Máte unikátní produkt (kvalita, značka, typ...)? Je poptávka dostatečně silná, aby vám přinesla to, co od svého podnikání očekáváte? Je tato situace alespoň střednědobě udržitelná? Pak jsou slevy skutečně velkou otázkou.
Nicméně základem by mělo být znát svého zákazníka a tušit, co hraje v jeho rozhodování o koupi (hlavní) roli. To se lehko říká a velmi špatně dělá. Odhalilo by to ale jeho hlavní motivace a podle nich pak lze nastavit vhodné stimuly.
Se zákazníkem by se mělo hlavně komunikovat (stylem, jaký je pro něj přijatelný), nabízet mu zajímavé informace, vtáhnout ho do děje a učinit z něj zájemce o produkt i firmu. Pak je možné z části takových zákazníků získat věrné zákazníky, kteří primárně nehledí na cenu a tuto filosofii mít za způsob práce a prodeje.
Je to všechno ale o dlouhodobější práci a vlastních schopnostech a možnostech.
U běžně konkurenčních produktů bez jasných tržních výhod tohle ale bude fungovat těžko.