Kadeřnictví stejně jako další provozy musí dodržet několik opatření. Braly je v úvahu už při objednávání klientů a na otevření se rozhodně těší.
Volno využili kadeřníci k odpočinku i inovacím
Podle Martina Tyla, jednoho z majitelů pražského salonu New You, bylo pro ně nejdůležitější zachovat komunikaci s klienty. Snažili se jim poradit, jak se o svůj účes postarat i bez kadeřníka, a nabízeli jim možnost dokoupení produktů a péče na vlasy. Klientkám radil také Tomáš Arsov, a to prostřednictvím živých vysílání na sociálních sítích. Varoval před domácím barvením, že to může dopadnout špatně a následné opravy mohou být časově a finančně náročnější. Také jsem k tomu přistupoval, že se to týká všech lidí na světě a nejsou v tom sami. Zmínil jsem, že se stejně nikam chodit nemůže, a proto je lepší dát také vlasům oddych od barvení a stylingů. Myslím, že vlasy to určitě ocení,
doplňuje.
Největší zátěž byla pro většinu salónů finanční ztráta. Prioritou pro majitele New You bylo udržet si všechny zaměstnance a nepropouštět. Jan Košťál, majitel brněnského studia Trendy Hair, kvitoval, že jsou všichni kadeřníci zaměstnáni na hlavní pracovní poměr, což mu dovoluje získat na ně podporu v rámci programů Antivirus. Ta však nepokrývá 100% výši těchto nákladů. To s sebou, na druhé straně, nese značné nároky na cashflow společnosti, protože pro získání této podpory je nutné všechny mzdy a odvody nejprve zaměstnancům vyplatit. Provoz se tedy v této době, bohužel, neobešel bez injekce z vlastních zdrojů,
popisuje.
Michal Moučka ze studia Vlasový mág v Kralupech nad Labem využil situaci kolem koronaviru dost relaxačně a strávil čas u rodičů na statku. Podobně na tom byli také kadeřníci z Trendy Hair, kteří neplánovaně načerpali sílu a získali mnoho poznatků v rámci on-line školení. Věřím, že se to projeví v kvalitě péče v našem kadeřnickém saloně,
říká Jan Košťál. V salonu New you čas, kdy byl zavřený, využili k malé rekonstrukci, a v Trendy Hair zase přešli na nový informační systém, který jim umožní přesněji sledovat chod salonu a řídit skladové hospodářství.
Přečtěte si, jak jsou na tom již otevřená fitness centra a posilovny: Fitness centra a posilovny jsou otevřeny. Co na situaci říkají provozovatelé?
Jak to po otevření bude vypadat?
V Trendy Hair mají první dny beznadějně obsazené. Salon New You otevře pak o dva dny později, a to ve velice speciálním režimu a samozřejmě za dodržení státem stanovených norem a s upravenou pracovní dobou našich zaměstnanců. Ochranný štít a rouška je pro kadeřníka značnou zátěží při práci. Požadované rozestupy nám navíc neumožní obsadit všechna kadeřnická křesla,
vysvětluje Martin Tyl. Michal Moučka dodává, že se moc těší do práce jak na kolegy, tak klientky a kamarády. Máme připraven dezinfekční stojan u vstupu, kde bude dezinfekce, roušky a rukavice, dále jednorázové ručníky a pláštěnky na stříhání a barvení. Sami všichni na saloně máme respirátor, štít a rukavice,
vyjmenovává.
Také v Trendy Hair jsou připraveni postarat se o zaměstnance i klienty dodáním všech dostupných ochranných pomůcek. Navíc je zde možné bezkontaktní platba kartou a díky rozloze salonu jsou schopni dodržet i bezpečnostní odstup mezi klienty jednotlivých stylistů. Znovuotevření se nebojí ani Tomáš Arsov, podle kterého bude provoz probíhat, tak jak je nařízeno. Pro jejich salon byla a jsou hygienická nařízení samozřejmostí: každý den probíhá v salonu úklid a dezinfekce povrchu a nástrojů. Mají také prádelnu, pořídili jednorázové pomůcky, dezinfekce a ochranné pomůcky. V našem salonu mají klienti kolem sebe dostatek místa a soukromí, vzhledem k dispozicím salonu. Víc pro to udělat nemůžeme,
shrnuje.
Definované podmínky vztahující se k plánu uvolňování dne 11. května 2020 zveřejněné v dokumentu Ministerstva zdravotnictví:
- Holič nebo kadeřník (dále jen „holič“) při výkonu své práce používá zdvojenou ochranu dýchacích cest, vedle roušky apod. také ochranný štít;
- mezi zákazníky jsou dodrženy odstupy alespoň 2 m, stejně jako mezi holičem a jeho zákazníkem jsou od ostatních holičů a jejich zákazníků dodrženy odstupy alespoň 2 m;
- v případě, že holič nebo zákazník má tělesnou teplotu 37 °C a vyšší nebo jiné příznaky onemocnění COVID-19, je zamezeno jeho přístupu do provozovny holičství nebo kadeřnictví;
- v provozovně holičství nebo kadeřnictví jsou dostupné dezinfekční prostředky pro dezinfekci rukou;
- na záchodech jsou dostupná antibakteriální mýdla, dezinfekční prostředky pro dezinfekci rukou a jednorázové ručníky;
- před začátkem poskytování služby, po ukončení poskytování služby a při přechodu k jinému zákazníkovi si holič vždy dezinfikuje ruce prostředkem s virucidním účinkem, a pokud používá rukavice, vymění si rukavice a mezitím si dezinfikuje ruce;
- povrchová dezinfekce se provádí po poskytnutí služby každému zákazníkovi, včetně všech použitých kadeřnických pomůcek;
- podlaha je dezinfikována alespoň jednou denně.
Další doporučující opatření:
- Bude preferována bezkontaktní platba.
O kadeřnictvích jsme psali také v souvislosti s EET: Kvůli EET zdražíme, nižší DPH je nám k ničemu, říkají mimopražské kadeřnice
Slevové akce salony neplánují
V kadeřnickém salónu Tomáše Arsova museli stornovat všechny objednávky a vše udělat od začátku, aby v systému nebyl zmatek. Recepce stále fungovala a všechny objednávky tak v pořádku vyřídili. Na našich webových stránkách se klienti mohou objednávat online. Sami si vyberou službu a kadeřníka ve hodný den a čas pro ně samotné,
popisuje Arsov. Michal Moučka má velkou stálou základnu klientů, takže očekává na saloně velký masakr a je rád, že má dvě asistentky, které mu pomáhají. Žádné slevové akce nedělám ani to nemám v plánu,
doplňuje. Stejně jsou na tom i v New You, kde byl zájem klientů o služby po celou dobu karantény značný. Momentálně jsme odstartovali příjem objednávek a již nyní máme na mnoho týdnů dopředu plno. Žádné zvýhodněné akce neplánujeme, naopak nabízíme klientům za příplatek víkendové termíny,
dodává Martin Tyl.
Zvýšený zájem očekávají po znovuotevření také v Trendy Hair. Podle Jana Košťále se však dá předpokládat také určitý pokles tohoto zájmu po opadnutí první vlny, tedy po období, kdy všichni klienti uspokojí své potřeby. Vzít v potaz je podle něj třeba i kupní sílu jejich klientů po skončení všech omezení. S ohledem na jejich cenovou úroveň a cenovou politiku neplánují zvýhodněné akce a budou pokračovat ve strategii, kterou razí od samého počátku na trhu. Budeme našim klientům nabízet vysokou kvalitu našich služeb, kvalitní, prémiové produkty, a to vše v prémiovém prostředí s důrazem na to, aby se u nás naši klienti cítili jako v bavlnce,
uzavírá.