Názor k článku Jsou to zaměstnanci, kteří čím dál častěji kašlou na zákoník práce od Karel - To ano, ale ono se děje i něco...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 4. 2018 19:05

    Karel (neregistrovaný)

    To ano, ale ono se děje i něco jiného. Lidé odchází z firem s dobrou reputací, protože jdou za lepším, co jim bylo slíbeno. Jenže se pak třebas po půl roce zase chtějí vrátit, protože jim ty sliby nikdo nesplnil. Z úřadů práce také hlásí zvýšený počet uchazečů, kteří nemají na podporu v nezaměstnanosti nárok právě proto, že byli vyhozeni pro hrubé porušení pracovní kázně (=už nepřišli). A holt v té nové firmě se jim buď nelíbilo, nebo jim dali třebas jen polovinu platu, který jim slíbili.

    Zkrátka dochází k tomu, že lidé poměrně dobře slyší na lži a jdou do firem, které si s dobrou pověstí moc hlavu nelámou. Na jednu stranu je tedy fajn, že o lidi přichází hlavně ty "špatné firmy", na druhou stranu jsou to právě ty "špatné firmy", kdo ty lidi přetahuje. No a to se pak stane, že se člověk po 8 letech rozhoupal změnit zaměstnání, za poslední rok je už ve čtvrté firmě a má nervy v kýblu.

    Ona je totiž nouze i o schopné personalisty. Takže tu práci najednou dělá plno lidí, co by to dělat neměli. V lepším případě to kazí, v horším případě právě dělají tyhle problémy. A pak se cítí dotčení, protože oni splnili svůj úkol, každý měsíc nastoupí 10 až 15 lidí, a přece není jejich problém, že je tam manažeři neudrží? Že z těch 10 jsou použitelní dva a ti sami odejdou, protože ta práce není ani zdaleka taková pohodička, jak jim bylo slíbeno, to slyšet nechtějí. Přihoďte oblíbené triky typu "tohle je nástupní plat, který je nízký kvůli provizi personálky, ale ihned po zkušebce dostanete plat o polovinu větší" a už se to valí.

    A co se předávání informací týká, tak to sice funguje, ale jinak, než jak si myslíte. Opakovaně platí: neexistuje nic jako negativní reputace, jedině reputace. Neexistuje negativní reklama, jen reklama. "Vidím inzerát od firmy XY. O té jsem už slyšel, to zkusím". Na jednu stranu lidská nepoučitelnost, na druhou stranu paměť, díky které si vlastně nevybavujeme, v jakém kontextu jsme o ní slyšeli. A jako třešnička lidské přesvědčení o vlastní výjimečnosti: mně se to nestane, já tam dopadnu lépe. To se vám pak stane, že kolega odchází do firmy, ze které k nám právě pár lidí přišlo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).