Názory k článku Je pro vás problém určit cenu za své služby? Přehoďte odpovědnost na zákazníka

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 1. 9. 2016 9:45

    * (neregistrovaný)

    "Klient platí všechny bezprostřední náklady na cestu, jako je doprava, ubytování nebo strava. Dále se v ceně sčítá ocenění času věnovaného klientovi
    Můj čas ocení klient stejně, jako oceňuje svůj čas"

    Tohle jsem kdysi zkusil na jednu učitelku poté, co jsem zjistil při úvodní konzultaci, že její představy jsou velmi zvláštní, a že je velmi vyčůraná. Přesto to byla milenka známého, tak jsem to odmítnout nemohl.
    Tedy cenová nabídka zněla, že fakturační hodinová částka bude odpovídat tomu, co ona sama jako učitelka dostává za hodinu práce + náklady dle paragonů a auto dle vyhlášky. Za práci formálně i skutečně o dost převyšující požadavky na práci učitelky. A bez nějakých "bonusů" za takové pindy, jako "osobní rozvoj", osobní užitek a podobné, jako požaduje mistr guru J.F. Bím.*

    "Dámu" urazilo hned na začátku to, že ji nebudu v rámci prací na zakázce vozit zdarma svým autem. A že by měla něco zaplatit, k tomu už se nevyjádřila vůbec. A já si oddechl.

    * Pořádek dělá přátele. A tohle není dobrá cesta. Oba pak na sebe budou koukat, a spokojení oba nebudou nikdy. Vyčůraný člověk nedá nic, slušný člověk dá raději více, nežli si myslí, že by to odpovídalo. Vždy jeden bude odcházet se špatným pocitem. S pachutí, ke které se nechce už vracet. Proto také jsou restaurace "zaplať kolik chceš" naprostou kuriozitou, a ne fungující běžný model.
    Cena má být vždy jasná. Žádné přehazování na zákazníka.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).