Jedna může být málo, dvě moc. Kolika agenturám dát na starost online reklamu?

9. 5. 2016
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: Shutterstock.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
Volba vícero dodavatelů online marketingových řešení má své výhody a nevýhody. Alespoň pro začátek by ale zadavatel měl vyzkoušet několik různých agentur.

Když už se člověk rozhodne investovat do internetové reklamy, očekává, že dojde například ke zvýšení konverzního poměru, že se zvýší povědomí o značce a tak dále. V ideálním případě by se vše mělo propojovat a investice by se měla vrátit. Na trhu je spousta firem, které klientům v tomto ohledu nabízí své služby. Často se chlubí tím, že mají téměř 100% přístup ke všem uživatelům, ale nebývá to tak vždy. Každý z poskytovatelů totiž používá k oslovení potenciálního zákazníka jiné cesty a metody. Je tedy vhodné využívat na jednu kampaň více poskytovatelů? Pojďme si přiblížit pro a proti na příkladu retargetingu.

Připomeňme, že retargeting se realizuje formou PPC, RTB a e-mailingem. Ne každá agentura je ale silná ve všech těchto kanálech, a pokud bychom spoléhali jen na jeden z nich, nikdy nedosáhneme nejlepších možných výsledků. Různí poskytovatelé retargetingu navíc umožňují flexibilitu ve vašich strategických cílech. Můžete tak mít třeba různé krátkodobé cíle ovlivněné středně a dlouhodobou marketingovou strategií. Může jít o určitý počet kliků, konverzí nebo čistě o obrat. Další využívají dlouhodobé retargetingové strategie s cílem připomínat se dřívějším zákazníkům nebo chtějí přivést potenciální zákazníky zpět na stránky například v období sezónních výprodejů. 

Psali jsme: Webová analytika není jen Google. Sáhněte po lepších nástrojích

Jediný retargeter nemůže maximalizovat výsledky napříč všemi marketingovými kanály a jednotliví poskytovatelé často používají odlišné reklamní inventory, kreativy a algoritmy. Kampaně tak v místních kanálech realizují odlišně. Díky zapojení více retargeterů si rozšíříte přístup k vaší cílové skupině a nebudete pouze cílit na jednoho zákazníka s pomocí obou nástrojů, tvrdí zastánce zapojení vícero poskytovatelů Vladimír Houba ze společnosti RTB House. Ačkoli se většina zadavatelů retargetingové reklamy podle analýzy této společnosti drží jednoho poskytovatele, 85 % těch, kteří se odhodlali k testovací kampani, změnilo posléze retargetingovou strategii tak, aby zahrnovala více řešení.

Ilustrační obrázek
Autor: Shutterstock.com, podle licence: Rights Managed

Ilustrační obrázek

Spolupráce s jednou agenturou je ideální pro dlouhodobý horizont, na retargeting je ale často nahlíženo jako na strategii s krátkodobými výsledky, jejímž cílem je přivést zákazníky zpět na stránku v horizontu několika dní po jejich poslední návštěvě. Určitě tedy má smysl vyzkoušet několik poskytovatelů retargetingu. Přesto se někteří kloní k tomu, aby bylo následně využíváno služeb pouze jednoho vybraného poskytovatele. Důvodů k tomu je více. Tím hlavním není ani tak návratnost investice v podobě okamžité konverze, protože návratnost může být dobrá i v případě využití více poskytovatelů, ale především hrozba možného poškození image značky. Pokud přeženete frekvenci zobrazování reklamy, tak bude uživatel kvůli agresivitě zobrazování nabídkou otráven a firma na dlouho ztratí možnost cokoli mu prodat. Pokud máte několik poskytovatelů, je těžké zajistit horní hranici frekvence zobrazení reklamy návštěvníkovi stránek, upozorňuje Slavomír Rozman, ředitel společnosti ETARGET CZ.

K tématu dále čtěte: Jak nastavit remarketing, abyste si za vlastní peníze nevytvářeli nepřátele

Že je spolupráce s více poskytovateli správnou cestou, si myslí Denis Wanča, Head of Digital Media společnosti ACOMWARE, který dodává: Je pravda, že na některých plochách si mohou dva kanály konkurovat. V takovém případě je potřeba identifikovat nástroj, který je efektivnější. Tím se vyhnete situaci, kdy platíte za návštěvníka či zákazníka dvakrát a vícekrát, což logicky snižuje efektivitu. Je tedy potřeba najít ideální kombinaci poskytovatelů tak, aby docházelo k minimálnímu překrývání a k maximálnímu zásahu. Další rozdíly mezi poskytovateli podle něj mohou být ve formátech, které nabízí, v možnostech tvorby bannerů a v reportingu. 

U retargetingu, stejně jako u jiných marketingových kanálů, je proto důležité najít kvalitního partnera. Po spuštění inzerce doladit procesy tak, aby byly kampaně dlouhodobě ziskové a aby se dále rozvíjely. Pak je prostor hledat další metody a kanály primárně s agenturou, se kterou má klient pozitivní zkušenost. Pokud agentura nemůže nabídnout další rozvoj kampaní, nebo klient není spokojen s výsledky, je čas hledat jinou agenturu na doplnění nebo namísto té stávající. Nezapomínejte ale na to, že kvalita kampaní a marketingových kanálů je důležitější než jejich počet, komentuje Vladimír Přichystal, obchodní ředitel agentury Besteto.cz.

Vaší výhodou je konkurenční prostředí

Stejně jako bojují prodejci o přízeň zákazníků, bojují jednotliví poskytovatelé retargetingových řešení o své klienty. Pokud se rozhodnete pro spolupráci se dvěma z nich, můžete je donutit k větší efektivitě. Navíc si budete schopni porovnat průměrné denní náklady a sledovat také další faktory, uvádí Vladimír Houba. V případě, že se jedna firma ukáže být výkonnější, není potřeba hledat další. Spolupráce s jedním poskytovatelem má totiž své jasné výhody. Když specialisté pracují dlouhodobě s jedním systémem, dokážou pracovat se získanými daty a optimalizovat taktiku tak, aby pro klienta byla co nejvíce přínosná. Za zmínku stojí i individuální přístup, možnost zapojení do betatestů nových funkcí a podobně. Výhodou je samozřejmě také úspora nákladů na zavedení. Dobrý retargeting by měl obsahovat prvky dynamicky tvořené kreativy a měl by technicky zamezit oslovování lidí, kteří už nákup ukončili a remarketingem je jenom rozčilujete.

Pokud některý z poskytovatelů narazí na své limity, rád přizve subdodavatele, než aby o část zakázky přišel. Jak ale poznat toho nejlepšího poskytovatele už na začátku? Určitě je dobré zeptat se, s jakými retargetingovými platformami má vámi oslovená agentura zkušenosti. Jaké nástroje poskytovatel používá, jak moc umí pracovat s kreativou a jaké využívá strategie. To jsou tři základní otázky, které by měla agentura být schopna zodpovědět, říká Vladimír Přichystal. Ptejte se na šíři zásahu z pohledu cílených dat, tedy jestli je poskytovatel schopen cílit pouze na cookie návštěvníka, nebo dokáže cílit také na IP adresu návštěvníka, což je důležité při prodeji produktů, u kterých se v rámci nákupního rozhodování podílí více osob, jako například u nákupu lednice, firemního vozu či průmyslové haly. Dále je rozhodující dostupnost mediálního prostoru. To znamená, zda poskytovatel zajišťuje zobrazování reklamy pouze v jedné síti, například AdWords nebo Sklik, nebo je schopen v rámci programatického nákupu pokrýt desítky reklamních sítí, připomíná Slavomír Rozman.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).