-mailu. E-mailová schránka finančního úřadu není určena pro podání činěná podle § 70 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů. Tímto kanálem tedy nelze účinně podat daňové tvrzení, bez ohledu na elektronický podpis,
uvádí na svých webových stránkách.
Pro elektronickou komunikaci s orgány Finanční správy ČR se doporučuje využít aplikaci EPO. Prostřednictvím této aplikace je možné zaslat správci daně mj. podání opatřené uznávaným elektronickým podpisem nebo s ověřenou identitou přihlašovacímu údaji do datové schránky.
Psali jsme: Nemáte datovku ani uznávaný elektronický podpis? I tak lze podat přiznání online
Aplikace EPO zároveň umožňuje uložit si potvrzení o přijetí podání, které je jejím prostřednictvím učiněno. Pokud nemáte zpřístupněnu datovou schránku a podáte prostřednictvím aplikace EPO bez autorizace (uznávaným elektronickým podpisem, či identitou přihlašovacímu údaji do datové schránky), pak je nutné do 5 dnů toto podání potvrdit listinnou formou s vlastnoručním podpisem, dodaným finančnímu úřadu,
upozorňuje finanční správa.
Čtěte také: Přiznání k dani už podal. Potřebuje peníze, daň ještě neuhradil. Je to problém?