Byla spuštěna dosud největší kampaň, která má ukázat Čechů, jak atraktivně trávit volný čas také v tuzemsku. Novou kampaň představila agentura CzechTourism. Podle jejích statistik letos plánuje dovolenou v Česku téměř 60 % Čechů. Situaci se přizpůsobují i podnikatelé, kteří se více zaměřují právě na tuzemskou klientelu.
Zatímco incoming se vyrovnává s důsledky recese i přírodních rozmarů, domácí cestovní ruch se může stát tahounem celého odvětví,
říká ministr pro místní rozvoj Rostislav Vondruška.
Češi kvůli krizi šetří. Projevilo se to především vloni, kdy uskutečnili o 10 procent méně zahraničních cest než v předchozím roce. Naopak počet dovolených v Česku vloni vzrostl o necelou pětinu. Očekáváme, že letos bude tento růst pokračovat o dalších deset procent. Ze zvýšeného zájmu o tuzemskou dovolenou mohou profitovat hlavně regiony, které se tradičně zaměřují na domácí turisty,
dodal Vondruška.