„Jsem stálý zákazník, dej sem slevu.“ Má na to obchodník slyšet?

24. 3. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: 258398
Nakupují u vás často a chtějí za to bonusy. Třeba právě v podobě slev. Vyslyšet, nebo nevyslyšet? Toť otázka.

Tohle při provozu našeho e-shopu slýchám poměrně často. Chodí docela dost emailů, kde se zákazníci dožadují slevy, protože nakupují relativně často (tedy zhruba jednou za jeden až dva měsíce). My ale na SmallCars žádné slevy nedáváme. A já si pořád lámu hlavu, jestli je to dobře nebo špatně.

Mohlo by vás zaujmout: Nenabízejte slevy bezhlavě. Známe trháky i propadáky slevových serverů


Autor: 258398

V tomhle článku se nedozvíte, zda se věrnostní slevy vyplatí dávat nebo ne. Sám v tom nemám jasno, a proto to berte jako podnět k diskuzi. Zajímá mne, jak se to třeba řeší v jiných e-shopech, napříč obory. Nebo jak na to koukáte jako zákazníci.

Čtěte také: Udržet zákazníka v e-shopu vyjde levněji, než si „pořizovat“ nového

Proč nad tím přemýšlím?

Na SmallCars prodáváme modely aut. Dost komunitní zboží, takové pěkné, prostě hobby záležitost. Jednou z našich obrovských výhod je fakt, že velkou část sortimentu nenajdete v ČR nikde jinde než u nás. Zní to možná hnusně, ale zákazníci většinou prostě nemají možnost nakoupit jinde než v našem obchodě.

A ač si jejich důvěry a loajality vážím, žádné slevy za pravidelné odběry nenabízíme.

Ale pořád se mi v hlavě točí otázky

  • Když začneme nabízet slevy za pravidelné odběry, prospěje to businessu? 
  • Prodáme toho víc?
  • Nevyjde to ve finále nastejno? Sice prodáme o něco víc, ale zas na úkor marže? 
  • Má smysl dávat nějaký nefinanční benefit?
  • A má smysl vůbec věrnostní program řešit, když máme unikátní produkt?
  • Je cena v našem oboru vůbec ten rozhodující faktor, zda člověk nakoupí či nikoli?

Čtěte také: 5 pravidel, jak získat a udržet věrného zákazníka

Zatím pokaždé, když jsem nad tím přemýšlel, zvítězil nakonec business pohled. Vždy jsem to zavrhnul. Ale co když je to chyba a mohl bych tím přilákat daleko víc zákazníků? Zvýšit tím průměrnou hodnotu objednávky u stávajících zákazníků?

Když už, tak jak?

Když už tedy zvážím, že bychom začali věrnostní program nabízet, tak jakou formou? Co bude pro zákazníky zajímavé?

  • Procentuální sleva na další objednávky při odběru X korun za měsíc?
  • Sbírání bodů, které je možné občas proměnit za model či slevu?
  • Nebo něco úplně jiného?

Když nad tím přemýšlím, asi opravdu nejzásadnější otázkou pro mě je, zda opravdu je potřeba budovat věrnostní program, když mám tu kliku mít produkty, které ostatní nemají.

skoleni_8_1

Jasně, ne všechny, je to zhruba čtvrtina sortimentu, ale i tak je to něco, co nás dělá ojedinělými. Navíc, zbytek sortimentu je tak široký, že když už k nám někdo přijde, zpravidla neodchází, protože by nenašel, co hledal.

Co si o tom myslíte vy? Používáte věrnostní programy? A jak vám to funguje? Podělte se v komentářích.

Autor článku

Autor je nezávislý specialista online marketingu se zaměřením na SEO, na toto téma píše odborný blog. Vedle konzultační činnosti také provozuje největší obchod s modely aut v ČR SmallCars.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).