Je možné daňové přiznání naskenovat a zaslat finančnímu úřadu e-mailem?

1. 4. 2020
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Právě 1. duben byl původně nejzazším termínem pro podání přiznání. Termín je však posunut o tři měsíce. Finanční správa doporučuje elektronickou formu podání.

Poplatníci se často obrací s dotazem, zda lze za elektronickou formu podání přiznání považovat také naskenování vyplněného daňového přiznání v listinné podobě a zaslání na mailovou adresu příslušného finančního úřadu. 

Finanční správa však upozorňuje, že tento způsob možný není. Vyplněné a vlastnoručním podpisem podepsané daňové přiznání nelze naskenovat a zaslat finančnímu úřadu prostřednictvím e-mailu. E-mailová schránka finančního úřadu není určena pro podání činěná podle § 70 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů. Tímto kanálem tedy nelze účinně podat daňové tvrzení, bez ohledu na elektronický podpis, uvádí na svých webových stránkách. 

Pro elektronickou komunikaci s orgány Finanční správy ČR se doporučuje využít aplikaci EPO. Prostřednictvím této aplikace je možné zaslat správci daně mj. podání opatřené uznávaným elektronickým podpisem nebo s ověřenou identitou přihlašovacímu údaji do datové schránky. 

Psali jsme: Nemáte datovku ani uznávaný elektronický podpis? I tak lze podat přiznání online

Aplikace EPO zároveň umožňuje uložit si potvrzení o přijetí podání, které je jejím prostřednictvím učiněno. Pokud nemáte zpřístupněnu datovou schránku a podáte prostřednictvím aplikace EPO bez autorizace (uznávaným elektronickým podpisem, či identitou přihlašovacímu údaji do datové schránky), pak je nutné do 5 dnů toto podání potvrdit listinnou formou s vlastnoručním podpisem, dodaným finančnímu úřadu, upozorňuje finanční správa. 

Čtěte také: Přiznání k dani už podal. Potřebuje peníze, daň ještě neuhradil. Je to problém?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).