Pouze pětina zákazníků si vybírá konkrétní e-shop, kde chce nakoupit, podle nejnižších cen. Nejčastěji lidé totiž volí obchod podle zkušeností a referencí (v 69 % případů). 6 procent respondentů pak vybírají dle nabídky služeb a 5 procent podle šíře sortimentu. Vyplývá to z průzkumu, který letos v září provedl nákupní portál Kasa.cz. Průzkum byl proveden na vzorku takřka 3000 respondentů.
Největší mezery tuzemských e-shopů zákaznici spatřují v oblasti kvality služeb a péče o zákazníky. Přestože výborné či dobré zkušenosti s nákupem má celkem 95 % zákazníků, péči o zákazníky a služby považuje 59 % z nich za největší slabinu českých online obchodů.
Průzkum dále překvapivě ukázal, že zákazníci považují za druhou nejčastější slabinu e-shopů šíři nabídky (21 %). Za třetí negativum pak označili vzdálenost kamenné výdejny od bydliště (14 %). Vhledem k tomu, že zákazníci hodnotili všechny možnosti internetového nakupování, tedy i aukční či inzertní portály, kde službám není věnován téměř žádný prostor, je pochopitelné, že nespokojenost s mírou péče o zákazníky dosahuje v průměru tak vysokých procent,
uvedla Jitka Součková, marketingová ředitelka Kasa.cz.
Právě u aučkních a inzertních portálů mají zákazníci s péčí o zákazníky a službami nejhorší zkušenosti (43 %). U malých internetových obchodů tuto slabinu uvedlo 37 % respodentů, u serverů hromadného nakupování pak 14 % a u velkých multisortimentních obchodů 6 %. Z průzkumu také vyplynulo, že zákazníci nakupují na internetu především z důvodu výhodných cen (41 %) a pohodlí nákupu a dopravy až do domu (39 %). Čtěte více: Jan Vetyška: Český zákazník je náročný, e-shopy si vychoval do nadstandardních služeb