Marketingová kampaň, kterou začátkem roku spustila energetická společnost ČEZ, zlákala podle konkurenčních obchodníků jen nepatrný počet odběratelů elektřiny. ČEZ se snažil dvěma největším konkurentům, Pražské energetice a skupině E.ON, přetáhnout klienty. V kampani tvrdil, že jeho tarify jsou výhodnější.
Od zahájení kampaně do konce ledna odešly dvě pražské domácnosti. ČEZ na to reagoval mimořádným zintenzívněním reklamní kampaně včetně zahájení podomního prodeje a do konce února odešlo celkem 150 klientů,
řekl mluvčí Pražské energetiky Petr Holubec.
ČEZ, jejíž tržní podíl na dodávkách domácnostem a malým podnikům klesl loni o dvě procenta na 60 procent, ale kampaň hodnotí pozitivně. Výsledky kampaně se stále ještě vyhodnocují, kvůli různě dlouhým výpovědním lhůtám u jednotlivých obchodníků nelze v tuto chvíli finálně kvantifikovat její dopad. Jedním z našich cílů bylo samozřejmě získat nové zákazníky, neméně důležitým cílem však bylo i informovat zákazníky o otevřeném trhu a konkurenčním prostředí,
řekl mluvčí ČEZ Ladislav Kříž. Nechtěl ale sdělit, kolik přesně odběratelů od konkurentů přešlo.