Zkuste přemýšlet, a do prodejny zajít. Co vám nabídnou? Několik málo nejzákladnějších kusů za výlohou. Ale co dál? Tady máte katalog, vyberte si co chcete, my to objednáme.
Takže PŘEPAPÍROVÁNÍ a VÝDEJNA. Já tam vidím úplně stejné náklady jako u internetového obchodu + horší služby týkající se pohodlí výběru.
Kvůli tomu zákazník nemusí nikam chodit, zboží si vybrat v klidu doma, a jako bonus si může najít i recenze na zboží. Takže cena by měla být z pohledu kvality služeb poskytovaných zákazníkovi spíše nižší.
Obchodníci by se měli spíše orientovat na drobné zboží, kde dopravné dělá velkou část ceny. Jenže... naposledy jsem chtěl v elekttře ten nejobyčejnější USB kabel na m.j. nabíjení mobilu. Ten, co už je nejméně 5 let naprostým standardem pro všechny značky (vyjma jedné snobské). Nemáme. O trošku "exotičtějších" kabelech ani nemluvě. Zkuste třeba redukci HDMI / DVI. Takže ani tady nezbývá než internetový obchod.
Však také plno prodejen dnes slouží jako výdejny těch různých zásilkoven, protože nic jiného vlastně nabídnout nemohou.
I s tím drobným elektro zbožím je to těžké, pokud je poblíž výdejní místo některého z velkých eshopů. Vyberu si na webu, zaplatím online kartou a než tam dojedu/dojdu, už je to připravené k odběru. A stále je to levnější než to koupit rovnou v nějakém obchodě nebo ještě hůře hypermarketu.
Na druhé straně třeba kupovat potraviny (sýry, víno atd.) jinak než "klasicky" si neumím představit. Tam je zkrátka ten kontakt a okamžitá dostupnost pro mne důležitá.