Nepřetržitá pracovní doba se dá pochopit v oblastech které souvisí s odbory nebo službami potřebné pro chod státu.Myslím si však,že prodavači v supermarketech všeho druhu mezi to nespadají.Zde jde pouze jen o zisk majitelů a otrockou práci prodavaček,pokladních a pomocného personálu a to se týká hlavně žen.Nepatrný a směšný příspěvek pro práci přečas v sobotu,neděli a ve svátek je důsledkem špatné personální politiky. Pomatuji doby,kdy se pracovalo pouze do 15.00 v sobotu,v neděli byla volno a ve svátek také Pokud si někdo potřeboval něco nakoupit tak to udělal v pátek nebo v sobotu dopoledne.Tak nevidím problém to zavést znovu.
Ale jo, já si to taky umím představit. Jen se na to dívám realisticky. Při sedmidenní pracovní době a požadavku určitého množství lidí na prodejně to dělá v sumě určité množství člověkohodin, na které si provozovatel zaměstnává lidi. Když na den zavře tak ta požadovaná suma člověkohodin se sníží. Jeden den dělá cca 15%. Asi se nesníží o celých 15%, protože třeba pokladních bude potřeba během týdne víc, ale sníží se to. Možná o deset, možná o 5%, ale někdo tady bude najednou navíc a místo v neděli do práce půjde v pondělí na pracák.
Když ten hypermarket prodá stejné množství zboží s menším množstvím pokladních a tedy s menšími náklady, bude moci zlevnit. To spousta lidí nakupujících v hypermarketech uvítá. Akorát je zvláštní, že na to ještě žádný hypermarket nepřišel a nezavírá v neděli dobrovolně – bájná neviditelná ruka by tohle přece měla zařídit.
Nebo je špatně váš předpoklad, že stejné množství zboží zvládne odbavit méně pokladních. A nebo se prodá o těch 5 nebo 10 procent méně zboží. Což by také bylo zvláštní, když přece lidé to zboží bezpodmínečně nutně potřebují.
Naozaj predá rovnaké množstvo???? Možno rovnaké množstvo rohlíkov, alebo jogurtov.... Ale 95% zákazníkov tam okrem týchto vecí kúpi aj množstvo vecí, ktoré v skutočnosti nepotrebuje a ktoré by bez tej návštevy ani nekúpilo - a ak navštívia ten obchod 3 x v týždni, miesto 4 x v týždni (ak bude zatvorené v nedeľu), tak to ten obchod už pocíti.