Názor k článku „Jsem stálý zákazník, dej sem slevu.“ Má na to obchodník slyšet? od rredo - Ano, toto je věčné dilema asi všech obchodníků...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 25. 3. 2015 16:37

    rredo (neregistrovaný)

    Ano, toto je věčné dilema asi všech obchodníků a poskytovatelů služeb. Hodně se o slevách píše v chytrých amerických motivačních knížkách.

    Předplácím odborné časopisy a od jednoho vydavatelství odebírám 3 za roční předplatné 12000 Kč, každý časák tedy asi za 4000 Kč. Požádal jsem o slevu a odepsali mi, že časopisy jsou odborné, že musí platit autorům vysoké honoráře a platit vždy po dvou recenzentech na každý článek a že si nemohou dovolit dávat slevy. Já to jenom zkoušel, nijak mě to neurazilo, i když se přiznám, že 12000 Kč je pro mě hodně vysoká částka, ale ty články nikde jinde nenajdu a mají pro mě tu hodnotu.

    Známý poskytuje sídla v Praze, cena 300 Kč měsíčně nebo 3000 Kč ročně (při roční platbě zdarma 2 měsíce). Většina klientů při založení firmy objednává měsíční placení, asi polovina z nich zaplatí jen jednou a pak už nic. Bavili jsme se o tom, a ptal jsem se ho, proč nevyžaduje aspoň v prvním roce celou roční platbu (těch 3000 Kč), říkal, že by měl méně klientů a že teď patří k největším poskytovatelům sídel v Praze. A prý i přes takto nízkou cenu mu každý měsíc píše část klientů - tedy těch platících, jestli by jim nedal slevu, vždyť s nimi prý nemá žádnou práci, jen poskytuje to sídlo, tak ať dá o kus nižší částku. Podle mě to nemá řešení, radil jsem mu ať se takových klientů zbaví, poskytuje jim služby a neplatí mu, ale přitom se služeb dožadují (vymáhají emailové poradenství, chodí si třeba pro poštu, nebo se dožadují přeposlání - a to i když dluží...). Takoví typičtí vysírači, které láká nízká cena.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).