Najmout svycarskou policii a zastupitelstvi, prosetrit desitky ci spise stovky korupcnich zakazek a vetsinu soucasnych politiku (a jejich loutkovodicu) odsoudit a zabavit jim nakradene statni penize.
Neexistuje totiz zadny duvod pro zvysovani dani, stat by byl stale v plusu, akorat se vetsina penez rozkrade. A to nezmeni ani zvyseni dani na 90%.
Přesně tohle prostě nikdo neudělá a kdo se o to pokusí, tak hodně špatně skončí. Jediná možnost je říci něco jako - co jste si nakradli, to si nechte, ale od teď jedeme všichni poctivě - a ani to možná nepomůže. Ony jsou ty díry už v zákonech, takže většina těchto zločinů je legální.
Mám pocit, že naše vláda má problémy dohlédnout dál než je konec roku a řeší proto svoje finanční problémy těmi nejjednoduššími způsoby.
Bohužel už nikdo neřeší to, jaký to bude mít dopad na naši ekonomiku třeba za pět let, kdy většina drobných živnostníků půjde raději "do pohody" na pracák, ostatně proč by se snažili když jim stát, stále háže klacky pod nohy....
Nejdříve by si vláda měla zamést před svým prahem ale to už nebude tak jednoduché !
Jenže výdajové paušály u živnostníků je potřeba řešit. Takto vysoké je nemají nikde kolem nás, navíc tato věc převádí další zaměstnance na Švarc systém. Takže dál klesají výběry nejen daní, ale i pojištění. Využívá se totiž toho, že takový zaměstnanec ve Švarc systému nedostane původní superhrubou mzdu. On si díky odpisům i momentálně polepší, ale do budoucna si odvádí méně na důchod.
Uz zase klasicka demagogie :-)
Pokud se odvolavate na to co funguje jinde, je nutne si uvedomit ze to funguje ne kvuli te jedne veci kterou jste si z toho vybral, ale jako CELEK. Takze ano, vydajove pausaly jsou v CR nezvykle stedre, ALE zaroven jsou zde nezvykle vysoke odvody na socialni a zdravotni "pojisteni", napriklad ve srovnani s UK.
Pokud je neco potreba resit, tak ne jen samostatne vydajove pausaly, ale cely system vyberu dani (do toho pocitam i ono "pojisteni"), tak aby se vice blizil tomu jak to funguje v normalnich zemich. A to nejen castkami, ale i tim jak cely system funguje, co platicim poskytuje a jakou ma vyberci strana odpovednost.
Soucasny stav: jen vybirat vice a vice penez, vetsinu jich rozkrast a nenabizet za ne zadne uzitecne sluzby, to umi zrejme kazdy ...
clovece, jak - pausaly jsou stedre? Podivejte se , kolik maji s.r.o. nebo akciovky trzeb a kolik hrubeho zisku ! Neverim, ze najdete zemedelske druztvo, ktere ma 50procent hrubeho zisku z trzeb. Nebo jakoukoliv strojirenskou firmu, ktera ma 60procent hrubeho zisku. A od OSVC ocekavate, ze maji delat zazraky a maji naklady jen 50 respektive 40procent????? V tom pripade, kdyz je to zivnostneni tak ziskove, tak fungovani firem a jinych pravnich forem je nehospodarne!
srovnáváte nesrovnatelné; a) nikdo vás nenutí výdajové paušály použít - pokud si budete evidovat výdaje, tak při podání daňového přiznání zjistíte, co je výhodnější; b) paušály jsou výrazněji použitelné pouze pro OSVČ bez zaměstnanců s nízkými materiálními náklady - pokud musíte za práci platit zaměstnancům, tak bývají reálné výdaje vyšší, než paušální, pokud ale pracujete sám, tak tak se může stát, že platíte jen polovinu daně ze své práce - v družstvech a akciovkách bude práce zdaněna 100% (jako mzda)
Ano plošný paušál 60% pro všechny živnosti krom zemědělských je extrémně neselektivní a pro některé typy činností opravdu nehorázně přemrštěný, typicky různé činnosti kancelářského typu, kde je potřeba jednou za 2 - 4 roky počítač za 10 - 20 tis., internet a mobil (pár set až tisíc za měsíc), roční upgrady software řekněme tisíce ročně, případně tiskárna a náplně do ní. Prostě spousta OSVČ má ty náklady do 10% příjmů, takže mají polovinu příjmu bez odvodů. Sám do té kategorie coby SW vývojář analytik na volné noze spadám a tedy z toho i těžím, ale prostě nechápu, že to stát dopouští.
Pokud se někomu paušál nevyplatí, vždy může uplatnit náklady skutečné stejně jako ty právnické osoby, OSVČ spotřebovávající materiál apod. by si stejně evidenci vést měla aby věděla jak si vůbec stojí.
Na druhou stranu je potřeba poznamenat, že od roku 2004 se rovněž zvýšil vyměřovací základ pro sociální a zdravotní pojištění z 35 na 50 % zisku a zaplacené SP a ZP se již neodečítá z příjmů mimo paušál jako v roce 2004. Takže kdyby při zachování ostatních parametrů pouze došlo ke snížení paušálů na úroveň roku 2004, tak by celkové zatížení odvody bylo podstatně vyšší než v roce 2004.
Dále mě tam irituje ten specifický paušál pro autorskou činnost, který už v roce 2004 byl absurdně vyšší než pro nezemědělské živnosti. Aktuální paušály to převrátili a mají to rozumně, opět to převracet by bylo opravdu absurdní.
Čili nějaké snížení paušálů by bylo rozumné a pochopitelné, ovšem tupě vrátit stav roku 2004 je kravina. Samozřejmě je otázka co konkrétně řekl Kalousek a co je již fabulace novinářů.
bohuzel pravdepodobny pristi premier bude z CSSD a ti odedavna jinou cestu neumi nez zvysovat dane a zhorsovat/prodrazovat fungovani statu.
Jen tak pro srovnani - za poslednich vlad CSSD, kdy byla celosvetova konjunktura ekonomiky byl jejich vysledek pres 100 mld schodky, 10% nezamestnanost a to vse za vice nez 6% rustu HDP.
A bohuzel se ani neda rict, ze by kradli mene nez politici ODS, ono to totiz neni ve strane, ale v systemu - kdo se dostane k moci, snazi se ji vetsinou vyuzit pro sebe a sve ekonomicke zajmy.
Tak v daňovém systému jsou velké díry, které bude problém utěsnit. Třeba emisní povolenky, které se rozdávají zdarma. Dále třeba investiční pobídky pro zahraniční investory - to jsou mnohaleté smlouvy, po jejichž skončení investor stejně uteče. A nakonec tu máme daňové ráje - řešením je jen sjednocení sazeb daní na úrovni EU a kompenzační cla pro země s daňovým dumpingem. Veřejné zakázky by měly být pod podrobným dohledem veřejnosti - detailní rozpočty na internetu.
"Většina z těchto opatření má zvýšit příjmy rozpočtu o 1 až 2 miliardy korun."
Pokud mají tahle drakonická opatření přinést výše uvedené příjmy, tak se nemohu zeptat, proč vláda nechává unikat miliardy při stavbách dálnic apod. Stačí zefektivnit státní hospodaření a Kalousek nemusí navrhovat vražedná opatření pro OSVČ.