Jen cena nerozhoduje, zákazník chce při nákupu v e-shopu i jiné výhody

2. 9. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek. Autor: Shutterstock.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek.
Konkurence na online trhu sílí, e-shopy musí své zákazníky doslova lapit. Cena za zboží je jen jeden z taháků. Co dalšího hraje roli, zda u vás bude utrácet?

Český zákazník stále více usedá doma k internetu, aby nakoupil online. Pohodlné utrácení na druhou stranu nabízí stále více e-shopů. Jaké faktory hrají roli v tom, zda budou utrácet zrovna v tom vašem. Asociace pro elektronickou komerci (APEK) na základě nejnovějšího průzkumu, kterého se zúčastnilo 1500 respondentů, zjistila, že cena je stále zásadní, ale rozhodují i jiné faktory.

Naše nejnovější data potvrzují dlouhodobý trend. Na internetu se nakupuje pravidelně a opakovaně, e-komerce je již nedílnou součástí našeho každodenního života, říká výkonný ředitel APEKu Jan Vetyška.

Cena je stále na prvním místě, ale online zákazník chce víc

Většina zákazníků při online nákupu využívá služeb tzv. srovnávačů cen nebo také tzv. nákupních rádců. Vedle nejnižší ceny rozhoduje o kšeftu také například doprava zdarma. Cena je zcela zásadním atributem pro výběr e-shopu u 51 % zákazníků. 60 % z nich ale za stejně důležité považuje, aby obchodník nabízel přehledné a kompletní informace o produktu. 53 % nakupujících vyhledává dopravu zdarma, 52 % pak dostupnost zboží skladem, dodává Vetyška.

Ač už se online nakupování dávno netýká pouze mladých, stále v něm hrají zásadní roli. Jak se také ukázalo na výše zmíněném průzkumu. Nejčastěji objednávají zboží po síti zákazníci ve věku 25 až 34 let. A stále častěji při nákupu na internetu sahají po smartphonech či tabletech. Proto by neměli provozovatelé e-shopů zaspat. Kdo nemá responzivní e-shop, jako by na e-commerce scéně ani nebyl. Váš e-shop se musí automaticky přizpůsobit danému rozlišení přístroje. Žádné zvětšování stránky, žádné posouvání zleva doprava.

Čtěte také: 7 základních prvků, bez kterých se neobejde žádná mobilní verze e-shopu

Dbejte také na to, aby nebyl responzivní pouze design, ale také obsah. Mobilní verze e-shopu by měla být smartphonům doslova ušitá na míru. Webová stránka je u mobilní verze optimalizovaná pro mobilní telefony a tablety. Typicky stránka běží odděleně na doméně http://m.e-shop.cz. Existují nástroje, které dokážou spravovat obě verze z jednoho místa. Díky menší datové náročnosti má oproti responzivnímu webu rychlejší načítání, vysvětlil už dříve pro server Podnikatel.cz Michal Mašek z agentury Dobrý web.

Jaké další nedostatky se objevují v souvislosti s mobilními verzemi e-shopů, si přečtěte v článku: 5 přešlapů, které učiní váš e-shop zcela nepoužitelným na smartphonech

Autor článku

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).