Je tu druhá vlna předvánočních slev. Probíhá Cyber Monday

27. 11. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
I když právě Cyber Monday je hlavním slevovým svátkem pro e-shopy, v Česku se spíše ujal pojem Black Friday. I přesto jsou výjimky, které Cyber Monday nabízejí.

V internetových obchodech až do dnešní půlnoci pokračuje slevová akce nazvaná Black Friday.

Přitom právě e-shopy by dnes měly vyhlásit spíše Cyber Monday. To je jejich klíčový den pro nakupování se slevou. Jenže v Česku je tento pojem prakticky neznámý a navíc letos ho ve velkém převálcovala marketingová akce v podobě Black Friday.

Černý pátek v Česku zpropagovaly hlavně e-shopy, právě ty by ale měly nabízet Cyber Monday

Černý pátek je typický především pro Spojené státy americké a Kanadu. Obchodní řetězce v tento den nabízejí výrazné slevy. Po Černém pátku se v zahraničí ujal pojem Cyber Monday, který marketingově vyzývá k nákupu online. 

Jenže v Česku je vše obráceně. Hlavní slovo v oblasti Black Friday měly v letošním roce právě e-shopy a z jednoho dne udělaly hned nákupní akci pro celý týden, která končí dnešním dnem. 

Čtěte také: Český Black Friday: Místo dne týden slev, které často slevami ani nejsou

Slevy byly minimální, e-shopy pro výpočet slevy použily doporučenou maloobchodní cenu, která bývá vyšší, než nabízí většina e-shopů. Slevy, na které jsou zvyklí v USA, jsou tak spíše marketingovou akcí.

I přesto jsou tu vlaštovky v podobě e-shopů CZC.cz, ZOOT.cz a Vivantis.cz, které Cyber Monday spustily. U CZC.cz se jedná především o slevu na hardwarové vybavení, čímž se odlišuje od ostatních akcí dostupných v internetových obchodech. ZOOT snížil cenu na jeden den u 1001 produktů a Vivantis zase nabízí jednorázovou slevu ve výši 20 % na vybrané produkty. 

Chcete nakupovat se skutečnou slevou? Mrkněte na Amazon přeložený do češtiny

Za zmínku stojí ještě Amazon. Ten sice oficiálně v Česku svoji pobočku nemá, i když na našem území kompletuje objednávky, ale pro letošní rok připravil automatický jazykový překlad svého e-shopu. Čeští zákazníci přesto nakupují z německého e-shopu, kam se i přesměrovává doména Amazon.cz. Účet nakupujícího lze upravovat v češtině, k čemuž e-shop automaticky sám vyzve, většina položek je také přeložena do češtiny, nákup ale probíhá v eurech. 

Čtěte také: Obchodníci jsou nepoučitelní, ČOI odhalila stovky podvodů při slevových akcích

Při konečném zúčtování nákupního košíku ale e-shop nabídne přepočet na české koruny, takže český zákazník, který může platit českou platební kartou, může hned vidět, kolik ho celý nákup stojí. Při nákupu něco málo přes 700 korun navíc slibuje Amazon dopravu zcela zdarma. A právě Amazon je další, který  dnes nabízí výrazné slevy na vybrané zboží. Oproti českým e-shopům nabízí i tzv. Bleskové akce, během kterých je zboží levnější pouze na pár hodin, poté se vrací na svou původní slevu. 

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).